A foglalkozást Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalának meghallgatásával kezdtük. A gyerekek boldogan táncoltak, énekeltek, hiszen többen ismerték már a dalt. A mese meghallgatása után megbeszéltük, kinek mit jelent az optimizmus, mindenki elmesélte, mitől szokott vidám vagy szomorú lenni. Ezután az udvaron falevélangyalt készítettünk. A gyerekek örömmel hemperegtek a zörgő falevelekben.
Az optimizmus gyakorlása
A gyermekkel sok feladatot megcsináltunk a munkafüzetből. A legjobban az optimista szemüveg tetszett nekik. Sokuknak segítettem a kivágásban. Az elkészült szemüvegkeret szívesen próbálgatták nézegették magukat a tükörben.
A gyermekkel sok feladatot megcsináltunk a munkafüzetből. A legjobban az optimista szemüveg tetszett nekik. Sokuknak segítettem a kivágásban. Az elkészült szemüvegkeret szívesen próbálgatták nézegették magukat a tükörben.
A gyermekkel sok feladatot megcsináltunk a munkafüzetből. A legjobban az optimista szemüveg tetszett nekik. Sokuknak segítettem a kivágásban. Az elkészült szemüvegkeret szívesen próbálgatták nézegették magukat a tükörben.
Miskolci Kazinczy Ferenc Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Optimista szavakat, kifejezéseket gyűjtöttünk.
Önarcképet készítettünk. A gyerekeknek optimista énjüket kellett lerajzolniuk, ha rossz kedvük van, csak rá kell nézniük és elöntik őket a pozitív gondolatok.
MSZC Gépészeti Szakközépiskolája
Az interneten Életmese címen talált vers felolvasásával szemléletessé vált a diákok számára, hogy ugyanarra a körülményre reagálhatunk pozitívan és negatívan is. (https://boldogsagtervezes.hu/blog/eletmese/) Természetesen ezzel a témával kapcsolatban is megvitattuk, miért és hogyan hat ránk az optimista látásmód. Összegyűjtöttük, hogyan mi jellemzi egy optimista ember gondolkodásmódját. Több esemény okára derűlátó alternatívát kerestünk. Minden diák megnevezett egy-egy dolgot, amitől jó számára egy nap. A Békamese című tantörténetet is felolvastuk. A youtube videó alapján pedig azt a végső konklúziót vontuk le, hogy habár elveszettnek tűnhetnek a dolgok, de utólag összeállhat a kép. Minden esemény egy fontos mozaikdarab lehet a nagy egészben. Mottó: „Ha citromot kapsz az élettől, csinálj belőle limonádét.”
Janikovszky Éva idézetének felolvasása, megbeszélése. Majd minden gyermek sorban felolvassa a kapott idézetet, és fűz hozzá pár szót, mi jut eszébe a bölcsességekről. Csoportmunkákban: „Az optimista gondolkodás jellemzői”, „Optimista vagyok”, „ A rosszban is a jót keressük” címmel plakátok készítése. Dicséretek egymásnak. Pozitivity társasjáték a foglalkozás végén, melyen mindannyian jól, „pozitivan” éreztük magunkat.
A gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy mit jelent az optimizmus és a pesszimizmus. felmerült, hogy van aki realista szeretne lenni. Játszottunk egy ördög-angyal játékot. Jól működött ez a 3 szereplős játék, és érdekes témák merültek fel hozzá. Pl. a tanulás, tanítás, sportolás. A gyerekek szemüveget terveztek egy optimista és egy pesszimista embernek.