Ballószög-Helvécia Általános Iskola Kossuth Lajos Általános Iskolája


Sárkeresztúri Napraforgó Óvoda
A nagycsoportos Csiga csoportos gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy mitől vagyunk boldogok, mit érzünk, amikor boldogok vagyunk. A gyerekek egyre könnyebben beszélnek az érzésekről, a boldogságról, egyre többen látják az összefüggéseket a csoportban. Összegyűjtöttük azokat a dolgokat, ami jó velünk, a csoportunkkal történt március hónapban, ezekből egy újságcikket készítettünk:
JÓ HÍREK A CSIGA CSOPORTBAN
2019. március
Tornaverseny a Csiga csoportban!
Az elmúlt két hétben másodjára került megrendezésre a huszárok csatája! Két csapat: a Kokárda és a Zászló csapat versengett egymással. Hosszas küzdelem után a Kokárdák nyertek, azonban minden kis huszár egy éremmel térhetett vissza a versenyről!
Elérkezett hozzánk a tavasz!
A Kiszebáb égetés után végre elérkezett a várva várt tavasz! Séta során a saját szemünkkel láthattuk a tavasz hírnökeit: hóvirágot, ibolyát, nárciszt, a fák, bokrok rügyezését. Örülünk a hosszabb nappaloknak, a több ideig mosolygó napocskának! Várjuk vissza a gólyákat és a fecskéket a távoli Afrikából!
Nyugdíjba ment a dajka nénink!
Utolsó munkával töltött napjait töltötte velünk dajka nénink, Ani néni! 40 év hosszú munkás év után Ani néni most már otthon pihen, a családja körül dolgozhat, amit már nagyon várt. Számunkra szomorú volt a búcsúzás, de örömmel tölt el bennünket, hogy Ani néni pihenhet a sok munka után! S várjuk vissza, hogy meglátogasson minket, és részt vegyen a ballagáson! A búcsúzás során láttuk, hogy az óvó néni büszke ránk, mert a titokban megtanult verseket szépen elmondtuk Ani néninek. Örültünk az óvó néni dícséretének!

Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Először örömleltárt készítettünk. Minden gyerek tudott örülni valaminek, vagy valakinek. Szituációs játék segítségével elismételték egymás örömét. Hálás vagyok a….. (érzékszerveimnek), mert…. című mondattal apró örömöket kerestünk. A tavasz hírnökét festettük meg, édesanyánknak örömére.

Cibakházi Damjanich János Általános Iskola
Ahányan vagyunk annyiféle megoldás született. Zsófi is az osztályom egy tagja. Ő egy kis történetet alkotott, ezt a hírt osztja meg olvasóival. Kis meséjét egy másik cikk követi, amely Zsófi egy másik oldalát is megmutatja. Köszönöm Zsófi munkáját. Cibakházi Damjanich János Általános Iskola, Zsófi, 5.a

Az e havi téma nagyon jól illeszkedett óvodai mindennapjainkhoz, hiszen napi szinten „találunk” örömforrást, élünk meg apró örömöket, csodákat. Óvodai művészeti programunk által is biztosított az AHA és AH élmények átélése, pozitív érzések beindítása a gyermekekben és felnőttekben egyaránt. Relaxációnkon repültünk szabadon mint a madár, majd dagasztottunk jó erősen,s ujjainkat kiengedve leráztuk a „lisztet”. Az Imádok élni c. dal hallgatása alatt különböző mozdulatokkal kísértük a hónap dalát. A Góliát és Pirinkó történetét hallgatva, a gyerekek bátran mondták el érzéseiket, gondolataikat. Az „örömleltár”játékunk során is sok pozitív dolgot, érzést soroltak fel nagycsoportosaink, amitől úgy gondoljuk, hogy tényleg „szép a világ”. Mosolygós, vidám képek nézegetése közben azt is megállapítottuk, hogy nem baj ha esik az eső odakinn, mi itt bent észrevesszük a szépet, a jót. Elkészítettük „Örömkét” is (egy kiscsoportosunk vállalkozott arra, hogy körberajzolhatjuk) és színes rajzokat, képeket ragasztva állapítottuk meg, hogy mitől érezheti ezután már jól magát a mi kis örömkénk!
Az „örömölelés” játékunk is szuperre sikeredett, hiszen Boldog Blanka ölelésével mindenkit boldoggá tett Szomorú Városban! A mindennapi örömsétáink közben felfedeztük a környezetünkben lévő szépségeket, az ébredő természet apró kincseit.

Kodolányi János Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
Megbeszéltük közösen, hogy mi okozhat a mindennapi életünkben örömöt. Az érzékszerveink segítségével sok öröm forrásához juthatunk. Elmondták a gyerekek, miért hálásak az érzékszerveiknek. Arra buzdítottam a gyerekeket, hogy készítsenek egy örömalbumot. Többen ígéretet is tettek, hogy elkészítik. Kisebb csoportokban dolgoztak tovább a gyerekek, és újságoldalt szerkesztettek osztályunk legfőbb, legjobb híreiről.

Màrciusi órànk témafeldolgozàsàban Örömke volt segítségünkre. A hónap pakoló zenéjével kezdtük a foglalkozàst. ( Csoportban szokàs, hogy minden hónapban màs Bagdi Bella dalra rakjuk helyére a jàtékokat.) Bagdi Bella Szép nap című dalàra végeztük lazító gyakorlatot. Fàkkà vàltoztünk, melyet a nap sugarai növesztenek . Beàllítottuk a hangulat jelzőt. Boldog Dóra segített felidézni apró örömeiket, szeretet pàrna körbeadàsàval. Elkészítettük Örömkét, olyan dolgokat rajzoltünk mellé amik örömmel töltenek el minket, ha làtjuk, halljuk, ízleljük vagy tapintunk. A foglalkozàs végén újra beàllítottuk a hangulatbarométert és Szeretet dalra felragasztottuk Örömkét az ajtónkra.

Cibakházi Damjanich János Általános Iskola
Bogi másképp közelítette meg a témát, mint az osztály többi tagja. Ő címlapot készített. Így kevesebb jó hírt tartalmaz az oldal, de annál több képzelőerőt kíván attól, aki ezt látja.
Köszönöm Bogi munkáját. Cibakházi Damjanich János Általános Iskola, Bogi, 5.a

Sennyey Elza Általános Iskola Mándok
Az óra elején megbeszéltük a téma fő gondolatát, idézetét. Végiggondoltuk az előző napunkat és az apró örömöket felelevenítettük. Majd mindenki sorolt apró örömöt az életéből.Összefoglaltuk, hogy milyen fontos hogy minden nap legyen számunkra egy egy apró öröm! Következett a feladatlapon az apró örömök átgondolása. Melyik jelent számunka apró örömöt?!
Az óra végén készítettünk a csoporttal egy olyan montázst, melyen minden érzékszervhez tartozó mindennapi apró örömöket ábrázolnak! A gyerekek ezt a témát kifejezetten élvezték.

Cibakházi Damjanich János Általános Iskola
Petra egy olyan újságlapot állított össze, amelynek egy része valóság, másik része pedig a nagy álma. A cibakházi lakosság valóban nagyon örül annak, hogy a Holt ágat fejlesztik és megnyitják a turizmus számára a területet. A lap másik részén pedig Petra nagy álmát írta meg, hiszen nagy olvasó és rajongó ő az osztályban.
Köszönöm Petra munkáját. Cibakházi Damjanich János Általános Iskola, Petra, 5.a