A márciusi boldogságórát összekapcsoltuk a Víz Világnapjával. Elsétáltunk a Holt –Tiszához, ahol a gyerekek a meséken, történeteken, és játékos tevékenységeken keresztül ismerhették meg a vizeink, és a környék élővilágát. Láttunk halakat, vadkacsákat, hattyúkat, teknősöket, és még horgászhattunk is. Kalandos napunk volt, a gyerekek jól bírták a kilométereket. Fontosnak tartottam, hogy felhívjam a gyerekek figyelmét arra, hogy óvjuk környezetünket, az állatokat, a növényeket és a vizet.
Apró örömök élvezete
Azt tapasztaltam munkám során, hogy a gyerekek nehezen tudnak örülni akár nagyobb, akár kisebb dolgoknak. Fontos, hogy mindig emlékeztessük őket arra, miért lehetnek boldogok, milyen apróságokért örülhetnek a mindennapokban.
A gyerekekkel egy kézműves foglalkozást végeztünk, ahol egy szívet készítettünk írisz technikával. Amikor megmutattam nekik a mintát, sokan felháborodtak, hogy ezt meg se tudják csinálni, ez túl nehéz. Mondtam nekik, hogy ne izguljanak, minden egyes lépést el fogok mondani.
A gyerekek türelmesen, szépen dolgoztak, élvezték a szív kivágását, hogy ők választhattak maguknak színeket és hátteret. Elrepült az idő és el is készültünk a szívvel.
A gyerekek örültek, hogy meg tudták csinálni és milyen szép lett az eredménye.
Ezzel is megtapasztalták, hogy az egészen apró sikerek, dolgok is örömet okozhatnak és merjenek örülni.
A hetedik osztály márciusi alkotása az Apró örömök címet kapta.
A márciusi boldogságórát elkészítette: Szőllősi István
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A márciusi téma apró örömeink voltak. A hónap során tudatosan figyeltünk mindenki örömforrást jelentő érzelemvilágára. Felhívtuk egymás figyelmét az apróbb örömöket jelentő dolgokra, több csatornán keresztül megélve azokat. Érzékszervi, kifejeződési, hangulati szinteket is megemlítve. A tudatos jelenléttel megteremtettük magunk számára a lenyugvást, a megélés pillanatában való lubickolást. Jó volt egymást segíteni, kísérni ezen az úton. 🙂
A témát relaxációs gyakorlattal kezdtük, ahogyan ezt már Boldogságóráinkon megszokhatták. Lengetem a karom, pedig nem is akarom gyakorlatot végeztük el, melynek köszönhetően be tudtunk kellőképpen melegíteni. Közösen elénekeltük az Imádok élni című dalt tánccal egybekötve s beszélgető körhöz elhelyezkedtünk egymás mellet. Együttesen felidéztünk régi képeket melyeken magukra ismertek, vagy egy emlékezetes napot örökítettünk meg. Mindenki örömet kifejező tekintettel, mosolygósan fogadta a róla bemutatott fotókat, pillanatképeket. Érzékszerveinket s azok funkcióit megjelölve egy-egy apró örömet hozzátársítva mindenki megnyílvánult, és türelemmel megvárták míg mindenki sorra került. egy nagy erdei séta alkalmával a természet szépségeire érzékenyítve megtekintették a természeti szépségeket. Megismerkedtünk az apró örömök jelével és közös tánc énekkel zártuk az együttevékenykedést.
A hónap témáját sok szemszögből jártuk körül. Megbeszéltük kinek mi okoz örömet, és azt is megbeszéltük ők, hogy tudnak örömet okozni kis társaiknak, szüleiknek, az óvodai dolgozóknak.
Mindig nagy örömmel vesznek részt a közös munkákban szívesen segítenek egymásnak.
Most nagy örömet okozott nekik a kooperatív munka, mely során megalkottuk közösen a csoport emberkéjét.