A foglalkozást relaxációs zenével egybekötött, pár perces relaxációval kezdtük, majd feltettem a kérdést, hogy ki minek örülne most a legjobban. Természetesen számos tárgyakkal/ajándékokkal és ételekkel kapcsolatos választ kaptam. Ezután felolvastam egy listát, és arra kértem a gyerekeket, hogy amikor valami olyan elnevezést hallanak, ami jó érzéssel tölti el őket, akkor tegyék fel a kezüket. Élvezettel játszottak és kíváncsian nézték, hogy a közösségből ki szereti még ugyanazt a dolgot mint ők (frissen nyírt fű illata, madárcsicsergés,ölelés, alvás stb.). A játék után felolvastam nekik A tizenkét hónap című mesét, majd arról beszélgettünk, hogy miért kapott büntetést a jó ember szomszédja, megérdemelte-e, mit érezhettek a hónapok, mikor a szavait meghallották; ezt követően közösen folytattuk a mesében megkezdett élvezetes dolgok sorolását hónapokra bontva. Végül minden gyermek elkészítette a maga apró örömök befőttjét. Arra biztattam őket, hogy minél több dolgot próbáljanak összegyűjteni és elraktározni a befőttbe 🙂 A foglalkozás végén mindenki mesélt a saját örömbefőttjéről, majd meghallgattuk a hónap dalát.
Apró örömök élvezete
Abban a pillanatban, amikor figyelmet szentelünk akár egy fűszálnak, egy darázsnak, bámulatos, leírhatatlanul pompás világgá változik a környezetünk.
Csoportosan versenyeztünk, kreatív projektfeladatokat készítettünk.
A házi kedvencek bemutatása és a darázsgarázs tervezése, kivitelezése boldogságfokozó ereje leírhatatlan volt.
A poszteren szerepeltek adatok és rövid leírás a kedvencekről. Fényképekkel, rajzos illusztrációkkal színesítettük.
A garázs tervezéséről, elkészítéséről élménylapot készítettünk. Kerültek rá fényképek, rajzok azokról a rovarokról, amik várhatóan majd használni fogják az alkotást.
Újra használtuk a pozitív gyerek vagyok kártyákat. Új megerősítő kártyát is terveztek a gyerekek, amit hazavittek és családtagjaikkal beszélgettek róla.
Beszélgetőkör
Mesére hívó mondóka
Mese: A csokitojás születése
Vizuális tevékenység:Piros tojások díszítése ragasztással
Szabad mozgás zenére:Imádok élni
Mi tetszett legjobban a mai foglalkozáson?
Apró örömök téma feldolgozása során a gyerekek gondosan megtervezték saját szigetüket, ahol minden elérhető,mely boldog pillanatokat szerezne számukra. Elképzeltek Cukor-szigetet, Minecraft-szigetet, Játszóház-szigetet. Szüleik számára is terveztek kikapcsolódási lehetőségeket.
A téma bevezetését a hónap dala meghallgatásával kezdtük. Megbeszéltük az öröm fogalmát. Minek lehet örülni és minek nem. Beszélgetőkörben minden tanuló átgondolta és választ adott a kérdésre: Számodra mi okoz örömöt? Ezt követően társítottuk az alábbi dolgokhoz: Számodra mi okoz örömet a családban/az iskolában/az udvaron/a természetben/a játszótéren, stb.? Képeket mutattam a gyerekeknek és megbeszéltük mi lehet az öröm forrása, honnan ered a képen látható személy boldogsága. Összegyűjtöttük, hogy a márciusi hónapban mi okozott számukra örömet: osztálykirándulás, közös éneklés, filmnézés, közös játék, játszótéren töltött idő, új dolgok megtanulása. Az óra végén számukra kedves, örömet okozó kedvelt tevékenységeket végeztünk.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája, Székhely Óvoda
Mi van a terítő alatt?
Melyik hangszert hallod?
Dátum: 2024.3.30.
Korcsoport: 4-5 évesek
Boldogságóra
A Boldogságórát relaxációs gyakorlattal kezdjük a ” Napimádás” mindannyiunk kedvence. A légzőgyakorlat után a tapintós lufik játékot kezdeményeztem, aminek nagyon örültek. Meggymaggal, vízzel, homokkal, rizzsel, gyönggyel töltöttem meg a lufikat. Ki kellett találniuk a lufik tartalmát, amelyek kézről-kézre jártak. Mesehallgatással folytattuk, “Újra együtt!” címmel, ami egy kis dínóról és manóról szólt. A hozzá tartozó színezőt is kifestettük. Nagyon kellemesen telt a délelőtt.
A beszélgető körben mindannyian elmondhatták, ami számukra örömet jelent. Megbeszéltük, hogy mindenben,- ami körülöttünk létezik- a szépet és jót keressük, ami boldoggá tesz bennünket. Végül aki szeretett volna, bekapcsolódhatott egy madáretetö készítésébe, amit hazavihetett.
A Boldogságórát a hónap dalával zártuk.
Különösen szeretjük a március hónapot, hiszen annyi minden történik iskolai életünkben ebben a hónapban. Apró, meglepetésszerű és várt örömteli percek, pillanatok….
A hónap elején nőnap alkalmából köszöntötték lány-osztálytársaikat, női tanáraikat a fiúk, akik örömmel készülődtek az eseményre. Boldog voltam, hogy az évek óta nevelgetett tanítványaim tisztelettel és szeretettel fordultak a NŐK felé.
Hagyományként rendezzük meg március hónapban a kiszebáb-égetést, amit megelőz a bábu elkészítése és felöltöztetése. Ez mindig az osztályunk feladata, a gyerekek alig várják, hogy az elmúlt évekhez képest ismét más ruhába öltöztessék fel az elégetésre szánt bábut. A télűzésre maskarába öltözött gyerekek vidáman kísérték „utolsó útjára” Kisze Vincéné, született Szalma Rozáliát, hiszen ő a megszemélyesítője a hidegnek, a télnek, a rossz dolgoknak.
Tanoda (Máltai Jelenlét Pont) program keretében osztályunk lány-tanulói a tésztakészítésbe kóstolhattak bele, az ott dolgozók segítségével a dagasztás, nyájtás, tésztavágás (levestészta) technikáját gyakorolhatták. Pár nap múlva meghívást kaptunk a Tanodába egy meglepetés-ebédre, mellyel a lányok odaadó munkáját köszönték meg a központ munkatársai. Örömmel és boldogan ebédeltünk együtt, hiszen vannak olyan tanulóink, akiknek a terített asztal és a meleg étel nagyon sokat jelent.
A Boldogság Világnapján óriási örömben és jutalomban részesültek bábos tanítványaim, akik aznap egy körzeti vásári bábjáték versenyen kiváló eredményeket értek el. A legboldogabb én voltam, mert aznap este ezt olvashattam egyik versenyzőm bejegyzésében: Az életemben nagyon sok meglepetés van az 1 helyezést elértem és még megyek, mert harcolok a céljaimért, mert soha nem adom fel amig élek i Márti PuhlhMárti Puhl
Az utolsó iskolai napokban az osztály tagjaival együtt készülődtünk a húsvétra. Asztalterítés, díszítés, ajándékozás és a szabadban együtt töltött idő jelentette az újabb boldog perceket, órákat.
Termékeny és boldog hónapot hagytunk magunk mögött!