
Apró örömök élvezete


Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A hónap során igyekeztünk összegyűjteni minél több olyan apró örömöt melyek átszelik a mindennapokat és szebbé teszik azokat. A gyerekek kedvenc témájához érkeztünk, hiszen az apró örömök nagyon fontos szerepet játszanak az ő életükben. A sok-sok beszélgetésen kívül megoldottunk együtt játékos feladatokat, zenét hallgattunk és sokat mosolyogtunk együtt. Az egyik tanuló elmesélte egy személyes tapasztalatát is. Amikor sétált haza az iskolából és átment egy aluljárón egy zenészt látott. Eszébe jutott a történet amit boldogságórán hallott, és megállt egy kis időre hogy hallgassa a zenészt. Másnap elmesélte az iskolában, hogy ő volt az egyetlen aki megállt, és ő rá néztek az emberek, hogy vajon miért állt meg és miért hallgatja. Ő már megértett valamit, az apró örömökről. 🙂 Nagyon büszke voltam rá! 🙂 Ami még kimondottan érdekes volt számomra, hogy a gyerekek olyan apró örömöket is említettek ami nekem soha nem jutott volna eszembe, így mint minden hónapban most is tanultam Tőlük! 🙂 Az én egyik legfontosabb „apró” örömöm: Látni a mosolygós arcukat, hallani kedves köszöntésüket és fogadni ölelésüket mikor meglátnak. 🙂

Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az apró örömök témája közel állt a gyerekekhez, minden érzékszervükhöz sok örömteli élményt tudtak kapcsolni. Szívesen meséltek azokról az érzékletekről, amik örömöt, boldogságot hoznak életükbe.

Bárczi Gusztáv Általános Iskola, Szakiskola, Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Az apró örömök élvezete számunkra az a téma volt, melyet már az első óra alkalmával megértettek a gyerekek, a második Boldogságórán pedig már olyan könnyen tudtunk tevékenykedni a téma feladataiban, mintha hetek óta foglalkoznánk vele.
Hatalmas segítségünkre volt a feldolgozás kapcsán az „Örömbödön”-ünk, mellyel intézményvezetőnk, Éva néni lepte meg osztályunkat. Másfél hétig minden napot azzal kezdtünk, hogy kis cetlikre apró örömöket írtunk, s a bödönbe dobtunk, majd a szünet előtti utolsó óránkon felolvastuk az egyik összegyűlt örömmorzsáinkat. A továbbiakban is folytatjuk ezt a tevékenységet, mivel a fiatalok első kérdése minden reggel a „Nem írunk a bödönbe?” volt. 🙂 De, írunk a bödönbe annyi-annyi aprócska örömöt, melyből reméljük sok-sok évig tudnak majd szemezgetni az olykor kissé szürkévé váló hétköznapokban is. 🙂

A márciusi boldogságórát „stresszoldó” tornával kezdtük.
Az elméleti részben megbeszéltük, mi jelent az „apró örömök” kifejezés, milyen tágas fogalom. A mindennapi létünk, a szükségleteink kielégítése, szerveink megléte, használata, a barátság, a családi környezet, az iskola és még sorolhatnánk, hisz ezek, azok az ember kedvét, hangulatát befolyásoló tényezők, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy éljük hétköznapjainkat. Ha nyugodt környezet alakul ki az ember körül, minden perc egy apró öröm számára. A tanulók felsorolták a számukra örömet jelentő dolgokat, eseményeket, megbeszéltük, hogy ezek által alakul ki a „boldogság érzés”, amit ezek az apró örömök kovácsolnak össze.
A gyakorlati részben mindenki készített egy „négy évszak tablót”, és rajzolni kellett valamit, egy számukra kedves embernek. Nagyon jól érezték magukat az órákon a gyerekek.

