Apró örömök élvezete


Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Szakiskola és Kollégium
Fogalmak (apró, öröm) megbeszélése, leírásuk.
Hívókép segítségével apró örömök, pillanatok megfogalmazása, tapasztalatok alapján példák keresése.
Három apró örömforrás megfogalmazása, leírása, feladatlapra ragasztása.
Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Szakiskola és Kollégium
Fogalmak (apró, öröm) megbeszélése, leírásuk.
Hívókép segítségével apró örömök, pillanatok megfogalmazása, tapasztalatok alapján példák keresése.
Három apró örömforrás megfogalmazása, leírása, feladatlapra ragasztása.
Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Szakiskola és Kollégium
Fogalmak (apró, öröm) megbeszélése, leírásuk.
Hívókép segítségével apró örömök, pillanatok megfogalmazása, tapasztalatok alapján példák keresése.
Három apró örömforrás megfogalmazása, leírása, feladatlapra ragasztása.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
A harmadikosaim őszi falevelekre ragasztották és rajzolták le, hogy miért hálásak! Minden nap van miért hálát adni!
Veszprémi Kastélykert körzeti Óvoda
2018. júniusában jelentkeztünk a pályázatra. Elkészítettük az „Apró örömök élvezete” kirakót. A gyermekek lerajzolták, hogy mi okoz nekik boldogságot. A gyermek többsége nyitott volt a témára és a rajzra. A képeken megjelennek a közösen eltöltött nyári pillanatok, családi együttlétek, a természet és boldogságot szimbolizáló színvilág. A téma feldolgozása során felmerültek a mesék is és az egyik gazdag fantáziával rendelkező kislány elmondta saját meséjét a boldogságról.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Ehhez a témához többször visszatértünk. Az egyik ilyen alkalom a lelki egészség napja volt, amikor minden felsős diáknak, és felnőttnek szeretet, boldogság üzeneteket adtunk.
Nagyon örültünk, amikor megtudtuk, hogy ezek az apróságok néhány felnőtt és gyerek kincse lett, mert hordta magával, ezzel díszítette az otthoni falát, stb.
A másik ilyen akciónk az adventi várakozáshoz kapcsolódott. Arany-piros adventi naptárt készítettünk, a mire minden nap 1-1 vers került fel.
Ez a havi téma nagyon meghatározó volt csoportunk életében.
Gyógypedagógusként főleg tudom, hogy milyen nagy öröm az apró öröm.
Márciusban két nagyobb esemény várt az osztályunkra: pedagógus I. minősítésemen, valamint a Kőbányai Pedagógiai Napok alkalmával külső személyek részvételével tartottunk foglalkozást. A legjobb döntés volt, hogy a boldogságórát választottam e két bemutató órára.
A gyerekeket egyáltalán nem frusztrálta, hogy 4-15 idegen személy előtt kellett beszélgetniük érzéseikről, gondolataikről. Sőt, még inkább motiválta őket.
A témát a könyvben megjelent idézettel indítottam. Az órán vetítettem egy részletet az \”Agymanók\” című animációs filmből, majd többek között az interaktív táblán keresztrejtvényt oldottunk meg, mosolyversenyt tartottunk és végül megterveztük az apró örömök szigetét. Fantasztikusak voltak a gyerekek! Nagyon büszke voltam és vagyok rájuk!
Az apró örömök téma nagyon nagy örömöket és dícsérő szavakat hoztak nekünk.
Boldogsággal tölt el, hogy megmutattuk másoknak milyenek vagyunk MI, valamint ezáltal a programot is tudtuk népszerűsíteni. Köszönjük, hogy Boldog Iskola lehetünk!