Minden sikerül és jóra fordul, ha együtt oldjuk meg a gondokat, feladatokat.
Az optimizmus gyakorlása
Zajzoni Rab István Középiskola
Optimista süniket készítettünk nagy-nagy odafigyeléssel.
A témát a A szomorú királykisasszony című mese felolvasásával és megbeszélésével kezdtük. A szokásos beszélgetőkörrel folytattuk. Beszélgettünk a szomorúságról, a vidámságról. Megbeszéltük mit jelent optimistának lenni. Mit jelent az ,hogy valaki pesszimista. Elemeztük, hogy hogyan szemléli az eseményeket az egyik és a másik ember. Elkészítettük a saját optimista szemüvegünket. A gyerekek lerajzolták saját tükörképüket, ahol sugárzik róluk az optimizmus. Létrehoztam a szülőknek szóló kis prezentációmat. Nagy sikere volt.
A foglalkozást a szeptemberben megismert relaxációval kezdtük, majd elővettem és bemutattam a gyerekeknek Morci kutyát. Elmondtam a gyerekeknek, hogy Morci kutya onnan kapta a nevét, hogy sokszor morcizik, gyakran mondogatja, hogy neki úgysem sikerül semmi, vagy hogy őt senki se szereti. Megkértem a gyerekeket, hogy próbálják jobb kedvre deríteni Morcit, biztassák, támogassák. Kedves párbeszédet folytattak, ahol Morci újabb és újabb dolgot említett, ami miatt rossz a napja (esik az eső, eddig senki sem játszott vele, az anyukája nem csomagolt neki chipset stb.). Végül Morci mindegyik gyerektől kapott egy ölelést mielőtt elkészítették volna az optimista szemüvegüket, amit ha feltesznek, a rossz gondolatok máris menekülőre fogják. Csoportképpel és zenehallgatással zártuk a foglalkozást.
A foglalkozás felépitése:
Kezdő relaxáció: Napimádás
Éneklés: Pozitiv gyerek vagyok
Téma bevezetése: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka bábok segitségével játék
Téma feldolgozása: Tódi Törpe varázs szemüvege cimű mese feldolgozása
Varázsszemüveg készitése
A foglalkozás lezárása: A gyerekek kiszinezik az optimizmus jelét és felragasztják a várra
Az óra folyamán a gyerekek kisebb nagyobb kudarcaik megoldásán, illetve a problémákban rejtőző pozitív dolgokat keresték. Mindenre találtak megoldást. Optimista tükörképet nagy élvezettel készítették el. Sok beszélgetéssel mindenben találtunk pozitív gondolatot.
Minden rosszban van valami jó, ezért fogadd el , amit kapsz. A jót és a rosszat is.
Beszélgetéseink során a gyerekek felidéztek egy-egy kellemetlen korábbi élményüket, mely szinet mindenkinél a végén jóra fordult. Aki úgy gondolta, hogy a saját története a mégis rosszul végződött, azokan a többi gyerekekkel törekedtünk pozitív oldalát, kimenetelt, megolldást adni.
Ebben sokat segített a Ferenzcei Éva bábjátéka, amit mi óvodapedagógusok adtunk elő a gyerekeknek.
A foglalkozás folyamán a gyerekeknél jó volt látni, hogy megváltozott a szemléletük. próbálták keresni mindenben a jót. A legrosszabb élményükben is megtalálták a szemléletváltás után a jót. Mindig van megoldás.
Báthory István Általános Iskola
Iskolánk részt vesz az angliai Durham City által megszervezett nemzetközi “ORIGAMI BÉKEDARU” készítő projektben. A nemzetközi kezdeményezés célja, hogy felhívja a figyelmet a béke fontosságára, és azt az üzenetet eljuttassa a világ gyermekeihez. A résztvevő iskolák origami madarakat hajtogatnak, amelyek egy részét elküldik Angliába, ahol a Prince Bishops Place-n i Durham közponjában egy hónapig tartó kiállítást álllítanak össze a madarakból, majd egy részüket Hiroshimába, Japánba küldik.
Az elkészült madarakból a Báthory Iskola is kiállítást állít össze márciusban az iskola 45. születésnapjához kapcsolódó rendezvények alkalmából.
Csatlakozzatok ti is hozzánk! Küldjetek origami papírmadarakat az iskolánknak:
Báthory István Sportiskolai Általános Iskola
Fábiánné Morvai Dóra
8200 veszprém
Halle u. 10.