A második osztályosok Manók csapata a rajzolás örömét örökítette meg azzal, hogy kidíszítettek egy-egy rajzot: iniciálé készítésével „örültek”. Az apró örömök más területen való észrevételét fonalat gördítve összegezték.

Petőfi Sándor Általános Iskola
A második osztályosok Manók csapata a rajzolás örömét örökítette meg azzal, hogy kidíszítettek egy-egy rajzot: iniciálé készítésével „örültek”. Az apró örömök más területen való észrevételét fonalat gördítve összegezték.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Az első osztályosok elfogadó csapata az apró örömöket fokozatosan fedezte fel, több tevékenység után megfogalmazva, minek örültek egy adott pillanatban a legjobban. Mint a kép is mutatja, körben ülve, széken álló társukat meghallgatva, foglalták össze a megfigyelteket. Volt, akinek a tánc tetszett a legjobban, olyan gyerek is akadt, aki a fejére tett védőhálónak örült legjobban egy konyha látogatásakor.
Petőfi Sándor Általános Iskola
Az apró örömök élvezetét gyakorolták a Virágok csapat apró óvodásai közös tevékenységet szervezve a legkisebb iskolásokkal. Kipróbálták, milyen tavasz királyának lenni, úgy számba venni a birodalom apró értékeit, mindent, amit a természet nyújthat, azt is, amit máskor nem veszünk észre.
Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola
A foglalkozást megelőzve,rajzórán egy hatalmas tavaszi képet készítettünk,melyre minden kisgyerek felrakta virágformában az őt ért örömteli pillanatot.
Nagyon élvezték a feladatot és a dalt is szívesen hallgatták.
Dunakeszi Szent István Általános Iskola
A hónaphoz tartozó mesével, rejtvénnyel feldolgoztuk a témát. Megbeszéltük, hogy miért fontos a jelenben élni, arra koncentrálni. Hisz ha a múlton rágódunk, vagy a jövőt tervezzük, azt is most tesszük. Figyeljünk és tapasztaljuk meg a minket érő örömöket.
Ezeket csoportosítottuk érzékszervek és évszakok szerint is. Utóbbiról készült a tablónk, előbbit a Boldogság füzetekbe rajzolták a gyerekek.
Szerencsére sosem fogyunk ki a heti öröm-cetlikből, lassan egy egész óra kell a felolvasásukra, elmesélésükre. Ez segít abban, hogy valóban „mindennek” tudjunk/tudjanak örülni, meg tudják figyelni az adott időben, helyzetben. Már nem csak számítógépes játékok és mobiltelefonok, új ruhák szerepelnek a lapokon (mert persze azért még ezek is megtalálhatók), hanem egy látogatás az unokatestvéreknél, a nagymama sütije, vagy, hogy a „nagypapa végre megmutatta a műfogsorát”:)))
Rövid kis meditációval zártuk az órát.
A hónap első boldogságóráját relaxációval kezdtük. Ezután átismételtük az előző hónapban tanultakat. Felelevenítettük a legjobb pillanatokat. Az aktuális témát a hónap meséjével kezdtük. Elbeszélgettünk róla. Aztán felsoroltuk érzékszerveinket. Felsoroltuk, milyen apróságnak örülhetünk ezek által. Rajzoltunk egy évszaktérképet; minek örülhetünk egy adott évszakban, milyen apró örömöket rejt egy évszak időjárása, ünnepei…stb. A gyerekek megválaszthatták, melyik évszakról rajzolnak. Az óra végén elénekeltük a hónap dalát és meditáltunk.
A második órán a közösségünkben fellelhető apró örömökről beszélgettünk, majd megírtuk A legboldogabb napom című fogalmazást.