
Apró örömök élvezete




Az apró örömök témához kapcsolódó mesét hallgattak meg a gyerekek, melyet átbeszéltünk közösen és példákat mondtak arra, ők hogyan tudnának másoknak örömet okozni. A témához kapcsolódóan a gyerekekkel megbeszéltük mi is az öröm, mit jelent számukra és kinek milyen apró örömben volt részük az utóbbi időben.
Bevezetésként a programban szereplő CD-lemezről csukott szemmel, teljes átéléssel meghallgattuk a relaxációs zenét. A gyerekek még a levegőt is egyszerre vették és fújták ki, követve az elhangzottakat. Miután mindenki „visszaérkezett” közénk, társaikhoz odamentek és elmondták milyen örömben volt részük, majd megölelték egymást örömük, szeretetük jeléül. Mivel nagyon változékony az időjárás, úgy gondoltuk, hogy a relaxációs gyakorlatok közül a Napimádást választjuk. Az udvaron mély levegővételek és kifújások közben arra gondoltunk, hogy milyen öröm lenne számunkra, ha előbújna a Nap és nem a borús eget kéne néznünk. Relaxációnk eredményének nagyon örültek a gyerekek, ugyanis kisütött a Nap.
A téma lezárásaként örömsétára indultunk. Minden szép dolognak együtt örültünk. Megnéztük a tavaszi virágoskerteket, valamint a gólyafészket, ahová nagy örömünkre visszajött a gólyapár.

Bihardioszegi Altalanos Iskola
Jó néha sötétben a Holdat nézni,
hosszan egy távoli csillagot idézni,
jó néha fázni, a semmin elmélázni,
tavaszi esőben olykor bőrig ázni,
tele szájjal enni, hangosan szeretni,
jó néha magamat csak úgy elnevetni,
sírni, ha fáj, remegni, ha félek,
olyan jó néha érezni, hogy élek.
Anna and the Barbies
Az órán megbeszéltük, hogy különböző kutatások eredményei alapján megállapítást nyerta következő : az átlagembereknek a legegyszerűbb dolgok jelentik a legnagyobb örömet. Ezt követően össze írtunk egy listát az élet apró örömeiről, majd egy feladatlapot töltöttek ki a gyerekek melyben az 5 érzékszervhez kellett hozzá rendelni legalább 10 apró örömöt. Mindezt a feladat át beszélése követte és a Feltoltendő feladat ismertetése.
Szabó Aliz pszichologus

Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola
A Boldogságóra program 7. hónapjának témája. A foglalkozáson a 4.a osztály tanulói összegyűjtötték milyen apró örömforrások vesznek körül bennünket. Elkészítették a négy évszak tablót, amin megjelenítették azt, ami az előző év örömforrása volt számukra. Bagdi Bella hónap dalával zártuk az órát.
Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola
A gyerekek leírták kis cédulákra, hogy a közelmúltban mi okozott nekik örömöt. A felolvasás során rájöttünk, hogy nagyon apró dolgok is okozhatnak örömöt, tehetnek boldoggá. Azóta többször megkérdezem őket, hogy aznap mi tette őket boldoggá.

Miskolci Nyitnikék Óvoda Szivárvány Tagóvoda
Mint minden órát, most is a „boldogságmondóka” közös elmondásával, valamint egy kis beszélgetéssel indítottunk, hogy ki hogyan érkezett reggel az oviba, és miért úgy?(Boldogan, esetleg szomorkásan). Ebben mindig segítenek a hurkapálcikára ragasztott mosolygós és szomorú fejecskék.
Ezután összegyűjtöttük, milyen csatornákon, mely érzékszerveinken keresztül jutnak el hozzánk az információk, és lesznek belőlük apró átélt örömök.
Miután összeszedtük az érzékszerveket, ki is próbáltunk néhányat:
1, bekötött szemmel ki kellett találni, milyen illatot éreznek (volt virág illat, kakaó és kávé)
2, bekötött szemmel gyümölcsöket kóstoltak, és ki kellett találni, mi volt az (banán, alma, áfonya, mandarin)
3, bekötött szemmel ki kellett tapogatni olyan dolgokat, mint pl. aminek sima, kemény a felülete, vagy éppen puha, bolyhos a felülete( plüss állatok, kinder tojás belseje, stb.)
Majd ezek után a nagyobbak segítettek csoportba rendezni az általam hozott képeket aszerint, hogy a képen látható dolgot mely érzékszervünkön keresztül tapasztaljuk leginkább. Ebből készítettünk egy plakátot is, hogy a hónap folyamán, még vissza tudjanak kapcsolódni a témához.
A gyerekek ismét nagyon aktívak és érdeklődők voltak, öröm volt velük dolgozni.
