Bezzeg Andrea: Újra együtt meséjének meghallgatása után beszélgetés a meséről.
Aztán beszélgetőkörben a gyerekek kedvenc játékaikról meséltek, hogy kinek mi okoz örömet. Az Ugrálj, ugrálj fel, fel és a Mozgasd meg zenéjére mozogtunk közösen. Végül kiszínezték a meséhez tartozó illusztrációt. Az órát relaxációval és egy hatalmas rózsa öleléssel zártuk, ahol minden gyerek a rózsa egy-egy szirmát képviselte.
Apró örömök élvezete
Márciusi hónapunk az apró örömökről szólt.
Gyermekek figyelmét igyekeztünk arra irányítani, hogy örüljenek minden kis apróságnak, mint pl: Egészségesek, látnak, hallanak, beszélnek, mindennap van mit enniük, szeretik őket.
Ebben a feladatban segítségünkre volt, hogy meglátogattak minket a Látássérültek Észak-alföldi Regionális Egyesülete. Ennek köszönhetően a gyermekek megismerhették a látássérült embereket, ami segített megérteni és elfogadni őket. Nagyon kedves, barátságos gyengén látó emberek látogattak el hozzánk, akik örömmel mesélték el a küzdelmeiket és örömeiket a mindennapjaikban. Interaktív foglalkozás révén a gyermekek bekötött szemmel színeztek és kipróbálták a fehér botos közlekedést.
Az óvodások a programon még megismerkedhettek a vakvezető kutyával. Bemutató során megfigyelhették a vakvezető kutya feladatát és persze a bemutató végén minden gyermek meg is simogathatta.
Március elején a gyermekekkel közösen vetettünk vöröshagymát az óvoda kiskertjében és a csoport szobában, valamint mindenki hazavihetett egy-egy dughagymát otthoni gondozásra is. Mindennapi öröm számunkra a vöröshagyma öntözése, gondozása és növekedésének figyelése. Szeretnénk majd megajándékozni a saját vetett hagymáinkkal a szülőket és az óvoda csoportjait.
Március 15. héten a gyermekek bekötött vagy eltakart szemmel építhettek legóból tornyokat. Volt, aki örömmel kipróbálta és volt olyan is aki inkább nézte vagy segített a bekötött szemű barátjának az építésben. Igazán különleges építmények születtek így.
Hónap vége felé „Újra együtt” mese alapján elképzeltük, hogy hogy nézhet ki Pirinkó a törpe. A gyermekek 4-5 fős csapatokba elkészítették közösen Pirinkót és bemutatták a csoportnak. A célom az volt itt, hogy csapatban összefogva alkossanak közösen a gyermekek ezzel is az együttműködést, egymásra figyelést, csapatmunkát erősítve.
Apró örömök hónapunk zárásaként kaptunk egy titkos küldetést, aminek célja az volt, hogy megöleljük az intézmény dolgozóit és azt kívánjuk nekik, hogy: „Szeretném, hogy boldog legyél!” ezzel a játékkal a gondoskodásunkat, szeretetünket kifejezve. A küldetésünkkel sikerült mosolyt csalni az itt dolgozók arcára.
Márciusban bevezettük az egyéni köszönő táblánkat, ezzel is segítve a családias szeretetteljes légkört megteremtését.
Nyílt napunk során a szülők betekintést nyerhettek a Boldogságóra apró morzsáiba, az újonnan bevezetett köszönő táblánk és a tevékenység végén az” ölelés átadás és jókívánság” játékunk révén.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Ebben az évben a tavaszt próbáltuk csalogatni, hiszen tavaly sokat vártunk rá.
Ennek érdekében sok tavaszi kézműves munkát készítettünk, egyik ilyen alkalommal a Szülőket is meghívtuk!
Sok-sok örömet leltünk ezen időszakban, jó volt kicsit több időt alkotással tölteni! 🙂
Sülysápi Móra Ferenc Általános Iskola
Márciusban sokat beszélgettünk arról, hogy mi jelenhet örömöt számunkra a mindennapjaink során.
Sok beszélgetés, Bella dalának hallgatása, ötletelgetés témáról, játékos gyakorlatok, relaxáció jellemezték a hónapot. Nemcsak a „nagy dolgok, események” okozhatnak örömöt, hanem a mindennapi apróságok, kedvességek, segítségnyújtás, amit egymásnak adhatunk/okozhatunk.
