
Apró örömök élvezete





Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola
Megtartottuk a soron következő boldogságórát a Néri Szent Fülöp Katolikus Általános Iskola 5. osztályában. A foglalkozás elején összegyűjtöttük, hogy a gyermekek szerint mik jelenthetik az apró örömöket, majd megbeszéltük, hogy bizony sokszor a múlt miatt bánkódunk, vagy a jövő felé sóvárgunk ahelyett, hogy a jelenben élnénk! Nagyon fontos lenne mindnyájunk számára, hogy élvezni tudjuk a jelent. Tudósok kimutatták, hogy akik erre képesek, azok nagyobb önbizalommal rendelkeznek, elégedettebbek, kisebb a valószínűsége, hogy depresszióba esnek, kevésbé szenvednek a bűntudattól, stressztől. A feladatok közül a mesehősökkel való parti leírását választottuk. Jókat szórakoztunk az idő alatt, míg végre összeállt a történet. Megint úgy jártunk, hogy kifutottunk az időből és parányi irodába zsúfolódva tudtuk befejezni. De annak az irodának valami csudás légköre van, hisz ott mindenkiből csak úgy jönnek az gondolatok!

Az óvodások mindennapjainak része az apró örömök élvezete. Örömöt jelent egy közös ünnep, játék, várépítés a barátokkal. A beszélgetések során beszámoltak a gyerekek az egyéni örömökről: \”már tudok biciklizni\”;\” fel tudom venni a cipőmet\”; ügyesen végig megyek a gerendán\”; . \”meglátogatott az apukám\”; találkoztam a barátommal.

ZAJZONI RAB ISTVÁN KÖZÉPISKOLA
Rájöttünk, hogy sok apró dolognak tudunk örülni. Annak is, ha együtt dolgozhatunk, játszhatunk, naponta együtt lehetünk az iskolában. Néha nem is vesszük észre, hogy milyen apróságok tudnak megörvendeztetni minket és társainkat egyaránt. A márciusi Boldogságóra alkamával elhatároztuk, hogy ezután még jobban odafigyelünk egymásra és a körülöttünk lévőkre.

Igazán tartalmas volt a március hónap.Apróságokat/ovisokat/ fogadtunk, s mi voltunk a közös játék , az iskolába csalogató rendezvény segítői. Számtalan kihívással kellett megküzdenünk, így a hónap végén már felüdülés volt a közös alkotás,melyet az örömforrások gyűjtése előzött meg. Ebből szemezgethettek a csoportok,s így születtek meg a szigeteink!Reméljük ezekkel mi is örömöt szerzünk valakinek, vagy valakiknek.
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A játékos bevezető feladatok segítségével hamar körbejártuk a témát, s nagy buzgalommal kezdtek bele a csoportok saját szigetük térképének elkészítésébe. Fantáziadús, mosolyra fakasztó alkotások születtek.
Dr. Illyés Sándor Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és Kollégium
Márciust egész hónapban áthatotta az érzékszerveinkre való odafigyelés, a tavasz csodálatos pillanatainak az átélése. Minden Boldogságórán a gyerekek apró örömöket soroltak, a madárcsicsergéstől, a nyíló virágok szépségén át a méhecskék zümmögéséig, a tavaszi melegítő fuvallatok érzékeléséig… játékos feladatokkal tudatosítottuk, hogy minden napnak megtalálhatják az Élet apró örömeit, ha figyelnek, fülelnek maguk körül! 🙂 A kis elsőseimmel és a negyedikes gyerkőcökkel is izgatottan vártuk március 20.-át, a Boldogság Világnapját. Az órákon együtt gyakoroltuk Bella dalát, énekeltünk a Boldogságról, szívecskéket készítettünk… Kisfilmünk az iskolai összejövetelünket „örökítette meg”! Az igazgató nénink örömmel mesélt a Boldogiskola pályázat pozitív eredményéről, együtt táncoltunk, énekeltünk, megerősítő idézeteket osztottunk! 🙂 Boldogságban telt el a márciusunk is!!! Hála és köszönet érte!!!