Októberben az optimizmus volt a témánk. Felevenítettük az előző években tanultakat. Megbeszéltük, mit jelent az optimista, illetve a pesszimista szó. A folytatásban, csoportokban dolgozva, azt a feladatot kapták, hogy írjanak negatív illetve pozitív gondolatokat arról, hogy mit mondana egy borúlátó és egy derűlátó gyerek egy rosszul sikerült matematika dolgozat után. Remek megoldások születtek mindkét részről. Megbeszéltük, hogy, míg a pesszimista inkább feladja, az optimista a folytatás mellett dönt, s képes ezért küzdeni. Az óra második felében derűs önarcképet készítettek.
A bájos, mosolygós arcok a termünk falát díszítik.
Az optimizmus gyakorlása
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Az optimista témakör feldolgozásakor a gyerekek meghallgatták az optimista szemüvegről szóló mesét, ezt követve az optimista tükör révén mesélhettek személyes tapasztalataikról. Illetve minden gyerek elkészítette saját optimista tükrét, amelybe belerajzolhatták vidám, derülátó önarcképüket.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola, Aranyosapáti Tagiskola
Az optimista ember boldogságot tükröz, ezért kereteket készítettünk, amelyben a gyerekek megmutatták optimista arcukat.
Bármire, bármikor képes vagy! Ezzel foglalkoztunk magyar, rajz, ének és etika órán.
A gyerekek jó tulajdonságokat kerestek az aulában, amelyekből elkészítették a jó tulajdonságok listáját. A sok-sok ismeretlen szó értelmezése, magyarázata után eldöntötték, illik-e rájuk, iletve kire illik a kifejezés. Végül arra a következtetésre jutottak, hogy mindenkiben van valami jó!
Az én napos oldalam! A gyerekek egy vidám, nevetős vagy vicces fotót ragasztottak a napocska közepébe.
Bármire, bármikor képes vagy! Ezzel foglalkoztunk magyar, rajz, ének és etika órán.
A gyerekek jó tulajdonságokat kerestek az aulában, amelyekből elkészítették a jó tulajdonságok listáját. A sok-sok ismeretlen szó értelmezése, magyarázata után eldöntötték, illik-e rájuk, iletve kire illik a kifejezés. Végül arra a következtetésre jutottak, hogy mindenkiben van valami jó!
Az én napos oldalam! A gyerekek egy vidám, nevetős vagy vicces fotót ragasztottak a napocska közepébe.
Október hónapban a gyermekkel az optimizmusról: a boldog és szép látásmódról beszélgettünk. Mely tevékenység alkalmával, a gyerekekkel varászszemüveget készítettünk.
A foglalkozás előtt ,,Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok” dallal keltem fel a gyerekek érdeklődését, majd a szőnyegen beszélgető kört alakítottunk ki. A gyerekek nagy érdeklődéssel gyűltek a szőnyegre ahol magammal vittem egy szemüveget, mely felvételével boldogan láttam mindent. Nagyokat nevettem és mosolyra húzódott a szám, mely után mindenki ki akarta próbálni ezt a csodatévő szemüveget. Ez után megkérdeztem a gyerekeket, hogy szerintük mit jelent az öröm, boldogság- melyre a gyerekek érdekes válaszokkal válaszoltak. (egy ölelés, puszi, simogatás, finom ebéd, ajándékok). Majd megkérdeztem, hogy tudják-e mit jelent a szomorúság, bánat?- (rosszkedv, betegség, ha megbántunk valakit, akkor ő szomorú) Továbbá érdeklődtem felőlük, hogy ők boldog, vagy szomorúak? – voltak, akik boldogok voltak és voltak, akik szomorúak. Akik, szomorúak voltak nekik odaadtam a varázsszemüveget, hogy vegyék fel és nézzék meg benne a boldog gyerekeket. Minden gyermeknek mosolyra húzódott a szája és jókedvre derültek.
Mivel mindenki szerette volna megnézni és kipróbálni a szemüveget, ezért azt javasoltam a gyerekeknek, hogy akinek van, kedve készíthet magának egy varázsszemüveget, mellyel ő is boldog lehet, hiszen a világ, szép és jó. Miután a gyerekek elkészültek a szemüvegekkel egymásnak mutogatták a szebbnél szebbeket, melyeket a nap végén haza is vihettek magukkal.
A tevékenység lezárásaként, a szemüvegek készítése közben a ,, Bagdi Bella. Boldog vagyok” című dal szólt.
Bátorító és kedveskedő kártyákat készítettünk , s egymást leptük meg vele ebben a hónapban, kinek éppen mire volt szüksége .
Megbeszéltük a gyerekekkel hogy mit jelent az optimizmus. Majd elkészítettük ebben a témában a boldogság falunkat.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Október
Az optimizmus gyakorlása
Az optimisták a problémákkal szembenéznek és nem adják fel.
Mit jelent az optimizmus? Milyen az optimista ember?
Mi az optimizmus ellentéte?
Optimizmus: Optimista az olyan ember, aki azt gondolja az emberekről, a világról, hogy az jó. Hisz abban, hogy a dolgok bármilyenek is legyenek, majd jóra fordulnak. Az optimizmus egy pozitív életszemlélete a világnak.
Pesszimizmus: A pesszimista ember abban hisz, hogy a dolgok alapvetően rosszak és rosszra fordulnak. A pesszimizmus negatív életszemlélete a világnak.
Meghatároztuk a fogalmakat.
Szituációs játékkal dramatizáltuk A lakatlan sziget című történetet.
A példázat és a saját tapasztat alapján a tanulók választottak maguknak tulajdonságot.
Bemutatták az optimista és a pesszimista ember kontrasztját.
Ez egy optimista osztály!
Az 1.b osztályos Menő Manók elképzelték magukat vicces grimasszal az arcukon, és ezt le kellett rajzolniuk.