Ilyen vidámak is tudunk lenni együtt.
Az optimizmus gyakorlása
Az életben minden akadályt kihívásként fogjunk fel, mindig mindenben találjunk valami jót.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Október hónapnak a témája az optimizmus gyakorlása volt.
A gyerekekkel beszélgettünk a pozitív gondolatok fontosságáról, az egészségünkre gyakorolt jótékonyságáról, az életünkre gyakorolt számos pozitív eredményéről. Az elégedettség- sikeresség – boldogság szoros kapcsolatáról, összefüggéséről.
Az optimista gondolkodás az élet sok-sok területén szebbé, elégedettebbé, kiegyensúlyozottabbá, elfogadóbbá tesz bennünket.
A gyerekek rajzokat készítettek elégedett önmagukról, illetve mosolygós társaikról és elkészítették a Pozitív arcok c. plakátot is.
Nagy kedvenc a Pozitív gyerek vagyok c. dal, melyet nagy átéléssel, önfeledten énekeltek. 🙂
RÁHANGOLÓDÁS:
ZENE:
Ha jó a kedved……
1.JÁTÉK: MOND AZ ELLENTÉTÉT
Én azt mondom, hogy vidám, te azt mondod, hogy…..
2. MOZGÁSOS JÁTÉK: SZIGETFOGLALÓ
Játszuk el, utánozuk a békák mozgását, békaugrással foglaljatok helyet a jelzésnek megfelelően . Ha felemelem a mosolygós jelt akkor ugráljatok az optimista szigetre, ha a szomorú jelt akkor a pesszimista szigetre.
RELAXÁCIÓ:
Nyújtozkodjunk…
Nyújtsuk ki a lábainkat, mozgassuk meg fejünket, emeljük jó magasra karjainkat, úszuk át a folyót…
KELLÉKEK: kendő, mosolygós és szomorú jel, békakirályok
TÉMA FELDOLGOZÁSA:
Felolvassuk “A süket béka “ történetét
A süket béka!
Volt egyszer egy csoport béka, akik versenyezni akartak. Egy nagyon magas toronyba akartak feljutni. Sok néző gyűlt össze, hogy figyeljék a versenyt és bíztassák a békákat.
Elkezdődött a verseny. DE… a nézők közül senki nem hitt abban, hogy a békák közül egynek is sikerül feljutni a torony csúcsára.
Ilyeneket mondtak:
Ohhh! De fárasztó!
Sosem fognak oda feljutni!
Vagy: Semmiképpen nem sikerülhet, a torony túl magas!
A békák kezdtek lemaradozni. Egyetlen kivételével, aki élénken kezdett felkapaszkodni.
A nézők egyre csak kiabáltak. Ez túl fárasztó, senki sem fog feljutni!
Egyre több béka gondolta meg magát, és fordult vissza, csak az az egy haladt tovább kitartóan. Egyáltalán nem akarta feladni!
Végül mind feladta, azt az egy békát kivéve, aki hatalmas ambícióval és kitartással egyedül jutott fel a csúcsra! Ezután a többi béka és a nézők is meg akarták tudni, hogyan sikerült neki ez, amit mindannyian lehetetlennek hittek.
Egy néző odament a békához és megkérdezte, hogyan volt annyi ereje hogy feljusson a csúcsra.
Ekkor derült ki, hogy…
A győztes béka SÜKET volt !!!
Beszélgetőkör:
1.Feladat: Mi a tanulság a meséből?
2. Feladat: gyűjtsetek szólásokat közmondásokat a témával kapcsolatosan
Plakátkészítés:
Hogyan gondolkodik…..
Fehér kartonlapot kettéosztunk: mosolygós és szomorú jel
ALKOTÁS: Varázstó
A lehető legszebb jövő:
A békakirály hátára fogalmazzátok meg legfőbb álmaitokat, vágyaitokat.
REFLEXIÓ:
Miért jó az optimista gondolkodás? Fejezd ki egy jellel, mozdulattal!
Sokat játszottunk, beszélgettünk, mi teszi őket boldoggá. Ezt a mosolyt örökítették meg.
Az októberi optimizmus gyakorlása téma kapcsán talán még jobban,még tudatosabban segítettük,bátorítottuk a gyerekeket arra,hogy ne ijedjenek meg,ne torpanjanak meg az előttük álló bármilyen feladat előtt.A mindennapokban ezt folyamatosan megtesszük,és megpróbálunk nekik megfelelő példát mutatni.Bagdi Bella:Pozitív gyerek vagyok című dala nap,mint nap nagy örömet szerzett a gyerekeknek,szívesen táncoltak rá.Sok vidám,nevettető játékot játszottunk a hónap során,az egyik kedvenc a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játék volt.Bezzeg Andrea:Tódi törpe varázsszemüvege című meséje után megbeszéltük,hogy a jó és rossz viselkedés hogyan hat ránk és vajon hogyan tudunk változtatni az esetleges szomorúságon,rossz dolgokon.Majd mindenki kipróbálhatta a varázsszemüveget,amit utána saját magának is készíthetett.
Boldog Blanka és Szomorú Szilárd meséjét hallgatták a gyerekek. A mese bemutatása után, elmesélték ki szokott és miért szomorú lenni, természetesen sokkal több boldog eseményt tudtak felsorolni a gyerekek.