A márciusi boldogságórát „stresszoldó” tornával kezdtük.
Az elméleti részben megbeszéltük, mi jelent az „apró örömök” kifejezés, milyen tágas fogalom. A mindennapi létünk, a szükségleteink kielégítése, szerveink megléte, használata, a barátság, a családi környezet, az iskola és még sorolhatnánk, hisz ezek, azok az ember kedvét, hangulatát befolyásoló tényezők, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy éljük hétköznapjainkat. Ha nyugodt környezet alakul ki az ember körül, minden perc egy apró öröm számára. A tanulók felsorolták a számukra örömet jelentő dolgokat, eseményeket, megbeszéltük, hogy ezek által alakul ki a „boldogság érzés”, amit ezek az apró örömök kovácsolnak össze.
A gyakorlati részben mindenki készített egy „négy évszak tablót”, és rajzolni kellett valamit, egy számukra kedves embernek. Nagyon jól érezték magukat az órákon a gyerekek.

A márciusi boldogságórát „stresszoldó” tornával kezdtük.
Az elméleti részben megbeszéltük, mi jelent az „apró örömök” kifejezés, milyen tágas fogalom. A mindennapi létünk, a szükségleteink kielégítése, szerveink megléte, használata, a barátság, a családi környezet, az iskola és még sorolhatnánk, hisz ezek, azok az ember kedvét, hangulatát befolyásoló tényezők, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy éljük hétköznapjainkat. Ha nyugodt környezet alakul ki az ember körül, minden perc egy apró öröm számára. A tanulók felsorolták a számukra örömet jelentő dolgokat, eseményeket, megbeszéltük, hogy ezek által alakul ki a „boldogság érzés”, amit ezek az apró örömök kovácsolnak össze.
A gyakorlati részben mindenki készített egy „négy évszak tablót”, és rajzolni kellett valamit, egy számukra kedves embernek. Nagyon jól érezték magukat az órákon a gyerekek.

A márciusi boldogságórát „stresszoldó” tornával kezdtük.
Az elméleti részben megbeszéltük, mi jelent az „apró örömök” kifejezés, milyen tágas fogalom. A mindennapi létünk, a szükségleteink kielégítése, szerveink megléte, használata, a barátság, a családi környezet, az iskola és még sorolhatnánk, hisz ezek, azok az ember kedvét, hangulatát befolyásoló tényezők, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy éljük hétköznapjainkat. Ha nyugodt környezet alakul ki az ember körül, minden perc egy apró öröm számára. A tanulók felsorolták a számukra örömet jelentő dolgokat, eseményeket, megbeszéltük, hogy ezek által alakul ki a „boldogság érzés”, amit ezek az apró örömök kovácsolnak össze.
A gyakorlati részben mindenki készített egy „négy évszak tablót”, és rajzolni kellett valamit, egy számukra kedves embernek. Nagyon jól érezték magukat az órákon a gyerekek.

ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Egy megható, rendhagyó történet született egyik tanulónk tollából!
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Kedves Naplóm,
a mai napom egyszerűen csodálatos volt!Ma kirándulni voltunk az osztállyal a Balatonnál, nagyon sok szép városba eljutottunk, a legszebb Tihany volt!!!!!A kilátás egyszerűen fantasztikus volt, ameddig a szemem ellátott, csak a gyönyörű kék víz volt! A levendulamezők illatát hozta a szél! Bizsergett a bőröm, simogatta a napfény, olyan jó érzés volt! Igazán boldognak éreztem magam, órákig tudtam volna ott állni és a vizet csodálni! Mosolyogtam, miközben a kilátást csodáltam, és hívtam az osztálytársakat is, hogy ők is jöjjenek, és adják át magukat ennek a fantasztikus élménynek!Ez volt a kirándulás legszebb momentuma, nagyon szívesen emlékszem rá vissza, ilyenkor mindig valami jó érzés tölt el. Mostantól, ha esetleg úgy alakul, hogy rosszkedvem lenne, erre a szép élményre fogok visszagondolni!
Holnap is írok!Puszi