2022. októberben a fő témánk: Mindenben a jót meglátni. Olyan dalokat énekeltünk, zongorista tanár bácsink kíséretével, melyek arra sarkallják a gyerekeket, hogy pozitívan lássák a dolgokat. Problémákat neveztünk meg, és ezekben kerestük a jót. Ha megtaláltuk, hozzá illő dallal ünnepeltük meg.
Az optimizmus gyakorlása
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
Az órán meghallgattuk Bagdi Bella egyik dalát, majd relaxációs gyakorlatokkal folytattuk. A továbbiakban feldolgozuk a témát, majd a kreatív alkotás után a témát újraismételtük.
E havi témánk az Optimizmus gyakorlása. Nagy szüksége van most a csoportnak az optimizmusra, hiszen ezen a héten részt veszünk a Világgyalogló túrán, melynek során egy 5 km-es távot kell majd megtennünk. Az optimista ember minden helyzetben a legjobbat keresi. Pozitívan állunk a túrához, hisszük és bízunk benne, hogy a tervezett célt elérjük. Ez egy nagy kihívás lesz számunkra, melynek során végig kitartunk és az esetleges akadályokat legyőzzük.
A gyerekekkel közösen énekeltünk és táncoltunk a Pozitív gyerek vagyok c. Bagdi Bella dalra. A dallal a feszültséget is oldani próbáltuk. Elmeséltem a gyerekeknek Az elefánt ormánya című mesét, majd csodaképet készítettünk színes őszi falevelek segítségével. A gyerekeknek nagyon tetszetős feladat volt ez, élvezettel nyomták és ragasztották a leveleket Az elefánt, amit készítettek csodaszép lett! Önbizalom erősítő Tükörjátékot játszottunk. A foglalkozás lezárásaként a gyerekek lerajzolták és kiszínezték az optimizmus jelét.
A túránk végül sikerrel teljesítettük.
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Készítettünk Egyperces interjút, kitöltöttük az Optimista? Pesszimista? táblázatot, és mindenki rajzolhatott magának egy vigaszkövet is. Végül barkácsoltunk boldogságórás könyvjelzőt is.
Ezt a témát ebben az évben Nemzeti ünnepünk, Március 15. időszakában dolgoztuk fel. A hazaszeretet, bátorság, együvé tartozás, a remény érzései megértették a gyerekekkel, hogy minden rosszban, borús, félelmetes dologban is találni valami remény keltőt. Ezek segítségével a gyermekek saját életükben is felfedezhették a pozitív gondolkodást.
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
Bagolymese segítségével sor került az optimista gondolkodás gyakorlására.
2.Az optimizmus gyakorlása
Helyszín: Szapáry utcai óvoda
Csoport: Levendula, vegyes csoport, 3-7éves korosztály
Feltöltő: Katona-Timár Nikoletta, óvodapedagógus
Október hónap témája: Az optimizmus gyakorlása
Az optimista ember minden helyzetben a legjobbat keresi.
A gyerekeket meg kell tanítani az optimizmusra, mert az optimisták ellenállnak a tehetetlenségnek, a megoldhatatlan problémákkal szembenéznek és nem adják fel. Optimista emberként, elgondolkodunk a minket érő dolgok okairól. A sikeres cselekvés óvodás korban arról szól, hogy felnőtt segítségével az óvodás kitart a kihívások során és legyőzi az akadályokat.
Beszélgetés során a következő kérdéseket vitatjuk meg:
– Mi a pesszimizmus?: reményszegett állapot, jövőtől való félelem ( másnaptól, feladatoktól, helyzetektől), aggódás, izgulás, önbecsülés hiánya ( nem tudom megcsinálni, nekem ez nem megy, stb)
– Hogyan gondolkodom, ha optimista vagyok?
Bármit elérek, ha energiát teszek bele, ha segítséget kérek. A nehéz helyzetekben is találok jót.
Ha kiközösítenek, nem barátkoznak velem, megpróbálom más szemüvegen át nézni őket. -Hogyan kapcsolódhatok be a játékukba? – főzök nekik finomat, meghívom őket vendégségbe. -lásd csatolt kép.
Pozitív gyerek vagyok c dal- Bagdi Bella
Téma feldolgozása a Tódi Törpe varázsszemüvege című mesével.
Gondolkodtató kérdések a boldogságóra kézikönyv 73. oldaláról.
Tükörjáték. szembe álltunk a tükörrel, elmondták a gyerekek a tükörbe nézve hogy ők miben jók, akinek nem ment, segítettünk.
Kiválasztottuk azt a zenét, melyet mindenki nagyon szeret az osztályban. Erre kötetlenül táncoltak a gyerekek. Majd vidámságot kifejező szavakat gyűjtöttünk. Ezután csapatokat alkottak a gyerekek, és folyóiratokból, újságokból kivágott képek segítségével elkészített az optimista montázst, majd mindegyiknek címet is adtak. Az alkotás közben meghallgattuk a hónap zenéjét is.
Elkészítettük az „Optimizmus fáját”
Közösen ragasztottuk fel a faleveleket.
Előtte Mindenki kiválasztott egy ágat,ahol el szeretné helyezkedni,majd ráírtuk(némi segítséggel a pozitív gondolatokat)