Tarcali Klapka György Általános Iskola Árpád út 1. Március Apró örömök – Montázs

Tarcali Klapka György Általános Iskola
Tarcali Klapka György Általános Iskola Árpád út 1. Március Apró örömök – Montázs
Boldogság, apró örömök, amelyek mindennapjainkban jelen vannak. A foglalkozást relexációval kezdtük, amelyben először kifújtuk rossz gondolatainkat, szomorúságunkat és beszívtuk a friss energiát, pozitív gondolatokat, jókedvet. Ezután mindenki elkalandozott a képzeletbeli erdőbe, ahol sok-sok apró öröm érte, amit minden gyermek elmesélt. Ezt követően a fülünkre volt szükség, ahol a különböző hangokra kellett reagálni, milyen érzést váltanak ki belőlünk. A különböző hangokra megérkezett hozzánk „Örömke” is, akinek segítettünk szétválogatni a képeket érzékszervek beazonosítása után. A foglalkozást énekléssel és egy kis tánccal zártuk, amely nagyon kellemes, vidám hangulatban telt.
Boldog Gizella Katolikus Általános Iskola
A foglalkozást egy relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd egy kis memóriajáték következett: Az én adok neked…”. Ezután körben leültünk megbeszélni, hogy miért is fontosak az örömök számunkra, minek tudunk örülni, az milyen változást indíthat el a szervezetünkben is. Mi mindenre lehet hatással, ha boldogok vagyunk. Utána leltárt készítettünk, párban megbeszélve..Majd mindenki megkapta a listát és PIPÁLD KI feladatot végeztük el. Felolvastuk és megbeszéltük a hónaphoz tartozó mesét, majd mindenki leírta egy papírra, hogy milyen apró öröm érte legutóbb. Ezeket a faliújságra is kitettük, hogy mindig szem előtt legyen A zárókörben Hogyan éreztem magam a foglalkozáson? kérdésre kerestük a választ.
Szolnoki Szolgáltatási Centrum Sipos Orván Szakképző Iskola és Kollégium
Szógyűjtes után szófelhőt alkottak 11.-es szakközépiskolásaim.
Mindenki életében rendkívül nagy szerepet kapnak az apró örömök, hiszen egy-egy ilyen pillanat csodálatossá tudja varázsolni a napunkat. Fontos, hogy törekedjünk azokat a pillanatokat megtalálni, melyekben ilyen apró örömekre lelhetünk. A márciusi Boldogságóra keretében azt kerestük, hogy az érzékszerveinkkel milyen örömteli dolgokat tudunk felfedezni a világban, és hogy mennyire lényeges az optimista látásmód.
Érzékszervek
A feltöltendő, választható feladatok egyike volt. Ezzel kapcsolatban némi változtatást gondoltam, hogy minél több gyerek részt vehessen benne. Készítettem egy társasjátékot, amit eddig már kétféle szabállyal is játszunk, a gyerekek nagy örömére.
1. Az alaplapon 1-6-ig beszámozva fel van tüntetve az öt érzékszerv + a Joker, körbe a kártyák, 1-1 tárgy rajzával. Dobunk a dobókockával, megnézzük, hogy a dobott pontszám melyik érzékszerhez van hozzárendelve, ráhajtjuk a nyilat. A körben lévő kártyákból választunk egyet, ami az adott érzékszervhez kapcsolható. Joker esetén bármelyik érzékszerv választható. A játék addig tart, míg a kártyák el nem fogynak – nincs győztes, nincs vesztes!
2. Az alaplapon 1-6-ig beszámozva fel van tüntetve az öt érzékszerv + a Joker, körbe a kártyák, 1-1 tárgy rajzával lefordítva. Dobunk a dobókockával, a pontértéknek megfelelő számú kártyát felhúzunk. Mikor minden kártyát felhúztunk, csukott szemmel megforgatjuk a nyilat, majd ahol megáll, arra az érzékszervre rárakjuk a nálunk lévő kártyák közül azt, ami hozzá kapcsolható. Joker esetén bármelyik érzékszerv választható. A játéknak az lesz a győztese, akinek a kezéből legelőször elfogynak a kártyák!
Stevan Sremac Á.I. Emlékiskola
Mi újság a 3. cében? Egy hét alatt igen sok minden történt velünk, csupa-csupa jó hír. Olvassátok apró örömeinket!
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola-7.b
Dombóvári József Attila Általános Iskola
A gyerekek rajzolnak egy nekik tetsző kuckót, csupa olyan dologgal rendezik be, olyanná alakítják, hogy az a lelküknek kedves legyen. Ismertetik.