Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola 3.a és 3.b


Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola
Hajdúböszörményi Bocskai István Általános Iskola 3.a és 3.b

Felsőrajki Arany János Napköziotthonos Óvoda
A boldogságórára a megszokott dal elfurulyázásával hívtam a gyerekeket. A már megszokott módon körbeadtuk a szeretetet, majd meggyújtottuk a mesegyertyát,és elmeséltem Bezzeg Andrea Újra együtt c. meséjét.A mese meghallgatása után arról beszélgettünk, hogy kinek mi okoz örömöt. A gyermekek elsősorban kézzel fogható, ajándékba kapott tárgyakat soroltak fel. Mi is felsoroltuk, hogy nekünk, felnőtteknek mi okoz örömöt: pl. nyíló virág, napsütés, gyermeknevetés, finom étel, madárcsicsergés, simogatás, stb.
Ezután megkértem őket, hogy hunyják be a szemüket, majd minden kisgyerek kapott egy simogatást, és csokoládét.Elmondták, hogy milyen élmény volt ez az érzés számukra. Megbeszéltük, hogy ezeket az apró örömöket mely érzékszerveinkkel érezzük. Egy nagy csomagolópapírt terítettem a földre, s egy gyermeket körberajzoltunk, majd a gyerekek berajzolták az érzékszerveket, s ki is színezték. Udvari játék alkalmával megcsodáltuk a nyíló virágokat, meghallgattuk a madárcsicsergést, s élveztük a természet nyújtotta apró örömöket.

Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A kis elsőseimmel képeket gyűjtöttünk és csoportosítottuk az érzékszervek szerint.

Báthory István Általános Iskola
A veszprémi gyerekek kéthetenként a helyi városi televízióban a Kukkantó című gyermekműsorból értesülhetnek arról, milyen gyerekeket érintő programok zajlanak-zajlottak a városunkban. Április 8-án a műsor nagy része Bagdi Bella veszprémi koncertjéről tudósított, a koncertrészletek mellett a Báthory Iskola diákjai beszéltek élményeikről, arról, hogyan és érezték magukat a Petőfi Színházban megrendezésre került koncerten.
A gyerekek nagyon okosan, szépen nyilatkoztak, büszkék vagyunk rájuk!

Az első osztályosok elkészítették az Apró örömök fáját.
Encsencsi Százszorszép Óvoda és Konyha
A gyerekekkel ebben a hónapban megfigyeltük a TAVASZ ébredését, nyomon követtük kiskertünk virágainak fejlődését, örömmel, meghittséggel készültünk a Nőnapra, büszkén mondogattuk a magyarságunkat kifejező mondókákat, verseket, dalokat 1848, Március 15. emlékére, környezettudatosan figyeltünk a víz védelmére a Víz Világnapja alkalmából, illetve folyamatosan is…….
E fontos napok hozzájárultak a környezetünk minél sokoldalúbb megismeréséhez, felismeréséhez és ahhoz, hogy minél nyitottabbak legyünk a természeti és társadalmi környezet irányába…… A gyerekekkel a „közlekedés” témával is foglalkoztunk, ahol előkerültek titkos vágyaik, hogy ki, mivel szeretne utazni, amelyet a tüskejáték segítségével igyekeztek megjeleníteni, illetve az építés közben szavakba önteni……

A témából a békés, nyugodt otthon, környezet elképzelését, megbeszélését választottuk, és ezt a tanulók le is rajzolták kis csoportokban.
A rajzok közösen, közös ötletekkel készültek.

