
Apró örömök élvezete


Milyen jó, hogy folyamatosan készítjük a képeket erről a csoportról is, így könnyű volt válogatni az örömteli pillanatokból. A gyerekek tátott szájjal figyelték a képeket, sok örömteli pillanatuk volt már itt az óvodában. Szívesen meséltek a képekről. Mindenki tudja már milyen az, ha valaki mosolyog ezt bemutatták. Majd a hónap dalát hallgattuk meg, amire mozogtunk. Később egy zenei kívánságot teljesítettem, (hogy mit, az legyen a mi titkunk) amire örömmel táncoltak. Elkészítettük „Örömkét”.
Felelevenítettük a hét örömteli pillanatait befejezésül:
– láttuk, hogy a kismadarak folyamatosan az ablakunkba kirakott madáretetőből csemegéznek, hisz kint még hó van
– héten a Víz világnapja alkalmából érdekes több állomásos vizes feladatokat teljesítettek erről még most is örömmel meséltek
– hallgatták a tenger morajlását a fülükhöz tett kagyló segítségével
– pecázni a kezükkel
– többfajta technikával halacskákat és más vízkörnyékén élő állatot készítettünk
– a márciusi hóban játszottunk.

Domoszlói III. András Általános Iskola
Minden évszaknak van valami bája… öröme…., megbeszéltük, hogy minden évszakot lehet szeretni valamiért. A tavasz jobb, mint a tél, a nyár jobb, mint a tavasz, de az ősz jobb, mint a nyár és a tél jobb az ősznél… 🙂

Kecskeméti Zrinyi Ilona Belvárosi Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Apró örömök
A gyerekek már nagyon várták a következő boldogságórát. Meghallhattuk a hónap dalát, majd elmondtam, hogy mi lesz a téma.
Összegyűjtöttük, hogy ezen a napon kit, milyen öröm ért. Nem győztem hallgatni őket, sok-sok dolgot soroltak fel és ez örömmel töltött el engem is.
A tizenkét hónap c. mese meghallgatása után tanulóim elmondták, hogy kinek melyik a kedvenc hónapja, illetve, hogy mit szeretnek benne. Erről egy tablót is készítettünk. Majd csoportmunkában kártyajátékot játszottunk. Minden csoportnak gondolatokat kellett megfogalmazni, hogy milyen apró öröm jut a képekről eszébe.
Zárásként egyesével elmondták a gyerekek, hogy ezen az órán milyen apró öröm érte őket.
Máhr Attiláné
1. o. osztályfőnök
A gyerekek szívesen meséltek és beszélgettek arról mi mindent szeretnek az egyes évszakokban. Télen hógolyózást, szánkózást, hóember építést, tavasszal a sok napsütést és a virágok megjelenését, nyáron a gyümölcsöket és pillangókat, fürdést, ősszel pedig a színes faleveleket. A gyerekek egy részének nehezére esik a képi megjelenítés így közösen rajzoltak, segítettek egymásnak az évszak óra elkészítésében.


Hunyadi Mátyás Általános Iskola
Micsoda Nap
Amikor egy élményekkel teli, izgalmas napra gondolok, a tavalyi osztálykirándulásunk jut eszembe. El is mesélem milyen volt ez a két csodás nap.
Az első napon Veszprémbe érkeztünk meg az osztállyal. Az úgynevezett „COOL-TÚRA” program lehetővé tette, hogy megnézzük ezt a nagyszerű, barokk várost egy térkép segítségével. Ehhez szükségünk volt a jó tájékozódó képességünkre és csapatmunkára. A végén eldöntöttük, melyik csapat töltötte ki legjobban a Veszprém nevezetességeiről szóló kvízt.
Kicsit megpihentünk, aztán irány az állatkert. Útközben véletlenül egy szemet gyönyörködtető pipacsmezőre bukkantunk. Mindenki önfeledten szaladgált a csodás virágok között. Az állatkertben sok érdekes állatot láthattunk, biológiai ismereteink is nagyban bővültek.
Ezután a szállásra érkeztünk, amely családias, meghitt hangulatú volt. Este nyárson sütöttük meg a vacsorát, a tábortűz ropogó hangja és kellemes melege mellett. Később éjszakába nyúló beszélgetések után aludtunk is egy keveset.
Másnap a csopaki kalandparkban a fenyvesek ágai között hihetetlen kalandokban volt részünk. Kihívás volt ez mindenkinek, amit nagyon élveztünk.
Balatonfüreden finom ebéddel vártak bennünket. Szerencsénkre remek volt az idő, így hazafele a Balaton kellemes hullámaiban hűsítettük magunkat és élvezhettük a nyár első napsugarait.
Izgalmas volt ez a kirándulás, sok fantasztikus élménnyel gazdagodva térhettünk haza.
