Ebben a hónapban is nagyon várták már a gyerekek, az új játékos feladatokat. Az új téma feldolgozásához meghallgattuk, mozgással kísértül a Pozitív gyerek vagyok című dalt, a gyerekek máris optimistábbnak érezték magukat a dal átélése nyomán. Utána elmeséltük nekik, a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét . Nagyon nagy átéléssel hallgatták a gyerekek és követték figyelemmel a cselekményt. Ahogy Tódi a szemüvegén keresztül másképp látta a világot, úgy a mi Boldog és Pozitív gyerekeink is. Ezért mi is elkészítettük azt a szemüveget amin keresztül jobb lesz a világ számuka. Így teljesült ki számukra a pozitív gondolkodás mód, melyet van akinek a család, játék, kirándulás jelenti. A pozitív élményünket. Hipp-hopp, hopp .. kezdetű mondokával teljesítettük ki.
Az optimizmus gyakorlása
Ebben a hónapban is nagyon várták már a gyerekek, az új játékos feladatokat. Az új téma feldolgozásához meghallgattuk, mozgással kísértül a Pozitív gyerek vagyok című dalt, a gyerekek máris optimistábbnak érezték magukat a dal átélése nyomán. Utána elmeséltük nekik, a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét . Nagyon nagy átéléssel hallgatták a gyerekek és követték figyelemmel a cselekményt. Ahogy Tódi a szemüvegén keresztül másképp látta a világot, úgy a mi Boldog és Pozitív gyerekeink is. Ezért mi is elkészítettük azt a szemüveget amin keresztül jobb lesz a világ számuka. Így teljesült ki számukra a pozitív gondolkodás mód, melyet van akinek a család, játék, kirándulás jelenti. A pozitív élményünket. Hipp-hopp, hopp .. kezdetű mondokával teljesítettük ki.
Az optimizmus hónapjában meghallgatuk a dalt ráhangolódva a témára. Beszélgettünk,majd a mesét hallgatták meg a gyerekek. Ezután szintén beszélgetés következett. Mindenki elkészítette a saját kezének a körvonalát, kivágta és ráírtunk egy tulajdonságát, amibel meg van elégedve. A végére pedig egy fára ragasztottuk, nagyon élvezték!
Az órát a hónap dalával kezdtük. Megbeszéltük, mi is az az optimizmus és az ellentéte a pesszimizmus. Kerestünk több eseményhez pesszimista és optimista véleményt. Lerajzolták magukat a tükörbe, amelyben boldognak és optimistának ábrázolták magukat. Meghallgatták a mesét, mely után a szomorú királylánynak adtak javaslatokat, hogy jobb kedve legyen. Hogy nekünk is jobb kedvünk legyen, nyelvtörőt mondogattunk. Az óra vége felé elképzelték magukat 10-20-30 év múlva, hogy kinek mi is a célja. Az órát meditációval zártuk.
Képkeretet készítettünk,díszítettük s a szépet és jót kerestük vele a világban.
A hónap témája az optimizmus gyakorlása volt. A foglalkozást ismét mozgásalapú relaxációs gyakorlatokkal kezdtük. Meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt. Később felállva, különböző mozgásokkal kísérve ismét énekeltünk. Elővettem Szomorú Szilárd és Boldog Blankát, akiket már ismertek előző évekről. Kialakítottunk 2 csoportot, és felidéztünk szomorú, illetve vidám emlékeket, közösen átélt eseményeket. A szőnyegen ülve elmeséltem nekik Tódi törpe varázsszemüvege című mesét, majd megbeszéltük a mondanivalóját. Ezt követően az asztalhoz ülve mindenki tetszés szerint kidíszítette a saját varázsszemüvegét, melyet haza is vihettek, hogy otthon a szülők is kipróbálhassák.
A gyermekeknek tetszett az elkészített Tódi törpe házikója, amivel kezükben nyitottabbak, beszédesebbek lettek. Azután a varázsszemüvegen keresztül a világot szépnek, jónak látták a gyermekek, igyekeztünk mindenkinek a jó oldalát kidomborítani. Például a szép őszi időt, a napocska hatását, hogy bízzunk az emberekben. Játékos hittan keretén belül a jó tulajdonságokat kiemeltük, mozogtunk, együttműködtünk a másik csoporttal, majd szőlőkoszorút készítettünk. A tükörjáték is tetszett mindenkinek, de a külső tulajdonságok mellett a belső tulajdonságokat is előtérbe kellett helyeznünk, mert arra nehéz volt rávezetni a gyerekeket.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Ált. Isk. Csonkahegyhát, 1. osztálya
„Optimizmus”
„Medve vagyok cammogok”.
„A mesebeli kis szűcs”. Beszélgetés a szűcs munkájáról.
Fúj a”Hiszti-szél”,fáznak az állatok és összebújnak.
A panasz erdőben megjelent egy ragyogó napsugár! A Hiszti- szél pedig egyre kellemesebb
szelővé szelídült.A kis szűcs pedig minden állatot felöltöztetett.
Az állatok táncra perdültek.”Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalára.
Vidám,optimista süni készítése fügéből fogvájó segítségével.