A 7.b osztállyal az optimizmusról es a pozitív szavak erejéről beszélgettünk. Arról, hogy a pozitív gondolkodásnak sokkal nagyobb ereje van, mint a negatívnak. Hozzáállásunkkal mi magunk is változtathatunk az életünkön, minden döntés kérdése. Megkértem őket, hogy rajzolják le, nekik milyen pozitív szavak, tulajdonságok jutnak eszükbe, ha meghallják azt a szót, hogy optimizmus. Nagyon egyedi és kedves kis alkotások születtek.
Az optimizmus gyakorlása
Veszprémi Egry Úti Körzeti Óvoda
„Vidám sünbirodalom.”
Az optimizmus téma feldolgozását relaxációs gyakorlattal, („almát szedj, ügyesedj”), majd Bagdy Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dalának meghallgatásával kezdtük. A mesebeli kis szűcs történetét a panaszkodó állatokról, interaktív módon dolgoztuk fel. A gyermekek erdei állatokká váltak, szomorkodtak, panaszkodtak, hogy mennyire fáznak. Aki pozitív gondolatot, örömteli dolgot tudott mondani, annak a szűcs bundát adott ajándékba. A panasz erdő így változott vidám, boldog erdővé. A vidám sünbirodalmat együtt készítettük el. A gyermekek ötlete alapján dísztököket használtuk fák, bokrok helyett. Tevékenység közben beszélgettünk arról, hogy mindig bíznunk kell magunkban, mert képesek vagyunk elérni a céljainkat. Minden nap tartogat számunkra valami jót, csak észre kell vennünk.
Már a második lépcsőfokra érkeztünk fel a boldogságvárunkban.
Október hónapban az optimizmus gyakorlása a témánk.
A boldogságóránkat relaxációval kezdtük.(Égigérő fává változtunk-feszítettünk, majd kicsi füvek lettünk, ellazultunk).
Megérkezett hozzánk Boldog Dóra is , aki mostmár mindig velünk lesz a süni csoportban. Megölelgettük, megszeretgettük Dórát.
A hónap dalára” a pozitív gyerek vagyok”-ra, jót mozogtunk, táncoltunk önfeledten.
Beszélgettünk arról, hogy mi is az az optimizmus, hogyan tudjuk jól és pozitívan látni a dolgokat. Felelevenítettük a Tódi törpe meséjét is. Majd kezünkkel varázsszemüveget formálva,nagyon szép dolgokat láttunk, amit bátran el is mondtunk.
Az Avartalálkozó játék közben erdei kisállatokká változtunk és egy kedves interaktív mesébe kerültünk. Megtudtuk hogy ,Panaszerdő közepében nyafogás tó vidékén, ahol a hiszti-szél fújdogált,hogyan segített a mesebeli szűcs az állatokon.
Majd falevelekké változtunk és egy nagyon kedves dalra Gryllus:Őszi falevél dalára táncoltunk többször is.
Nagyon jó hangulatban köszöntünk el egymástól, és Boldog Dórától.
Az órán megbeszéltük,hogy mit is jelent az optimista szó. A gyerekek elmondták mikor vagy mitől boldogok. Elkészültek a sünik is,a faliújságon hoztuk létre a birodalmukat.
Optimizmus témakörben rávilágítottunk arra, mit is jelenthet ebben az életkorban az, hogy ,,optimizmus”, miképpen tudunk optimisták lenni. Megbeszéltük, hogyan is legyünk derülátóak, anélkül hogy előre elvárásaink lennének bárkivel szemben is.
Eljátszottuk az avarban gyülekező kis állatokat majd, megismerkedtünk a Mesebeli kis szűcs című mesével.
Közös munka eredményeképpen pedig létrejött a „Sünbirodalom” .
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekekkel egy időutazáson vettünk részt, elgondoltuk, majd lerajzoltuk ki mi lesz felnőtt korában, hogyan, kikkel és hol él.
A relaxációs gyakorlatok után, beszélgettünk a törpéről aki a mesében szerepelt.Saját élményeiket, szomorúságukat, is elmondhatták a gyerekek. Minden gyermeknek volt mesélni valója. Úgy gondom megértették, hogy mit jelent az optimizmus.
Majd elkészítettük mi is a varázsszemüveget! Azután megvígasztalták egymást a párok, Boldog Blanka, Szomorú Szilárd segítségével.
Kiszínezték az optimizmus jelét.
Majd a záró feladatban eldönthették, hogy mi az amiben már tényleg sikeresek!
A gyerekekkel először beszélgettünk arról, mit is jelent az optimista kifejezés. Kire szokták ezt mondani? Miben segít nekünk az, ha valamit optimistán látunk?
Ezt követően a mesebeli kis szűcs történetet dolgoztuk fel. Mivel nehéz volt beszélni a jó dolgokról, mert nehézséget jelentett szavakkal megfogalmazni, abban egyeztünk meg, hogy inkább lerajzoljuk. Így készültek el az optimista szemüvegek.
A gyerekekkel először beszélgettünk arról, mit is jelent az optimista kifejezés. Kire szokták ezt mondani? Miben segít nekünk az, ha valamit optimistán látunk?
Ezt követően a mesebeli kis szűcs történetet dolgoztuk fel. Mivel nehéz volt beszélni a jó dolgokról, mert nehézséget jelentett szavakkal megfogalmazni, abban egyeztünk meg, hogy inkább lerajzoljuk. Így készültek el az optimista szemüvegek.
A gyerekekkel először beszélgettünk arról, mit is jelent az optimista kifejezés. Kire szokták ezt mondani? Miben segít nekünk az, ha valamit optimistán látunk?
Ezt követően a mesebeli kis szűcs történetet dolgoztuk fel. Mivel nehéz volt beszélni a jó dolgokról, mert nehézséget jelentett szavakkal megfogalmazni, abban egyeztünk meg, hogy inkább lerajzoljuk. Így készültek el az optimista szemüvegek.