A mosoly megnyit minden zárt szívet, és boldogságot varázsol annak is, aki adja, annak is aki kapja. Grimaszkörben próbáltunk mindannyiónk arcára mosolyt varázsolni.
Az optimizmus gyakorlása
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Beszélgetőkör keretein belül beszélgettünk arról, kinek mi jut eszébe az optimizmusról. Csoportokban szavakat, kifejezéseket gyűjtöttek a témához kapcsolódóan a gyerekek. Ezután a csoportok felolvasták egymásnak a gyűjtött szavakat, és megindokolták miért jutott eszükbe. A csoportok mesét is írtak, majd felolvasták egymásnak a történetet. Az ő meséjük után meghallgattuk Pataki Anett: Cézár, az optimista medve történetét, amihez meseillusztrációt is készített mindenki. Vidám arckifejezésekkel azt is megmutattuk, mi milyen vidámak is tudunk lenni, ehhez smile arcokat is készítettünk, amiket a későbbi óráink során is fel tudunk használni. Vidám dallal zártuk a programot, Riszálom úgyis úgyis című zenére táncoltunk. 🙂
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlat
– Hónap dala: Pozitív gyerek vagyok! ( a dalra különböző térformák bejárása a csoportszobában)
– Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege
– Szomorú Szilárd és Boldog Blanka ( szituációs játék)
– Optimizmus jelének színezése
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlat
– Hónap dala: Pozitív gyerek vagyok! ( a dalra különböző térformák bejárása a csoportszobában)
– Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege
– Szomorú Szilárd és Boldog Blanka ( szituációs játék)
– Optimizmus jelének színezése
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
– Relaxációs gyakorlat
– Hónap dala: Pozitív gyerek vagyok! ( a dalra különböző térformák bejárása a csoportszobában)
– Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege
– Szomorú Szilárd és Boldog Blanka ( szituációs játék)
– Optimizmus jelének színezése
Martin Selingman szerint óvodáskorban a sikeres cselekvés arról szól, hogy a felnőtt segítségével az óvodás kitart a kihívások során és legyőzi az akadályokat. Ebben nagy szerepünk van nekünk, óvónőknek és a családnak egyaránt. Maximális együttműködésre, támogatásra, pozitív hozzáállásra van szükség. Mindemellett nagyon fontosnak tartjuk az optimista szemlélet kialakítását elkezdeni óvodáskorban. Mivel az óvodás gyermekeket játékon keresztül fejlesztjük, ezért egy önbizalom fejlesztő játékot, a tükrös játékot használtam fel. Minden gyermek belenézett a tükörbe és elmondta magáról a pozitív tulajdonságait és ösztönöztem őket, hogy egymásról is fogalmazzanak meg jó és szép dolgokat. Lelkesedve énekeltük együtt a „Pozitív gyerek vagyok” c. dalt, ami még több napon keresztül eszükbe jutott, fülbemászó dallama miatt. Hangulatfokozó játékként játszottuk még a Szomorú Szilárd és Boldog Blanka csapatjátékot, ami sok vidám, vicces pillanatot okozott a gyermekeknek.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Boldogságtükörbe pillantva készültek el a vidám portrék.
Az optimizmus sok kisgyermekből hiányzik. Vannak, akik képesek mindent pozitívan látni, de vannak gyerekek, akik mindent sötéten látnak, nekem ez úgy sem fog sikerülni felkiáltással kezdenek bele a feladatokba. Ennek enyhítésére született meg az ötlet, hogy rajz óra keretében meghallgassuk az Optimista kis béka meséjét, és meg is fessük magunknak, mintha mi magunk lennénk azok. A téma további boncolgatásához kitettem egy kedves kis könyvet egy mókusról, amit a gyerekek kikölcsönözhettek tőlem. Címe: Derű vagy ború? A mesekönyv az optimista hozzáállás kialakulását segíti elő a gyerekben. A kis mókust egy napközis foglalkozás keretében el is készítettük.
Október az optimizmus gyakorlásának hónapja a Boldogságóra programban. „Mozogj a tükrömben” páros gyakorlattal kezdtük az órát, majd elénekeltük a hónap dalát.
A korábbi években tanultak felelevenítésével a gyerekek meg tudták fogalmazni, hogy mi a különbség az optimista és a pesszimista ember között. Kérésemre a tanulók gyűjtöttek a világhálón olyan képeket, melyek optimizmust sugároznak. Megnéztük, elemeztük a fotókat, közösen kiválasztottunk néhányat, melyek felhasználásával plakátot készítettünk.
Az órát meditációval zártuk, majd elhelyeztük az osztályteremben az optimizmust sugárzó plakátunkat. Reméljük, ez az optimizmus végig kísér minket az egész tanévben.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A felső tagozatosok mindig kiállnak a jó ügyek mellett, így a rákgyógyításért szervezett futáson is lelkesen vettek részt az optimizmus jegyében.