A gyerekek csoportmunka keretén belül lerajzolák, valamint leírták azt, hogy számukra melyik évszak milyen apró örömet tartogat.

A gyerekek csoportmunka keretén belül lerajzolák, valamint leírták azt, hogy számukra melyik évszak milyen apró örömet tartogat.
A relaxációs gyakorlat az irkafirka gyakorlat volt . Most annyit változtattunk rajta, hogy nagy csomagolópapírt raktunk az asztalra és azon szabadon lendületesen rajzolhattak a gyerekek.Az Imádok élni c dal kellően megmozgatott mindenkit. Nagy sikert aratott a test forma rajz a csomagoló papírra. Minden gyerek ráfeküdt a papírra és összehasonlították magukat a rajzzal. A letakart kosárban lévő kincsek kitalálása tapintás segítségével nagyon érdekfeszítő volt. Az öröm jelének kiszínezése után felhelyezték azokat a 7. lépcsőfokra.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Neki láttunk az apró örömök havi feladatainak. Biztos, hogy nem véletlen, hogy ennek a technikának a feldolgozása, az első tavaszi hónapra esik. Ilyenkor lehet örülni a napnak, madárcsicsergésnek, a zöld fű illatának stb. Néhány napja még tavasz volt nálunk. Technika órán Szilvi néni segítségével tavaszi kopogtatót készítettünk, amivel valóban bekopogott a tavasz. Ezt kihasználva sokat voltunk a szabadban. Örültünk a szélforgónak, hogy a friss levegőn kerékpározhatunk és futhatunk.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Elkészítettük apró rajzokkal, hogy milyen dolgoknak tudunk örülni évszakonként.Sok hasonló rajz született. Örömmel elevenítették fel egy-egy évszaknak kedves pillanatait.
Kislángi Tamási Áron Általános Iskola
Apró örömök! – már a téma címe is lenyűgözött, hiszen magam is törekszem minden apró örömöt érzékelni, észrevenni és örülni, örülni… Nagyon fontos, hogy rohanó világunkban a gyerekek figyelmét is felhívjuk az apró örömökre, megtanítsuk őket a cseppnyi dolgok feletti boldogságérzetre. A téma feldolgozása során a nebulókat és engem is sok-sok apró öröm ért. Az örömlistát még én jegyzeteltem, jól eső érzés volt, hogy most nem tárgyi örömöket soroltak a gyerekek, hanem családdal, barátokkal, társakkal, tevékenységekkel kapcsolatos örömökre asszociáltak. Nagyon bájos gondolataik voltak a \”Hálás vagyok …\” mondatok befejezéséhez. Csoportmunkában, kooperatív kerek asztalban dolgozták fel az érzékszervekkel kapcsolatos örömöket – ez látható a tabló közepén. Sarkok technikával újabb csoportok alakultak kedvenc évszakuk szerint, így készültek el a tablót körbeölelő rajzok. Remek hangulatot varázsolt a pantomim és a zárókörben megnevezett apró örömök is.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Nálunk a dobozok is örömmel énekelnek. Újrahasznosítottunk igazgatónővel. 🙂
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Az óra eleji relaxáció és hónap dala után beszélgettünk, kinek mi okoz örömet. Majd az érzékszerveinket vettük sorra, aztán mindenki mutatott arra az érzékszervére, amelyikkel a felsorolt dolgokat élvezheti. Az óra második felében örömszerző tevékenységeket élvezhettek a gyerekek.
Végül a meditációval zártuk a témát.