A Bagoly csoport együtt zenél és örömmel mondanak egymásnak mesét.
Apró örömök élvezete
Nagyon megolrutek az elso hónak, nagyon nagy orom volt ez számukra. igazi gyerekkor.
🪿Ma, november 11-én van Márton napja.
A mai nap folyamán felelevenítettük Szent Márton legendáját, aki jószívűségéről volt híres ès megosztotta a köpenyét egy fázó koldussal. A történet elmesélése után a gyerekekkel a Márton-nap hagyományairól beszélgettünk, majd ludakat, lámpásokat és más, az ünnephez kapcsolódó kézműves alkotásokat készítettünk. 🪿
Olyan idő lesz majd
jövő márciusban,
amilyen minálunk
az utcában most van.
Ha szép fehér lovon,
délceg Márton vágtat,
akkor a jóember
sok tüzelőt vághat.
Ha Márton-nap ködös,
akkor enyhe tél lesz,
s hamarabb jön tavasz
a dolgos népséghez.
/Hétvári Andrea:Márton-nap/
Örülök …
Élménybeszámoló a hétvégén átélt örömeinkről 🙂
Az apró örömök megosztása közös nagy örömmé válik (nagy mosolygós a táblán)
Az előző hónapban festett kavicsokból mindenki választhatott egyet, amire a leginkább szüksége van. Azt beszéltük, hogy ezek a színes, festett kavicsok mindig náluk lesznek, hogy bármikor ránézhessenek és eszükbe jusson, micsoda boldogság is énekelni.
A tevékenység címe: Ilyen az én varázsszemüvegen
Életkor: 3-6 év
Csoport: Katica csoport
Ismeretkör: Mesélés, verselés. Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka.
Fő didaktikai feladatok: A gyermekben megéreztetni, hogyan lehet a rosszban is meglátni a jót. Az optimizmus alapjainak letétele a gyermekekben.
Tevékenységek közötti átjárhatóság: Mozgás. Ének, zene, énekes játék, gyermektánc.
Felhasznált források: Bagdi Bella-Prof. Dr. Bagdy Emőke-Tabajdi Éva: Boldogságóra kézikönyv pedagógusoknak és szülőknek, Bagdi Bella Világomban minden rendben van című cd album,
A tevékenység menete
Az óvoda csoportszobájában a mese relaxációs gyakorlattal történő bevezetése: „Puha meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok”
Ezt követően megvárom, míg a gyermekek a sószoba szőnyegén kényelmesen elhelyezkednek, úgy, hogy mindenki lássa a kisasztalon elhelyezett meseládát.
A csoport meseládájával Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című mese eljátszása a gyermekeknek.
Figyelek a hangsúlyra, hanglejtésre. A hatásszünetek megtartásával is igyekszem a gyermekek érdeklődését, figyelmét folyamatosan fenntartani.
Varázsszemüveg elkészítése
Rajzolás, festés, mintázás, kézimunka tevékenység.
„Aki szeretné elkészíteni a saját varázsszemüvegét az jöjjön velem.”
Fehér papírból készíthetik el a gyerekek saját varázsszemüvegüket. Vannak előre kivágott szemüvegek és vannak csak megrajzoltak. A technikát öndifferenciálással választhatják meg (színezés, rajzolás, ragasztás színes papírral, vagy kilukasztott figurákkal – szívecske, virág, napocska -). A szemüveg szára egy papírpálca lesz, amit cellux ragasztóval rögzítünk.
– A tevékenység közben Pozitív gyerek vagyok című dal hallgatása éneklése
– Tódi törpe Szebben látó mondókájának elmondása
Párhuzamosan végezhető tevékenységek:
– Mozgás a zenére kitalált mozgásformával.
– Pozitív hídon áthaladás (tornapadon tetszőleges mozgásformával) és az optimizmus jelének elszállítása, hogy tele legyen boldogsággal a sziget (hullahoppkarika).
– Optimista üveg megtöltése színes rizzsel.
motiválás, magyarázat, beszélgetés, segítségnyújtás, öndifferenciálás, differenciálás, dicséret, ösztönzés, buzdítás, értékelés
A héten a témánk a kukorica volt. A gyerekek nagy örömmel vettek részt a foglalkozásokban. Nagyon tetszett nekik a kukoricacsövek morzsolása, minden nap kérték, hogy morzsolhassanak. A finommotorikán kívül a szociális készségük is fejlődött a mókás együtt játszás közben. Később kukoricát pattogtattunk, ebből készítettük el az egérke télire félretett elemózsiáját. Természetesen mi is rágcsáltunk közben a csemegéből.
Az apró örömök élvezete
Az én osztályom tanulói minden kis apróságnak tudnak örülni. Értékelik a szépet, megjegyzik, ha kapnak valamit. Mindig megbeszéljük, hogy első a tanulás, aztán ha jó idő van irány ki az udvarra. Tisztességesen kivárják az időt. Betartják az ígéreteiket. Apró kis figuráknak, játékoknak nagyon tudnak örülni, amivel a szőnyegen hosszasan el tudnak játszani.
Elolvastam nekik a Mese a szerencsebabról c. mesét, amit megbeszéltünk. Rajzoltak az Öröm bödönjeikbe is. Örömöt szereznek nekik a körjátékok, ahol figyelnek mindig egymásra, hogy mindenki sorra kerüljön.