„Élő” hidat állítottunk jelképként és igyekszünk nem csak márciusban, hanem az év többi napján is megtalálni a mindennapi apróságokban is az örömöt, illetve megtalálni annak a módját, hogy hogyan okozhatunk pici meglepetéseket, kedvességet nyújtva örömöt másoknak. 🙂
Tanulóinkkal összegyűjtöttük azokat a tevékenységeket, melyeket a mindennapi élet során a
természetben, iskolában, otthon, egyedül illetve barátokkal végezhetnek.
A kigyűjtött szavak felkerültek színes papírcsíkokra, melyekből az ajtónkra készítettünk hidat, mely
átsegít a mindennapok szürkeségén mindenkit és apró örömet okoz.
Március hónapban az Alsósok kategória a „Tortetok4a” csoportban megtartottuk a Boldogságórát. A téma: Apró örömök élvezete volt. A relaxációs gyakorlatok és az éneklést követően a tanulók „Örömkockát” készítettek. A kocka mind a hat oldalát kiszínezték és ráírták azokat az örömöket, amelyekre szívesen emlékeztek. Majd megosztották társaikkal.
A produktum készítése alatt zenei aláfestésként Boldogságról szóló dalokat hallgattunk.
Ezt követően közösen feldolgoztuk „A tizenkét hónap” (görög népmesét).
Hasznos, tartalmas órát töltöttünk együtt jó hangulatban.
Csengeriné Fekete Ibolya
A Boldogságóra Program márciusi témája az Apró örömök élvezete. Március 26-án a 2. a osztály, osztályfőnökükkel Héninger Ildikóval, a Pétfürdői Közösségi Házba mentek, hogy az ott dolgozóknak megköszönjék azt a sok programot, melyekkel egész évben készülnek a településen élőknek. Ők azok, akik idejüket és energiájukat nem kímélve gondosnak arról, hogy gyermek és felnőtt egyaránt hasznosan és értékesen tölthesse el szabadidejét. A játékos vetélkedőkkel, a kézműves foglalkozásokkal, a mesés és zenés délutánokkal feledhetetlen élményt nyújtanak a részt vevőknek. Ezen a napon a másodikosok kis csapata egy aprócska ajándékkal csalt mosolyt a Pétfürdői Közösségi Ház és Könyvtár dolgozóinak arcára.
Felnőttként olykor nehéz meglátni az apró örömöket a mindennapi rohanó hétköznapokban. Viszont a gyerekekkel való „munkának” köszönhetően napi szinten felhívják a gyerekek a figyelmemet egy-egy apró csodára, örömre, és ilyenkor próbálom az ő szemüvegükön keresztül szemlélni a világot. Úgy gondolom, hogy számukra a szépet, a jót meglátni a dolgokban még lényük természetes velejárója. Tettünk sétát az ovódához közeli helyeken, ahol felfedeztünk hidakat, megbeszéltük mire is használjuk őket, miért építenek az emberek hidakat? Az emberek közötti láthatatlan, élő híd pedig nem más, mint a szeretet, aminek az a feladata, hogy összekössön minket.
A hónap folyamán párt alkotva végeztünk relaxációs gyakorlatokat, és sokat beszélgettünk arról, hogy az adott nap folyamán kinek mi okoz örömet?
Az önbizalom program keretein belül a kitartásra és a fejlődésre helyeztük a hangsúlyt. Építettünk tornyot, megpróbáltuk minél magasabbra, ami nem mindig sikerült, ám a sokadik alkalommal elkészült a hatalmas tornyunk. Igyekeztünk minél nehezebb, ám kivitelezhető testhelyzeteket felvenni, megkértem őket koncentráljanak a légzésükre, és próbáljanak minél tovább a nehéz testhelyzetben maradni. Nem voltak túl lelkesek, amikor viszonylag korán kiestek a helyzetből, ám a sokadik kör után már ügyesebben meg tudták valósítani az általam mutatott testhelyzeteket, és ez büszkeséggel töltötte el őket.
A márciusi boldogságóra témája az apró örömök élvezete volt az 1/9.D osztályban. Első feladatként megbeszéltük, hogy milyen apró örömök vesznek körül bennünket (az iskolában, otthon, stb.). A diákokkal egy héten át örömnaplót vezettünk. Néhányan elég lelkesen vezették. Zárófeladatként kipróbáltuk az érzelemkereket.
Óvodànkban szokàs a gyermek csoport életében előforduló nagyobb jeles eseményeket megörökíteni melyet azután az élménykönyvben fűzünk le.
Ezt lapozgatva a kiscsoportos korosztályú gyerekek felidézhetik a közelmúlt eseményeit.
Màrciusban ilyen események voltak:
Huszàrgyerek
Húsvéti készülődés
Születésnap
Tavasz ébredése