Apró örömök élvezete
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Boldogságóra
Osztály: 1.b
Tanító: Pásztor Csabáné
Időpont: 2019. 03. 28. „ Apró örömök élvezete” 7. témakör feldolgozása
1. Bagdi Bella: Imádok élni – a hónap dala meghallgatása, megtanulása
2. Beszélgetőkör
– ki minek örült amikor reggel felébredt
– iskolába jövet
– iskolába, első órán
egyéni megnyilvánulások, csak az beszélhet akinél a sárkány van
3. Képek szétválogatása két csoportba
– jó érzést, örömet keltő, boldogságot árasztó
– rossz érzést, bánatot keltő, félelmetes
4. Képek elrendezése, felragasztása, érzékszervekkel való kapcsolatuk megbeszélése
5. Azt szeretem benned, hogy……folytasd! Egymásról mondanak egy-egy mondatot.
6. Relaxációs zene
7. Hogy érezted magad az órán – smile rajzolása a padra
Hihetetlen, hogy a beszélgetőkörben mennyire megnyílnak ezek a 7-8 éves gyermekek, felnőtteket megszégyenítő szókapcsolatokat mondtak. Az ellentétek ellenére mindenkiről csak a jókat, szépeket mondták el.

Kőbányai Harmat Általános Iskola
Négy órán keresztül dolgoztuk fel a különböző érzékszervekhez kötődő élményeket, melyek örömforrásként jelent meg a gyerekek életében. Ezekről rajzokat készítettek, majd ezek felhasználásával mosolygós arc formába rendezve montázst készítettek.
Sok gyereknek csak a foglalkozások során tudatosult, hogy mennyi apró dolog, történés van az életünkben, ami figyelem nélkül marad, pedig öröm társulhatna hozzá.

Ebben a hónapban a tematikának megfelelően próbáltuk a mindennapokban felfedezni a csodákat. A tavasz ébredésére és a nemzeti ünnepre szegeztük figyelmünket. Azt tudatosítottuk, hogy a természet is adhat számunkra szívmelengető pillanatokat. Mindenkinek nyitott szemmel kellett járnia, ebben a hónapban. A neten találtam egy listát, amit kiegészítettünk, módosítottunk. Például: fehéren viruló faág, piros tulipán, zöld fű madarak, Petőfi Sándor képe, stb.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
Ez a hónap az apró örömökről szólt. Megpróbáltunk minden kicsinységnek örülni. A versenyfeladatok közül az érzékszervekhez köthető örömöket jelenítettük meg rajzos formában.
Konyári Óvoda Maci csoport
A téma feldolgozása során a mindennapi életünkben rejlő örömforrásokat kerestük és neveztük meg. Mindenki elmondhatta, mi az, ami számára örömöt okoz. Felidéztük a legkellemesebb emlékeket és azokat a pozitív érzéseket, amelyeket akkor éreztünk, mikor átéltük azokat. Abban mindenki egyet értett, hogy ezek a pillanatok azok, ami miatt boldognak és elégedettnek érezhetjük magunkat. Ennek tudatában pozitívan a világra nyitottan élhetjük meg az apró örömöket, ami jobbá és szebbé teszi életünket. Plakátunkon a hétköznapok pozitív pillanatait jelenítettük meg.