Márciusban a boldogságóra eleji relaxáció és a hónap dalának eléneklése után kértem a gyerekeket, hogy most ne csak írjanak az apró örömökről, hanem rajzban is örökítsék meg azokat a dolgokat, eseményeket, melyek boldoggá teszik őket. Végül ezekből a rajzokból montázst készítettünk.
A Tudni kell megállni című történet megismerése után szituációs játék következett. A Jó befogadása gyakorlathoz Bagdi Bella zenés meditációját használtuk. Házi feladatként interjúkészítést kaptak a gyerekek arra vonatkozóan, hogy családtagjaik milyen apró örömöket élnek át mindennapjaikban.
Apró örömök élvezete
A csoportban gyakran jár a fogtündér, mivel sorra potyognak ki a gyerekek tejfogai. Azt is megünnepeljük, ha a hatéves oltás után valaki büszkén hozza a bátorságoklevelét. Ezek az apró örömök pozitívan formálják a közösséget.
A pici dolgok is képesek örömet hozni a mindennapokba. Kitöltöttük a feladatot: Pipáld ki ami rád is igaz.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Közös légzőgyakorlattal kezdtük a foglalkozást. Beszélgettünk az élet apró örömeiről, az érzéseinkről, majd megöleltük egymást. Beszéltünk arról ki minek szokott örülni. Nőnap alkalmából a lányoknak meglepetésben is volt része. Virágot, apró édességet is kaptak/kaptunk a fiúktól. Az újrahasznosítás világnapja alkalmából újrahasznosított dolgokból kreatívkodtunk is.
1.Köszöntő és hangulatválasztó kör: A gyerekek a köszöntő falról választhatják ki, hogy öleléssel (piros szívforma), pacsival (tenyérlenyomat forma) vagy tánccal (hangjegyforma) köszönnek a pedagógusnak. Ezután húznak a hangulatjelekből és utánozzák a kihúzott arc hangulatát.
2, A gyerekek kedvenc dalának eléneklése( Kicsi Gesztenye Klub: Buborék). Közben buborék fújása
3. A dal eléneklése után közvetlenül játsszuk a Hogy érzed magad játékot: Érzelemlabdákat dobálunk körbe egymásnak,amikor a szomorú labda kerül valakihez,az egy szomorú dolgot mond ,ha a mérges labda van náluk, olyat történetet mesél el,amitől mérges lesz,ha a boldog labda kerül hozzá,olyan történést kell mondani,amitől boldog lesz. Megbeszéljük,hogy a kedvenc dalra milyen jó érzéseink lesznek, könnyebbnek érezzük magunkat.
4. Megnézzük közösen interaktív táblán a gyerekekről régebben készült fotókat egy-egy tevékenység közben. Felelevenítjük mennyire érezték jól magukat közben, mi az amit most újra játszanának ezek közül.
5. Tapogatós játék: Egy kendő alá különböző finomságokat rejtek el,amiket előzetesen megtapogatunk, átbeszélünk ( alma,banán, sárgarépa, cukorka, ropi csoki) Mindenki elmondja mi a kedvence ezek közül és azt kell kitapogatnia, a játék végén ki lehet csomagolni és el lehet fogyasztani az ételeket.
6. Átbeszéljük,kinek mi okozott örömet a foglalkozáson és az optimizmus jelét kiszínezzük.
Márciusban tavaszi hangulatba kerülve a boldogságóránkon is olyan sablonra dolgoztunk, amellyel kicsit hangulatosabbá, tavasziasabbá tettük tantermünket. Színes lapokból virágokat vágtunk ki, melyekre minden tanuló ráírta apró örömeit. A virágszirmok segítettek abban, hogy mindenki próbáljon meg minél több, apró, ám annál fontosabb örömét leírni. Az elkészült virágokat többen kiszínezték, kidekorálták. Végül egy csomagolópapírra ragasztottuk az apró virágokat, majd a tanterem ajtajának belső oldalára kifüggesztettük, így gyakran szem előtt volt minden gyerek apró öröme.
Maci csoport
Tükörkép játékot játszottunk a hét minden napján. Mivel vegyes csoportosok a gyerekek nehéz volt őket elszakítani az „utánzástól”, amit a felnőtt csinál. A hét végére azonban már ügyesen és kreatívan irányították egymást.
Lásd a csodát!
Nem nagyon voltak fogékonyak a gyerekek az új témára. Reggelenként azzal próbálkoztam, hogy osszuk meg egymással, milyen apró örömök érhetnek bennünket, ha nyitott szemmel járunk a világban. Az élet apró örömeire irányítottam a figyelmüket, vegyék észre az abban rejlő apró szépségeket: egy virágzó fa, az első reggeli jó szó, egy finom ebéd…Eldöntöttük, hogy az anyák napjára saját készítésű ajándékot készítünk. Ez így is történt: több óra áldozatos kitartó munkája nyomán reméljük sikerült apró örömöket szereznünk a köszöntések során. során.
„Míg maga a meglepetés pillanatnyi lehet, a róla őrzött emlékeinket mindannyian újra és újra élénken átéljük. Ezáltal utána még hosszan ízlelgethetjük.”
A gyerekekkel egynyári virágokat ültettünk virágládákba, melyekkel az iskola környezetét szerettük volna szebbé varázsolni. Megbeszéltük milyen érzések kerítik őket hatalmukba, mikor reggelente megpillantják a gyönyörű virágainkat. Sok elismerő dicséretét kaptunk diákoktól, tanároktól a kihelyezett virágládák miatt, így nem csak nekünk, hanem az egész iskolaközösségnek is örömöt szereztünk… apró örömöt a boldogsághoz 🙂 A kertészkedés után a tanteremben relaxációs gyakorlatot végeztünk, majd a gyerekek rajzolhattak és elmesélhették a legkedvesebb örömüket. Zárásként meghallgattuk a hónap dalát.