Az apró örömök élvezetével telt a hónapunk. Örültünk a napsütésnek, a gólyáknak, a jól sikerült felmérőknek, a szép ruhának…, mindennek, amivel a mindennapjainkban találkoztunk.Megtapasztalták azt is a kis elsőseim, hogy az is örömet okoz számukra, ha mások napját szebbé teszik. Hála és köszönet ezért Széll Henriett „Egy gyermek, egy üzenet” című ötletének. Március 20-án ezzel leptük meg iskolánk minden dolgozóját, illetve az iskolában megforduló idegeneket is ( pl. gyermekvédelmi szakszolgálat kapcsolattartója, futár, szülő, logopédus stb.) Ingyen ölelés táblával járkáltak a folyosón a gyerekek. Ezt felnőttek és gyerekek egyaránt igénybe vették. Bagdi Bella : Ha boldog vagy mutasd meg… című dalával készültünk a boldogság világnapjára. Olyan lelkesek voltak az elsősök az előadás során, hogy szinte azonnal bekapcsolódott az éneklésbe és mozgásba az iskola összes tanulója és tanára. Hatalmas élmény volt mindannyiunk számára.
Apró örömök élvezete
Márciusban a közös légzőgyakorlatot választottuk az osztályommal a feladatok közül. A gyerekek élvezték, lelazultak és megnyugodtak közben, sőt kérték, hogy többször is csináljunk ilyet:-))))
A márciusi boldogságóránk témája az Apró örömök élvezete volt. Bevezetésként megbeszéltük kinek mit jelentenek az apró örömök. Példákat gyűjtöttünk, hogy mi mindennek lehet örülni. Arról is szót ejtettünk, hogy milyen jó mások számára örömet okozni.
Ezt követően feladatlapon dolgoztak a gyerekek. Az első feladat az volt, hogy rajzolják vagy írják le az érzékszervekhez örömet okozó dolgokat. A második feladatban mosolygós fejet rajzoltak azon állítások mellé, amelyek örömet okoznak számukra. A harmadik feladatban egy négy részre osztott körformába olyan tevékenységeket kellett rajzolniuk, amelyek szintén örömet okoznak nekik.
Batthyány Lajos Általános Iskola Géza Fejedelem Tagiskolája
Sokat beszélgettünk arról, hogy minek örülhetünk a mindennapjainkban. A gyerekek maguk fogalmazták meg azt az észrevételüket, hogy aki tudja értékelni az apró dolgokat is (pl. hogy ” Ma napsütésre ébredtem.”, vagy ” Úgy örültem az osztálytársaimnak!” vagy ” Segítettem anyukámnak a mosogatásban és olyan hálás volt érte.” ), aki igyekszik jó kedvvel és a jót feltételezve hozzáállni a feladataihoz, az nemcsak boldogabb és vidámabb lesz, de egyben szerethetőbb és optimistább is. Közösen elkészítettük a saját „Apró örömök” szigetünket. Annyi ötletük volt, hogy volt, amelyik nem is fért már el a rajzukon.
Zsuzsa Ábrahám - Furus Jánosné
Az ünnepnap legkiemelkedőbb pillanatainak ábrázolása rajzos formában.
A mindennapi apróságok mind örömet tudnak okozni, ezeket megbeszéltük elmutogattuk és jókat szórakoztunk.
Sokat beszélgettünk, jó alkalom volt arra, hogy egy picit még jobban megismerjük egymást! Rátapintottunk fájó pontokra, arra is, hogy én meddig leszek velük még mint osztályfőnök. Megbeszéltük, hogy mèg messze van az az idő, és a lehető legjobbat hozzuk majd ki abból ami együtt még közösen vár ránk.
MINDENNAPI APRÓ ÖRÖMÖK ÉSZREVÉTELE, a tanulók a hónap dalával inspirálódtak, majd írásban megörökítették az aktuális örömüket.
Nagycsoportosaim találós kérdésekkel találták ki az állatokat. Ez után beszélgettünk ezekről, majd kitaláltuk a mi Römök állatkánkat, ami minden örömöt magáénak tudhat. Jó volt megtapasztalni a gyerekek gondolatait, fantáziáját, elképzeléseit. Rajzuk közös munkával készült.
A középsősök pedig megalkották Römök testvérét, Boldoskát, amit rajzzal jelenítettek meg.
A Boldogság Világnapján óvodánk udvarán megalkottuk a boldogság hidat, amit egy szülő jóvoltából drónnal meg is tudtunk örökíteni.