A relaxáció, zenehallgatás, közös éneklés, testmozgás, rajzolás mellett csoportmunkában gyűjtőmunkát végeztek a gyerekek, nagyon sok mindent összegyűjtöttek, leírtak arról, hogy mi minden okoz örömet számukra.
Apró örömök élvezete


Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyerekekkel óra elején beszélgettünk arról, hogy mindenben találhatunk apró örömöt, amit teszünk, akármilyen egyhangú vagy fárasztó is legyen. Felsoroltak a hétköznapjaikban rejlő olyan örömforrásokat is, melyek hozzájárulnak a mindennapi boldogságukhoz. A 12 hónap c. mesében két embertípus örömet adó dolgokhoz való viszonyulását figyelhettük meg. Feladatlapon megcsinálták a mf. alábbi feladattípusait is: Amit egy év adhat; Érzékszervek; Látom, hallom; Kakukktojás; Hála a testünknek. Majd az osztály közösen Érzékszervek címmel egy olyan montázst készített, melyen az érzékszervekhez tartozó mindennapi örömöket ábrázoltuk. Közben végig szólt Bagdi Bella: Imádok élni c. dala.

fábiánsebestyéni arany jános óvoda,közművelődési intézmény és könyvtár
A téma feldolgozását relaxációval kezdtük. A következő játékokat választottam az ajánlottak közül:
1. Az én hangom
2. Együtt az Á, Ó, Ú
3. Hervad a virágom, éled a virágom
4. Rongybabává válok, csak pihenni vágyok
5. Totyog a liba, nagy a galiba
Majd meghallgattuk az Imádok élni c. dalt.
A téma feldolgozását a megküzdésről szóló mesével folytattam, melyet az ajánlott, irányított kérdésekkel dolgoztam fel. A gyermekek megnevezték, hogy mi okoz számukra örömöt, ill. bánatot, szomorúságot. A téma lezárása a színező kiszínezése volt. Színezés közben többször lejátszottam az Imádok élni c. dalt.

A Maci csoportban nagy hangsúlyt fektetünk a gyerekek pozitív motíválásra (pl.:pakolás, öltözés) nem tárgyi jutalmazással érjük el célunkat, hanem az ösztönzést, serkentést segítő módszerek széles tárházát alkalmazzuk. ( Ígéret, helyeslés, megerősítés, megértés, törődés, bíztatás, elismerés, dícséret, kiemelés, motiválás, bátorítás, szeretetadás, ölelés…)
A születésnapok ünneplésénél is figyelünk arra, hogy apró kedvességekkel, rajzokkal, énekekkel, jókívánsággal szerezzünk örömöt az ünnepeltnek.
A hétköznapokban is meglátjuk/megláttatjuk a természet apró csodáit. Például március elején a „Tavasztündér ” keresésére indultunk a csoporttal a környező utcákba. Felfedeztük a rügyeket, bogarakat, és a kerti munka eredményét (metszés, gereblyézés, ásás) az éledező természetet. Aki észre vett valamilyen tavaszra utaló jelet hangosan „Tavasztündért” kiáltott, majd beszámolt, róla, hogy mit fedezett fel.
Kulcsfontosságúnak tartjuk, hogy az elanyagiasodott világban, mi más mintát adjunk át!

Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
A boldogság egyik legfontosabb összetevője az a képesség, hogy élvezni tudjuk életünk pozitív élményeit a jelenben. Ezt a megállapítást igyekeztünk ebben a hónapban különböző tevékenységeken keresztül megerősíteni. Többek között egy közös pizzasütéssel, aminek volt főpróbája is (kétszer sütöttünk és kétszer kóstoltunk). A farsangra való készülés, a szervezési feladatokon túl, olyan izgalmas eseménnyel is kiegészült, mint a tombola, ahova előzőleg olyan nyeremények begyűjtése is egy külön közösségi élmény volt, amik már otthon feleslegessé váltak, viszont másnak még rejthettek örömforrást. A farsang hangulatáról a jelmezek, a zene és a közösen készített kókuszgolyók is gondoskodtak.




Karancslapujtői Kastélykert Óvoda
Rajzban örökítették meg apró örömeik a gyerekek, melyeket, az elmúlt napokban éltek át. Az elkészült öröm rajzokról mindenki elmondta gondolatait, majd közösen megszemléltük azokat. Nagy élvezettel beszéltek rajzaikról.