A hónap témáját sok szemszögből jártuk körül. Megbeszéltük kinek mi okoz örömet, és azt is megbeszéltük ők, hogy tudnak örömet okozni kis társaiknak, szüleiknek, az óvodai dolgozóknak.
Mindig nagy örömmel vesznek részt a közös munkákban szívesen segítenek egymásnak.
Most nagy örömet okozott nekik a kooperatív munka, mely során megalkottuk közösen a csoport emberkéjét.
Apró örömök élvezete
A foglalkozás kezdetén az Újra együtt című mesét meséltem el a gyerekeknek, s megbeszéltük miről szólt a történet. A mese után mi is használtuk az érzékszerveinket. Hoztam be Salvus vizet, Parádi vizet és csapvizet is. Megnéztük a szemükkel, megkóstolták (aki akarta), csukott szemmel meghallgatták, amint pohárba öntöttem, megszagolták és megtapintották egy kis tálban. Megkérdeztem őket, hogy hozzanak a csoportból mindenféle tárgyakat és nézzük meg, milyen érzékszervünkkel tudunk róla információt szerezni. Ezután körbeültünk a gyerekekkel a szőnyegen, és egy kosárban elhelyeztem játékokat, tárgyakat, ami le volt kendővel takarva. Csak a kezüket használva kellett kitalálni, hogy mit tapintanak. A játék után felsoroltuk, hogy milyen apró örömök érhetnek bennünket, mit is nevezünk apró örömöknek. Majd mindenkinek kellett egy érzékszervet mondania, és ahhoz kapcsolni egy – egy apró örömöt. A foglalkozás lezárásaként egy kicsit vízcsepekkel játszottunk, annyi vízcseppet kellett kirakniuk maguk elé, amennyi apró öröm érte őket a mai nap.
A március hónap az apró örömök hónapja. Ennek alkalmával a kézműves szakkörös gyerekekkel kis meglepetéseket készítettünk húsvét alkalmából. Az ajándékok készítését nagyon élvezték a gyerekek, az iskolai húsvéti mulatságon pedig örömmel adták át a kézzel készített alkotásaikat társaiknak.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Összegyűjtöttük, hogy milyen örömforrások vesznek körül bennünket. Meglepő válaszok születtek. Vannak, akik könnyen észreveszik ezeket, és vannak, akik egyáltalán nem.
A tizenkét hónap c. görög népmese felolvasása és feldolgozása segített megérteni.
Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium , Általános Iskola Weöres Sándor Általános Iskola
Összegyűjtöttük, hogy milyen örömforrások vesznek körül bennünket. Meglepő válaszok születtek. Vannak, akik könnyen észreveszik ezeket, és vannak, akik egyáltalán nem.
A tizenkét hónap c. görög népmese felolvasása és feldolgozása segített megérteni.
Nagyon hálás téma volt csoportom számára a hétköznapi apró örömökről beszélgetés.Azóta minden nap van vmi apróság amire felhívják egymás figyelmét.
Egy őszi séta alkalmával, ellátogattunk a játszótérre, ahol sok új játék és egy kis kikapcsolódás várt ránk.
Visszaérve az oviba, ebéd és elalvás előtt meghallgattuk Bagdi Bella Imádok élni című dalát. Ezután pár szóban mindenki megosztotta hogy mik lehetnek az az apróságok, amik örömet okoznak nekünk. Pl.: egy esti jóéjt puszi, simogatás elalvásnál, segíteni a másiknak, játszani, táncolni, sétálni stb.
Megtárgyaltuk mik az igazi apró örömök. Jelmondatunk a Vedd észre! volt. Az idő előrehaladtával már-már verseny lett a végén abból ki vesz észre hamarabb valamit, ami boldogsággal tölthet el bennünket. Egyik ilyen kis smile-t találtunk az egyik gyerekmunkán. Teljesen véletlen alakult, de mi észrevettük. A boldogság nap kapcsán részt vettünk az „üzenet küldésben is” és egy hatalmas smile-t is alkottunk a kicsikből.
A gyerekekkel jártunk az Állatkertben, ahol megfigyelték az állatokat, hogy hogyan fejezik ki az örömüket. Majd fantáziájukat használva lerajzoltak egy-egy mesebeli állatot.
7. Apró örömök élvezete – március
– Téma bevezetése, relaxáció:” Repül a madár”, Örömleltár: beszélgetés
– Gyerekdal: „Imádok élni” gyerekdal és tánc
– Téma feldolgozása: Újra együtt – mesehallgatás és feldolgozás, Érzékszerveink: közös játék és Mf: 55. old: feladatoldás
– Téma lezárása: örömséta
– Téma továbbadása: Az öröm jelének kiszínezése, örömölelés az egész óvoda bevonásával
Reflexió: A gyermekcsoport nagyon fogékony volt a relaxációs gyakorlatra, zenével kísért mozgásra. Az érzékszervekhez megfelelően kapcsoltak örömforrásokat. Az óvoda valamennyi tagja nagy lelkesedéssel vett részt a hatalmas örömölelésben az udvaron.