
Apró örömök élvezete


8. b osztály
Ha az apró örömökre fókuszálunk a mindennapokban, jelentős mértékben hozzájárul a boldogságunkhoz. Igazából ezt nem is gondoljuk, de bebizonyított tény.
Azonban az is igaz, hogy csak azok találnak rá, akik keresik/észreveszik őket.
Inspirációs gondolatokat megbeszéltük, majd ráhangolódtunk Bagdi Bella dalával az apró örömökre.
Érzékszerveink nap, mint nap velünk vannak, ezért azt vettük számba, hogy ki, milyen örömöt kap, ha az érzékszerveire, illetve az általa szerzett élményekre koncentrál.
Páros munkában megrajzoltuk az évszakok által nyújtott boldogság forrásokat.
Az óra végén megbeszéltünk, hogy mindennapi örömét ki írja hála napló vagy hála befőtt formájában.
Rajtam kívül többen is voltunk ☺.
Nekem aznap ez is öröm volt, s most is az.
Berger Brigitta
Az elmúlt napokban az apró örömök témakört taglaltuk a gyerekekkel. Szeretném megosztani az én apró örömeimet, amit a gyerekektől kaptam ezen téma kapcsán. Mielőtt belekezdtünk volna a beszélgetésbe, átismételtük az eddig \”tanultakat\”. Elindultunk az első óra emlékeitől (hála). Öröm volt számomra, hogy a gyerekek sok-sok fogalmat, történést magukba szívtak. Még nagyobb boldogsággal töltött el, hogy az óvodásaim már-már \”profi\” módon végzik a meditációs gyakorlatokat. Meghatott, mikor láttam, hogy a kis aprócska gyerekek, milyen átéléssel és ráhangolódva figyelnek befelé. Büszke vagyok a gyermekeimre! Hálás vagyok azért, hogy minden nap elhalmoznak engem szeretetükkel, ölelésükkel, cselekedeteikkel!
Természetesen a mesélés, a feladatlapok kitöltése és a dalok meghallgatása sem maradt el. A szülők ismét aktívak voltak. Az ovisok sok családi fotót hoztak otthonról és hosszasan meséltek arról, hogy éppen mi csalt mosolyt az arcukra a megörökített pillanatban.
Úgy gondolom, az általam készített fotók beszélnek a téma sikeréről!
Diósgyőri Szent Ferenc Római Katolikus Általános Iskola
” A boldogság egyik legfontosabb összetevője az a képesség, hogy élvezni tudjuk a jelenben életünk pozitív élményeit.”
Az apró örömök témát a Diósgyőri Aprók csoportjában több órán is érintettük, többször foglalkoztunk azokkal.
Márciusban az évszakváltás kapcsán a gyerekek rajzban jelenítették meg az évszakokhoz köthető, örömöt nyújtó tevékenységeket, ünnepeket, tárgyakat.
Egy másik alkalommal, amikor a hónap dalát hallgattuk meg, akkor pedig arról beszélgettünk, hogy a hétköznapokban az érzékszerveink segítségével megismerhető, tapasztalható dolgok közül melyek azok, amelyek jó érzéseket keltenek bennünk. Ezeket is lerajzoltuk.
A foglalkozások alatt minden gyereknek volt hozzáfűzni valója, szívesen megosztotta a csoporttal.
A nap lezárásaként a témával kapcsolatban elkészítettük a riportot, ahol a csoportból 2 gyermek és iskolánk egyik igazgatóhelyettese szólalt meg.
Sűrű hónapon vagyunk túl!
Nőnapot köszöntöttünk, aktív részeseivé váltunk egy \”érzékenyítő napnak\”, ahol rengeteg örömmel találkozhattunk. S kezünk munkájának gyümölcseként egy \” könyv\” született meg.Címe: Apró örömök télen-nyáron. A gyerekek megfogalmazták, illetve lerajzolták melyik évszak, esetleg hónap, mivel lepi meg őt. A könyv utolsó fázisának, a teljessé válásnak képei az alábbiakban tekinthetők meg!
…és itt a szünet! Kell ennél NAGYOBB öröm?
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
E havi témánk az Apró örömök élvezete volt. Ráhangolódásként ismét zenével indítottunk, Bagdi Bella: Pozitív élmények újraélése – zenés relaxációját hallgattuk meg. A relaxáció után megkértük a gyerekeket, hogy mondjanak nekünk olyan hétköznapi dolgokat, élményeket, amelyektől úgy érezhetjük, hogy szebb a világ, amelyek örömet, boldogságot jelentenek a számukra. A beszélgetés után megismertettük a gyerekekkel Bezzeg Andrea: „Újra együtt”című meséjét, amelyből kiderült, hogy Góliát és Pirinkó életében milyen apró örömök jelentik a boldogságot. Megállapítottuk, hogy sok hasonló dolgot fogalmaztak meg a gyermekeink is a beszélgetés során. Ezután elkészítettük egy gyermekünk körberajzolásával a csoportunk „Örömkéjét” Miután helyére kerültek az érzékszervei is, melyek által a mi „Örömkénk” is jól érezhette magát, mindegyik érzékszervéhez örömöt ábrázoló képeket helyeztünk. A mese továbbéléseként a gyerekek kiszínezték, és az apró örömökhöz tartozó rajzokkal egészítették ki Pirinkó és Góliát alakját. A záró körben összegeztük a Boldogóra tapasztalatait, és megbeszéltük, hogy a következő napon tervezett „Örömséta” során figyeljék meg a tavasz beköszöntével a természetben fellelhető szépségeket.
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
Elkészítettük a négy évszak tablóját. Rengeteg élmény , örömforrás jutott eszünkbe, de ebből csak néhány fért rá a rajzra .
Az ötödik osztály interjúi számukra kedves emberekkel, hogy megmutassák, egészen apró dolgokból is lehet erőt meríteni. Hisz az élet tele van örömmel, ha megtanuljuk észrevenni, értékelni az egész pici, hétköznapi örömforrásokat is.