Új megjelenési móddal próbálkoztunk márciusban. A Boldogság világnapján az iskola Facebook oldalán egy felhívást tettünk közzé. Daniel G. Amen A boldogság egy szokás című könyvében kifejti, hogy a boldogságot nem várni kell, hanem megszerezni. Szerinte néhány, az elménket befolyásoló trükkel harminc nap alatt harminc százalékkal boldogabbak lehetünk anélkül, hogy jelentősen változtatnánk életkörülményeinken. A Nők Lapja idei 4. számában lévő cikk alapján mutattunk harminc ötletet.
Apró örömök élvezete
A tanulók az ajánlott idézetekből Sadhguru idézetét választották.
Elkészítettek közösen egy plakátot, melyen egy papagáj szerepel. Ezt ők választották az internetről keresgélve. Egyikük lemásolta és mindenki egy-egy részét festette.
Véleményük szerint a madarak maguk az apró örömök, főleg, hogy tavasszal újból hallani a hangjukat, ahogy csiripelnek.
Erzsébethelyi Általános Iskola
Elmondtunk, felsoroltunk sok-sok apró örömöt, amely naponta lehet az életünkben. Ezekből választva készítették el a gyerekek rajzaikat.
Relaxáció: Arcizomlazítás játékosan
A téma bevezetése: Örömleltár
A téma feldolgozása: Mi van a kendő alatt? – tapogatós játék (egy összerakhatós fa torta részei, gyertya, számjegyek) – ezért ma szülinapot fogunk ünnepelni. Kihívtuk az ünnepeltet, megkérdeztük hány éves, összeraktuk a tortát, aztán rajzoltunk/színeztünk az ünnepeltnek „ajándékot” amit hazavihetett.
A foglalkozás lezárása: Elénekeltük neki az Isten éltessen, boldog szülinapot című éneket
A téma továbbadása: Vonnd be az óvódát! – örömöleléssel
Márciusban a boldogságóra eleji relaxáció és a hónap dalának eléneklése után kértem a gyerekeket, hogy most ne csak írjanak az apró örömökről, hanem rajzban is örökítsék meg azokat a dolgokat, eseményeket, melyek boldoggá teszik őket. Végül ezekből a rajzokból montázst készítettünk.
A Tudni kell megállni című történet megismerése után szituációs játék következett. A Jó befogadása gyakorlathoz Bagdi Bella zenés meditációját használtuk. Házi feladatként interjúkészítést kaptak a gyerekek arra vonatkozóan, hogy családtagjaik milyen apró örömöket élnek át mindennapjaikban.
A csoportban gyakran jár a fogtündér, mivel sorra potyognak ki a gyerekek tejfogai. Azt is megünnepeljük, ha a hatéves oltás után valaki büszkén hozza a bátorságoklevelét. Ezek az apró örömök pozitívan formálják a közösséget.
A pici dolgok is képesek örömet hozni a mindennapokba. Kitöltöttük a feladatot: Pipáld ki ami rád is igaz.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Közös légzőgyakorlattal kezdtük a foglalkozást. Beszélgettünk az élet apró örömeiről, az érzéseinkről, majd megöleltük egymást. Beszéltünk arról ki minek szokott örülni. Nőnap alkalmából a lányoknak meglepetésben is volt része. Virágot, apró édességet is kaptak/kaptunk a fiúktól. Az újrahasznosítás világnapja alkalmából újrahasznosított dolgokból kreatívkodtunk is.
1.Köszöntő és hangulatválasztó kör: A gyerekek a köszöntő falról választhatják ki, hogy öleléssel (piros szívforma), pacsival (tenyérlenyomat forma) vagy tánccal (hangjegyforma) köszönnek a pedagógusnak. Ezután húznak a hangulatjelekből és utánozzák a kihúzott arc hangulatát.
2, A gyerekek kedvenc dalának eléneklése( Kicsi Gesztenye Klub: Buborék). Közben buborék fújása
3. A dal eléneklése után közvetlenül játsszuk a Hogy érzed magad játékot: Érzelemlabdákat dobálunk körbe egymásnak,amikor a szomorú labda kerül valakihez,az egy szomorú dolgot mond ,ha a mérges labda van náluk, olyat történetet mesél el,amitől mérges lesz,ha a boldog labda kerül hozzá,olyan történést kell mondani,amitől boldog lesz. Megbeszéljük,hogy a kedvenc dalra milyen jó érzéseink lesznek, könnyebbnek érezzük magunkat.
4. Megnézzük közösen interaktív táblán a gyerekekről régebben készült fotókat egy-egy tevékenység közben. Felelevenítjük mennyire érezték jól magukat közben, mi az amit most újra játszanának ezek közül.
5. Tapogatós játék: Egy kendő alá különböző finomságokat rejtek el,amiket előzetesen megtapogatunk, átbeszélünk ( alma,banán, sárgarépa, cukorka, ropi csoki) Mindenki elmondja mi a kedvence ezek közül és azt kell kitapogatnia, a játék végén ki lehet csomagolni és el lehet fogyasztani az ételeket.
6. Átbeszéljük,kinek mi okozott örömet a foglalkozáson és az optimizmus jelét kiszínezzük.
Márciusban tavaszi hangulatba kerülve a boldogságóránkon is olyan sablonra dolgoztunk, amellyel kicsit hangulatosabbá, tavasziasabbá tettük tantermünket. Színes lapokból virágokat vágtunk ki, melyekre minden tanuló ráírta apró örömeit. A virágszirmok segítettek abban, hogy mindenki próbáljon meg minél több, apró, ám annál fontosabb örömét leírni. Az elkészült virágokat többen kiszínezték, kidekorálták. Végül egy csomagolópapírra ragasztottuk az apró virágokat, majd a tanterem ajtajának belső oldalára kifüggesztettük, így gyakran szem előtt volt minden gyerek apró öröme.