Montázs- Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI

Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Montázs- Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Montázs- Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Montázs- Szandaszőlősi Általános Iskola és AMI
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Mi most jó híreket írtunk. A gyerekek részéről ez nem kis feladat. Ők nem szeretnek írni, még néha a felmérőket sem fejezik be, mert annyira nem szívesen írnak. Így egy mondatos jó hírre vállalkoztak, amiket szóban azért kibontottunk. Az elsősök és néhány olvashatatlanul író helyett én írtam, le amit mondott. Nekem az is öröm volt, hogy rá tudtam venni őket az írásra.
Mi „Kullogók” ( a kutyás, lovas, boldogság, a 2. és 3. osztály közös projektje) azt találtuk ki, hogy a folyosóra elhelyezünk egy plakátot, ahol megkérjük az arra járókat, hogy írják fel, ha éppen valaminek örülnek. Így születik az apró örömök gyűjtemény. Még nincs hónap vége, mégis szépen telik a plakát! Nagyon örülünk neki, hogy olyan sokan, arra a kis időre, amíg írnak, a jelen pillanat örömeire fókuszálnak.
Rétsági Általános Iskola Madách Imre Tagintézménye
Felfedezzük, megosztjuk, szeretjük és élvezzük az apró örömöket! Lehet, hogy százat is összegyűjtöttünk a boldogságórán – de nemcsak ott, hanem a boldogságórán innen és túl. Az egymással megosztott örömök, élmények is serkentik, erősítik azok megélését, új dimenziókat nyithatnak bármelyikünk számára… Rengeteg szépség, jóság, móka, kacagás, játék, dalolás jut erre a hónapra is. Mi is daloltunk Bellával a Boldogság világnapján – és hol? A buszon! Mert épp színházba mentünk, és épp a Tündér Lalát néztük meg:))
Kirándulásainkon begyűjtöttük a természet csodás élményeit, a Víz világnapján a víz ajándékait vettük (ittuk) sorra, rajzpályázatra készítettünk örömteli alkotásokat, Örömhíradót szerkesztettünk… De még a Te szedd! akción is vidáman, lelkesen vettünk részt… Felsorolni is nehéz az apró örömöket… Visszük is tovább ezt a látásmódot is minden hónapra!
Az apró örömök témakört a harmadik osztállyal egy magyar nyelv és irodalom órán is feldolgoztuk. A tanórán 11 tanulásban akadályozott és 1 értelmileg akadályott tanuló vett részt. Az óra felépítése, a módszerek, a fejlesztési területek megeggyeznek a magyar nyelv és irodalom tanmenet és a kerettanterv által előírtakkal, az eszközök rendhagyóak, hiszen a Boldogságóra kézikönyvet és munkafüzetet, és a pozitív pszichológia eredményeire épített módszreket használtam. Ez az óra is bizonyítja, hogy a boldogságóra módszerei egyszerűen beépíthetők az iskolai oktatásba. Az órámra ugyanúgy készültem, mint máskor, ugyanúgy differenciáltam, ugyanazokat a munkaformákat használtam. Ami különbözött: a gyerekek olyan használható tudás birtokába jutnak, amivel csökken a feszültség bennük, erősödik önbizalmuk, javul a teljesítményük.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Március az apró örömök élvezetéről szólt. Visszatekintve magam is meglepődtem milyen sok foglalkozást tartottunk a siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskola 11 osztályában. Volt bemutató óránk a szülőknek, tartottunk nyílt napon boldogságórát, játszottunk, meditáltunk, memóriajátékokat játszottunk apró örömök képeiből, kártyáztunk személyiségfejlesztő kártyával és sokat beszélgettünk. Ebben a hónapban a siklósi Pátria Tv is bemutatta a munkánkat. Volt hát minek örülnünk. Íme a hónap képekben.
A Nyuszi csoport apró örömök felfedezésére indult egy napsütötte délelőtt. Csodaszép virágzó fát és tulipános kertet találtunk, mely nagy örömet okozott mindnyájunknak!