Az anyukákat leptük meg a gyerekek által késztett ajándékokkal, dallal, verssel, öleléssel.
Apró örömök élvezete
APRÓ ÖRÖMÖK
A foglalkozást egy relaxációs játékkal indítottuk. Párban egymással szemben álltak a gyerekek, és együttes mozgással jobbra-balra lendítették a karjukat. Ritmikus mozgásra törekedtünk, majd próbálkoztunk azzal is, hogy lendítésekkor a karokra helyezett kendőknek nem volt szabad leesniük. A témára mondókázással hangolódtunk. A párok egymással szemben ülve játszották el a Sűrű erdő… mondókát, simogatva, csiklandozva egymást. Nagyon élvezték ezt a játékot, párcserével több alkalommal is eljátszottuk.
A téma feldolgozásához a Szemfüles érzékszervek mesét választottam, Ezt követően arról beszélgettünk kinek mi tudja egy szomorúbb napját szebbé varázsolni, milyen örömök tehetnek boldoggá minket. A nagyobbak már sokkal inkább el tudtak vonatkoztatni a tárgyaktól, többen is említették, hogy apró öröm számukra a közös játék a barátokkal, sütikészítés anyával, horgászat apával, sőt egy ölelés is felvidíthatja szomorúbb napjaikat.
Így egy ölelős játékkal folytattuk a foglalkozást, aki úgy érezte, hogy szeretné valaki napját még szebbé tenni, megölelhette egyik társát. Szerencsére mindenki úgy érezte, hogy adni jó.
Ezt követően elkészítettük „az apró örömök kincsesládáját.” Csillogó papírból vágtuk ki a kincseket, melyekre ráírtuk a minket boldoggá tevő dolgokat, majd ezeket felragasztottuk a közös kincsesládánkba.
A foglalkozás lezárásaként ellátogattunk a Lógó orrúak városába. A gyerekek nagyon élvezték ezt a játékot, mindenki szerette volna magát jókedvre-derítőként is kipróbálni.
Tantárgyi napokon Iskolánk minden tagozata valamilyen vetélkedőt hirdet meg, ahol a tagozat minden évfolyama, minden osztálya részt vesz. Igazodva a Boldog Iskola címhez, és iskolánk egyházi jellegéhez, a pedagógia tagozatosok az éven egy nagy puzzle-t készítettek. A puzzle egy- egy darabját kapták meg az osztályok, erre kellett felírni, megrajzolni, a feltett kérdésre a saját válaszokat. A kérdés: „TE MIBŐL MERÍTESZ ERŐT”
Osztályom ötleteit előzetesen egy Boldog Óra alkalmával gyűjtöttük csoportba, ez került a mi puzzle darabunkra.
Szikszai György Református Általános Iskola
Mivel városi iskola vagyunk, egy közeli tanyára való kilátogatás nagy élvezetet jelentett a gyerekeknek. Először nem hittek nekem, végül rájöttek, hogy okos telefon és tv nélkül is remekül érezheti az ember magát. Ráéreztek, hogy az állatok, a természet közelsége és az egyszerű játékok is tökéletesen jól el tudják szórakoztatni őket.
Csoportjaink heti rendszerességgel zajlottak, melyek során minden témát legalább 2-3 különböző alkalommal, más-más játékos feladatokkal vezettünk be a kicsik számára. Az apró örömök élvezete teljesen a mindfulness szemléletében zajlott, ehhez a gyermekek mind az 5 érzékszervét segítségül hívtuk különböző ingerek nyújtásával. Nagyon élvezték ezeket az alkalmakat, melyeket részben dokumentáltunk is.
A 9.C osztályosok megtervezték a „Jobb Veled a Világ ” bolygó ünnepnapját.
Mi sem lehetne nagyobb élmény és öröm, mint testközelből látni a csapatot, akinek szurkolunk. Ebben a hónapban ellátogattunk Dunaszerdahelyre a DAC stadionba, s együtt szurkoltunk a sárga-kékeknek. Lehetőségünk nyílt kezet is fogni néhány focistával. Nagy-nagy élményekkel gazdagodtunk.
A 9.c osztály tanulói december hónapban egymást ajándékozták meg, majd mindannyian korcsolyáztak a szentesi jégpályán. Az ott készített fotóból karácsonyi üdvözlőlapot készítettek a szüleiknek.
Apró örömök hónapja alkalmából egy másik osztállyal vettünk részt egy közös vetélkedőn, melynek a végén közösen pizzáztunk. Megbeszéltük, hogy nem a versengés a fontos, hanem hogy jól érezzük magunkat és hogy mindenki boldog legyen.