A mindennapok apró örömei. Hogyan tudunk örülni kis dolgoknak is. Mit és miként tudunk örömmel megélni. Figyeljünk a jó dolgokra magunk körül.
Apró örömök élvezete
A gyakorolt után a gyerekek megosztották tapasztalataikat egymás közelségéről.
Apró örömök asszociációs lánc /Tulajdonság és érzés megfogalmazása/, Állókép készítése a mai napnak a legmeglepőbb pillanatára – mindenki belelép a képbe és hozzáad valami újat. Az öröm árnyalatai – párban játék – érzések megjelenítése és visszatükrözése. Idézetek és képek apró örömökről. Az órán nagyon ügyesek voltak a tanulók.
„Az élet legnagyobb feladata (…) az, hogy élni kell, lehetőleg normálisan. Meg kell találni a hétköznapokban az apró örömöket és célokat, amelyek előrelendíthetnek minket.” (Geszti Péter)
Érdekes volt az 5-6 éves gyermekektől hallani mi okoz nekik örömöt. Boldogsággal töltött el, hogy már csak 1-2 gyermek nevezett meg tárgyakat, a többség élményeket (családdal, barátokkal), érzéseket (ölelés, mosoly) neveztek meg.
Az, hogy erre a szintre jutottak a Macikák nagy szerepe van a Boldogságóra programnak, illetve annak, hogy nem csak 1-1 nap telik el a témák feldolgozásával, hanem beépítjük a mindennapjainkban … felidézzük a hallottakat, játékokat és Boldog Dóra, Boldog Nóra mindig velünk van.
Minden napban öröm és boldogság megélni hogy együtt lehetünk az oviban, a mi csoportunkban.
Az apró örömök élvezete a kis dolgokban rejlik, együtt fedezzük fel hogy milyen boldogság együtt időt tölteni, közösen egymást segítve játszani.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
A márciusi boldogságórát összekapcsoltuk a Víz Világnapjával. Elsétáltunk a Holt –Tiszához, ahol a gyerekek a meséken, történeteken, és játékos tevékenységeken keresztül ismerhették meg a vizeink, és a környék élővilágát. Láttunk halakat, vadkacsákat, hattyúkat, teknősöket, és még horgászhattunk is. Kalandos napunk volt, a gyerekek jól bírták a kilométereket. Fontosnak tartottam, hogy felhívjam a gyerekek figyelmét arra, hogy óvjuk környezetünket, az állatokat, a növényeket és a vizet.
Azt tapasztaltam munkám során, hogy a gyerekek nehezen tudnak örülni akár nagyobb, akár kisebb dolgoknak. Fontos, hogy mindig emlékeztessük őket arra, miért lehetnek boldogok, milyen apróságokért örülhetnek a mindennapokban.
A gyerekekkel egy kézműves foglalkozást végeztünk, ahol egy szívet készítettünk írisz technikával. Amikor megmutattam nekik a mintát, sokan felháborodtak, hogy ezt meg se tudják csinálni, ez túl nehéz. Mondtam nekik, hogy ne izguljanak, minden egyes lépést el fogok mondani.
A gyerekek türelmesen, szépen dolgoztak, élvezték a szív kivágását, hogy ők választhattak maguknak színeket és hátteret. Elrepült az idő és el is készültünk a szívvel.
A gyerekek örültek, hogy meg tudták csinálni és milyen szép lett az eredménye.
Ezzel is megtapasztalták, hogy az egészen apró sikerek, dolgok is örömet okozhatnak és merjenek örülni.