
Apró örömök élvezete

A feltöltendő feladatok közül, mi az újságoldal szerkesztését vállaltuk.
Igazából nagyon nehéz a sok jó hír közül csak egy oldalnyit kiragadni, de azért megpróbáltuk.
Reméljük, jó híreinkkel minden óvodás egyetért!
Rovatunk:
Képzeljétek el!
🙂 Végre itt a tavasz!
🙂 Anya megengedi, hogy többet legyünk az udvaron!
🙂 Jöhetek bicajjal az oviba!
🙂 Délután elmegyünk fagyizni!
🙂 Megszületett a kistesóm és olyan cuki!
🙂 Kiesett a fogam, mehetek az iskolába!
🙂 A hétvégén megyünk Tokajba!
🙂 Anya a kedvencemet főzte!
🙂 Találkoztam a régi oviból a barátnőimmel!
🙂 Este láttam a csillagokat!
🙂 Többet süt a nap!
🙂 Apától kaptam egy finom csokit!
🙂 Megszagoltam a tavaszi virágok illatát!
🙂 Megnéztük az Oroszlánkirályt!
🙂 A tesóm segített egy elveszett játékomat megkeresni!
🙂 Kimegyünk az udvarra játszani!
🙂 Kapok ajándékot és játékot!
🙂 Ha még jobb idő lesz, felfújjuk az ugrálót!
🙂 Alig várom, hogy táncoljak!

Március hónap témája Apró örömök élvezete. Nem csak egy órán keresztül, hanem az egész hónapban folyamatosan beszélgettünk róla, milyen jó dolgok érnek nap mint nap minket.Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy szóljanak-úgy mint máskor is szoktak-ha a legapróbb örömöt érezték.
Sok-sok élethelyzetben alakult ki öröm:
-Tanár nénik, lányok, édesanyák nőnapi köszöntése-meglepetés rajz,
-minden gyermek ünneplőbe öltözött, más alkalomkor mindenki kék ruhába érkezett
-szép írás, pontos számolás, vers megtanulás,
-gólt rúgtak, kivédtem a szabadrúgást,
-új cipőm,ruhám van
-szépen letöröltem a padot,táblát,
-megölelt a barátom, táncolhattam a kedvenc zenémre,
-megtaláltam a radírom, ceruzám,
-jó helyezést értem el a versenyeken.
A gyermekek vízcseppbe rajzolták le mi okozta aznap nekik az örömöt.
A hónap végéhez érve óriási öröm érte osztályunkat, osztálykirándulást nyertünk rajzunkkal a Kerekerdő Élményparkba.

Vaskút-Bátmonostor Német Nemzetiségi óvoda
Nap mint nap érik apró örömök a Süni csoportos gyerekeket!
Mégis hatalmas élmény volt a hónap elején egy kisfiú nőnapi meglepetése. Minden kislányt egy virággal és egy bon bonnal köszöntött. A hónap végén pedig elsétáltunk a gólya fészekhez, ahol legnagyobb meglepetésünkre épp akkor ismerkedett össze egy gólya pár. Hatalmas élmény volt!

Harmadik osztályos diákjaimmal ebben a tanévben kezdtük beépíteni hétköznapjainkba a boldogságórák élményeit. Már az első órát nagyon élvezték, megnyíltak egymás előtt, őszintén, nyíltan beszéltek érzelmeikről. A mesék felolvasása után a tanulságokat átbeszéltük, ők pillanatok alatt átvezették érzéseiket a saját életükbe. Példákat említettek, mikor találkoztak ilyen esettel, hogy élték meg, ki segítette őket,mit tanultak belőle. Meglepően érzelem gazdag hozzászólásokat hallhattam! A meditációkat is teljes természetességgel végezték, élvezték. Mivel nagyon tetszettek nekik a kártyák, mi minden reggel kiborítjuk a tanári asztalra, mindenki húz belőle egyet, azt elolvassa és délelőtt nála lehet. Úgy szorítják magukhoz, mint valami ajándékot! Mondogatják, fontolgatják a megerősítő szép mondatokat, boldogok lesznek tőle! Sokan füzetet nyitottak, abba lerajzolják és leírják amit húztak, hogy bármikor nézegethessék! Kedvenc játékuk a meleg zuhany és a társasjáték. Megkértem őket, írják le, mit jelentenek nekik ezek az órák. Azt írták, felvidulnak a daloktól, megnyugszanak a beszélgetésektől. Ha valami nem megy nekik az órán,eszükbe jut amit a kártyán olvastak, ez bátorítja őket, hogy újra megpróbálják és sikerüljön . Ez szerintem csodálatos! Bátorítást, megerősítést kapnak, hisznek magukban! Volt aki úgy érzi, ő is és az osztály is jobb lett. Használják a megismert kifejezéseket, pl. optimista, pesszimista. Tudják , mit jelent rózsaszín szemüvegen át látni a világot. Egymást is biztatják, hogy fordítsák meg a negatív érzéseiket pozitívvá. Nálunk nem korlátozódik csak a havi egy órára a pozitív gondolkodás felismertetése, hanem a mindennapokba beépítjük, minden esetben ezeket a gondolatokat tartjuk szem előtt .Pályakezdő koromtól kezdve nélkülözhetetlen számomra a gyerekek érzelmi nevelése. Most rendszerbe szedve, átgondolva, egy szervezethez csatlakozva , segítséget, eszközöket kapok, hogy színesen, játékosan taníthassam őket érzelmeik irányítására, megélésére. Remélem, még sok élményről számolhatok be, az évek során szerzett tapasztalataimról. Köszönöm!


Speciális Alapiskola Hurbanovo
A márciusi hónap témája nagyon tetszett a gyerekeknek. Az ízlelés érzékszervét örömmel ki is próbáltuk. Csukott szemmel találgatták a diákok, milyen ízt a nyelvünk melyik részén érzékeljük (segédeszközök – só,cukor, grapefruit,citrom). Sokat nevettünk! A ráhangolódás után következett a plakátunk elkészítése,mely csoportmunkával realizálódott. Egy kislány kérésére felkerült a szív is rajzunkra, hiszen szívünkkel érzünk. Az érzelem nagyon fontos! A végeredmény csodás lett!
(Állatbarátok csoportja, Turančík Katalin-Boldogságóra-oktató)

Speciális Alapiskola Hurbanovo
Szaglás,tapintás,érintés,hallás,ízlelés, tehát érzékszervek.
(Kiscsemeték csoportja, Noszkai Csibor Barbora-Boldogságóra-oktató)

Speciális Alapiskola Hurbanovo
Közös megbeszélés és kísérletezés után,közösen rajzoltak és színeztek a „Napraforgók” csoport tagjai
(Pásztó Katalin- Boldoságóra-oktató)