Az 5.b osztálynak egy kérdőívet szerkesztettem boldogság-üzenettel a végén.
Nagyon jó volt olvasni, hogy mit fogalmaztak meg az érzéseikről ebben a furcsa virtuális helyzetben.
Apró örömök élvezete
Ezekben a nehéz napokban is próbáltunk megmaradni boldog óvodásoknak, még akkor is ha csak az internet segitségével tudtunk komunikálni egymással.Mindenki szeretett volna egy albumot amely felidézi azok pillanatokat amikor együtt voltunk, örvendyünk egymásnak, apró dolgoknak amelyek akkor körülvettek bennünket.Igy a csoport javaslatára elészült a Mókusok apró örömök albuma amellyel reméljük másokat is megörvendeztetünk.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Ebben a nem mindennapi nehéz helyzetben is sikerült online megoldani az aktuális feladatot. Igyekeztünk a gyermekekben megerősíteni a pozitív gondolkodásukat és azt, hogy most van leginkább szükség a szép gondolatokra, segítségre és a feltétel nélküli szeretetre. Mindenkinek jó egészséget kívánunk!!
A jelenlegi helyzet arra kényszerít bennünket, hogy apró dolgokban leljük örömünket. Olyan pillanatokra emlékezzünk, amikor együtt voltunk és jól éreztük magunkat.
Az új tanítási rend miatt az órát már nem tudtuk megtartani, de a gyerekek nagyon szívesen írták meg a verseket az örömről. Kiderült, hogy most, amikor be vannak zárva a szobába, mennyi apróságnak tudnak örülni.
Az új tanítási rend miatt az órát már nem tudtuk megtartani, de a gyerekek nagyon szívesen írták meg a verseket az örömről. Kiderült, hogy most, amikor be vannak zárva a szobába, mennyi apróságnak tudnak örülni.
Nagyon mozgékony volt a csoport, így a délután elkészült örömnaptárba nem azonnal írták a fiúk az első bejegyzéseket, hanem vacsora után. A délutáni óra során csak röviden megbeszéltük a lehetséges tartalmat.
Tatán, a vár mellett található egy kis római kori szarkofág. Ezt kineveztük az „Apró örömök” kincsesládájának. A csoport tagjai kavicsokra írták az apró örömeiket, és a „kincses ladába” tették. Ez egy környezetvédő megoldás volt, hiszen nem fogyasztottunk papírt.
Az elméleti hátteret beszéltük át az óra elején. Minden gyereknek mást jelentett az öröm szó.
Szituációs gyakorlatokat játszottunk, hogy mikor is élvezzük az apró örömöket. Meglepő módon a gyerekek a legkisebb dolognak is nagyon tudtak örülni.
Sokan apró örömként említették, hogy milyen jó, ha nem kell korán kelni, kapnak csokit jutalomként, vagy ha rájuk mosolyog a tanár néni.
Ezután tisztáztuk, miért fontos, hogy minél több örömmel legyen tele az életünk. ( immunrendszert erősíti…)
Majd játszottunk egy mosolyversenyt. A végén mindenki elmondta, miért volt jobb egy mosolygós arcot látni, mint egy semlegest.
A vers írást választottuk, párban próbálkoztak, bár nehéznek bizonyult.
Közben sokat nevettek, a hangulat nagyon jó volt.
A kész verset én írtam le, mert közben kialakult ez a sajnálatos helyzet, és gyerekkel nincs kontaktom azóta. Kérem megértésüket!
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Ez a hónap az apró örömök átéléséről szól. Ebben a nehéz helyzetben még nagyobb szükség van arra, hogy megéljük a mindennapok örömeit. Fontosnak tartjuk, hogy ebben a helyzetben ránk pedagógusokra még nagyobb szükség van, hiszen új életforma megszerzését kell segítenünk. A facebookon létrehozott mazsola csoporton belül, naponta küldünk a gyerekeknek játékos feladatokat, közös játékokat, dalokat, mondókákat, kreatív ötleteket ezzel tesszük változatossá az otthoni életet. A boldogság órákról eddig készült fotókat, videókat is megosztjuk velük, ezzel is örömet csempésztünk a mindennapokba. A szülőket arra bíztatju, hogy közös tevékenységről készült fotókat, osszák meg a felületen, így mi is részesei lehetünk az átélt élménynek. Ezek a fotók, videók nézegetése nekünk pedagógusoknak nagyon jó vissza csatolás ad arról, hogy most milyen kiemelt szerepet kap a családok életében a boldogságóra. Örülünk hogy lehetőség van arra, hogy ezen felületen napi kapcsolatban leszünk a családokkal. Igyekszünk olyan helyzetet teremteni, ahol az együtt töltött napok boldogan és szorongás nélkül tesznek majd el, ehhez minden lehetőséget megragadunk.