A Juhar csoport tanulóival a séta a mindennapjaink része. A természetben aktívan, meditálva töltjük a szünetet. A séta során a gyakorlatok végzése mellett, megpihentünk és relaxáltunk egy közeli parkban.
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus jegyében tartott boldogságóra az erdei állatok témakörhöz kapcsolódóan valósult meg.
A boldogságórát a Mai napon, a mai napon a boldogságra rátalálok kezdetű mondókával kezdtük. A gyerekek most a tárgyakat egyáltalán nem, hanem inkább egymást ölelték.
Ezután meghallgattuk az Itt van az ősz itt van újra kezdetű dalt. Kicsit elcsendesedve, a dalra figyelve egy nyugodt állapot elérése a cél.
A kezdő relaxáció az Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj! Ezzel jól megmozgattuk a kis testünket. Ezt most egymással szemben játszottuk el. ( ez van az egyik képen)
Beszélgettünk az optimizmusról, hogy milyen lehet mindenben meglátni a jót. Aztán arról, ha valamilyen állat lennél, minek a bőrébe bújnál és miért.
Majd egy Avar találkozó játékot játszottunk. Állat fejdiszekkel.
Ezután a Mesebeli kis szűcs történetét meséltem el nekik ,úgy, hogy az állat fejdíszek a fejükön maradtak.
Ami biztosan szókincsbővítés volt ezen a boldogságórán az az optimizmus és a szűcs szavak.
Ezután kiszínezhették az optimizmus jelét és egy-egy állatot rajzoltak a mosolygó hátoldalára.
Úgy érzem a boldogságórák egyre jobban az én életem és a gyerekek élete részévé válik. Ebben még csak pozitív dolgokat találtam, és pozitív megerősítések sorozatával találkozok. Így hitelesen tudom átadni azt, ami valóban érték a mai világban.
Boldog oviban dolgozni boldogság!
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
Kópé Klub
A foglalkozást relaxációs gyakorlattal kezdtem.
Minden kisgyerek elmondhatta, milyen hangulattal jött a foglalkozásra (érzelemkártyák segítettek). „Észrevettétek már, hogy az öleléstől jobban érezzük magunkat?” Bagdi Bella: Ölelj át szép nap c. dalára a gyerekek elindultak a csoportszobában, mindegyik társukat megölelték, és rámosolyogtak.
A szőnyegre leülve arról beszélgettünk, miben érzik legjobbnak magukat, és mit tudnak elérni ezekkel a képességekkel („focista leszek, megnyerem az ovis futóversenyt, rajzolok a rajzkiállításra stb.). Ezután elmondhatták, mit szeretnének felnőtt korukban csinálni, milyen foglalkozást választanának. Ezeket egy-egy mozdulattal meg is mutathatták. Végül lerajzolták, az elkészült munkákat a varázsgömbbe tettük, és a folyosón helyeztük el.
Bagdi Bella: Jól érzem magam boogie c. dalára mozogtunk, majd a zárókörben elmondhatták, hogy milyen a hangulatuk most, mi tetszett legjobban a foglalkozáson.
Érsekcsanádi Napköziotthonos Óvoda
Süni csoport
Bevezető feladatnak a Hervad már a virágom, éled már a virágom kezdetű relaxációs gyakorlatot választottam.
Megbeszéltük, mi történik a növényekkel ősszel, milyen színeket látunk a természetben. Körbeadós játékunkat falevelek átadásával kezdtük, majd egy simogatást, végül a „varázsdobozt” adtuk körbe. A varázsdoboz aljába tükröt ragasztottam.” Nézz bele a dobozba, egy nagyon ügyes, okos, vidám kisgyerek képét látod benne! Mondd meg, kit látsz! Mondj róla/magadról valami jó tulajdonságot! Miben vagy jó? Mit tudsz jól csinálni? Add tovább a dobozt!”
