Optimista keret a 7. osztályban.
Az optimizmus gyakorlása
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Boldogságóránkon A róka és a farkas a lakodalomban című mesét dolgoztuk fel. Próbáltunk a mesétől elvonatkoztatni, kivetíteni az emberi sorsokra, viselkedésekre. Sajnos mindenki tud olyan példát mondani, amikor a saját érdekeit előtérbe helyezve próbál valaki kapcsolatot kialakítani, helyezkedni. Próbaképpen mindenki egy percig rajzolhatott egy színnel egy lapra, majd tovább adta a társának. Mire körbeért a lap, mindenki rajzolt mindenkiére. Volt, aki ki is mondta, hogy neki rosszul esett továbbadni a papírt, hogy más belefirkáljon, de ez nem mindenkit zavart.
Szikszai György Református Általános Iskola
A gyerekek egy varázsgömbön keresztül mutatták meg nekem mit szeretnének.
Majd ez megbesdzéltük.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A gyerekek összegyűjtötték a barátság legfontosabb jellemzőit.
E hónap lehetőségei, játékai közül megpróbáltuk megvalósítani különböző alakzatokat úgy, hogy nem engedjük el egymás kezét. A kör, tojásforma kialakítása könnyen kivitelezhető volt, de a bonyolultabb formák, sajt, virág, már gondolkodásra késztették a gyerekeket. Bár nem sikerült mindent megvalósítani, jót játszottunk, sokat nevettünk!
1.Boldog Dóra csengővel hív
2.Boldogságmondóka
3.Relaxációs gyakorlat (Napimádás)
4.Tükörjáték
5.Tóbi törpe varázsszemüvege
November hónapban a társas kapcsolatok ápolása (optimizmus gyakorlása) címszó alatt elmeséltem a gyerekeknek a kicsi esőcsepp című mesét, átbeszéltük a történetet mald, egy közös plakátot is készítettek projektmunka keretein belül.
Készítettünk papírszivecskét melybe 3 számukra fontos személy nevét írták, jó tulajdonságaikkal együtt.
Körben ülve Igaz-hamis játékot játszottunk, labda segítségével a témával kapcsolatban.
Dominóból párban formákat építettek, melyről beszélgettünk miért pont ezeket a formákat választották.
A közös munkákat nagyon élvezték, főként a plakát készítését.:)
A cím lett a mi mottónk! A pozitivizmus szó nem sokat mondott nekik, de megmagyarázva egyből tudták miről van szó. A varázsszemüvegeket buzgón készítették. A szebben látó mondóka pedig remélhetőleg többször is eszükbe jut majd ezután.
Bár a gyermekek nagy többsége még tele van önbizalommal, és bátorsággal, fontos, hogy neveljük a pozitív gondolkodásra, megerősítsük bennük, hogy mindenben keressék a jót, találják meg az életben később is azokat a dolgokat, apróságokat, amelyek jó érzéssel, hittel töltik el.
Ebben nagy segítségemre voltak a tanmesék, feladatok, de a gyerekek legszívesebben az optimista szemüveg elkészítésével foglalkoztak. Nagyon érdekes rajzok készültek, még érdekesebbek voltak a hozzá fűzött magyarázatuk.