Eztán két csapatot alakítottunk: szomorúak/vidámak, egymással szemben állva, mimikával, testtartással megjelenítettük a vidámságot/szomorúságot. A vidám csapat próbálja meg felvidítani a szomorúakat! Majd beszélgettünk arról, hogy mikor voltak szomorúak, mi volt az oka? Hogyan vigasztalódtak meg?
A foglalkozás végén Bagdi Bella: Ha boldog vagy, mutasd meg mindenkinek c. dalára mozogtunk, táncoltunk.
Októberben az optimizmus témát dolgoztuk fel, bár igyekszünk egész évben optimistán gondolkodni, élni. Meghívtuk egymást az Avar- találkozóra, ahol a gyerekek különféle kis állatok bőrébe bújhattak. A mesebeli kis Szűcs interaktív meséjével is megismerkedtünk. A mese alatt a gyerekek egész ügyesen léptek a szereplők bőrébe. A pozitív énkép erősítéséért elkészítettük Rajz-kalandunkat. Közben alkalmat teremtettünk arra, hogy elmondjuk egymásról a másik jó tulajdonságait. Megint érdekes, mély érzések kerültek felszínre.
Októberben az optimizmus témát dolgoztuk fel, bár igyekszünk egész évben optimistán gondolkodni, élni. Meghívtuk egymást az Avar- találkozóra, ahol a gyerekek különféle kis állatok bőrébe bújhattak. A mesebeli kis Szűcs interaktív meséjével is megismerkedtünk. A mese alatt a gyerekek egész ügyesen léptek a szereplők bőrébe. A pozitív énkép erősítéséért elkészítettük Rajz-kalandunkat. Közben alkalmat teremtettünk arra, hogy elmondjuk egymásról a másik jó tulajdonságait. Megint érdekes, mély érzések kerültek felszínre.
Októberben az optimizmus témát dolgoztuk fel, bár igyekszünk egész évben optimistán gondolkodni, élni. Meghívtuk egymást az Avar- találkozóra, ahol a gyerekek különféle kis állatok bőrébe bújhattak. A mesebeli kis Szűcs interaktív meséjével is megismerkedtünk. A mese alatt a gyerekek egész ügyesen léptek a szereplők bőrébe. A pozitív énkép erősítéséért elkészítettük Rajz-kalandunkat. Közben alkalmat teremtettünk arra, hogy elmondjuk egymásról a másik jó tulajdonságait. Megint érdekes, mély érzések kerültek felszínre.
Ezen az alkalmon feldolgoztuk az állatmesét és nagyon sok tanulságot vontunk le belőle. Átkereteztük a panaszos mondatokat pozitív jelentésű mondatokká.
Majd elkészítettük a sünbirodalmat papírból.
Az alábbi órát 3. évfolyamos növendékemnek tartottam. A Színes légzés nevű relaxációs gyakorlat után szinonímákat kerestünk az optimizmus és pesszimizmus szavakra. Ezt követte a szemléletváltásos feladat: a felsorolt szituációkat elképzeltük kétféle módon. Közben papírból optimista/pesszimista szemüveget készítettünk, amit tanulóm felhúzott. A szemüveg pesszimista felével eljátszottuk Francois Devienne fuvoladuóját f-mollba átírva, majd az optimista felével ugyanezt a duót az eredeti F-dúrban is elfújtuk, így sokkal vidámabb lett a mű. Végül megbeszéltük, miért érdemes gyakorolni az optimizmust, és 1-1 optimista mondattal zártuk az órát.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A hónap az optimizmus jegyében zajlott. Megrendeztük a Kutatók éjszakáját, a pályaorientációs napot. Bemutató foglalkozásnak boldogságórát tartottunk. A Jobb Veled a Világ bolygó divatját is elkészítettük, számos színes, ötletes ruhadarab készült el. A vidámság, az öröm jellemezte a hónapunkat. Sokat relaxáltunk és tanulságos meséket játszottunk el. A Domján Optika által szervezett „Én és a kütyük” című rajzpályázaton küldíjban részesült az osztály. Nagyon boldogok voltunk.