A koronavírus járvány miatti kényszervakáció miatt az órát már nem tudtuk megtartani… Már azt hittük, hogy ebben a hónapban nem is tudunk boldogságról beszélni, s akkor jött a segítség a Boldogságóra program csapatától… Köszönjük, hogy velünk vagytok, támogattok ! Az a “ – kicsit több mint – 216 órában azon dolgoztunk a csapattal, hogy hogyan tudjuk folytatni az online térben a Boldogságóra programot “ nem volt hiábavaló. Azonnal mozgósítottam kicsi csapatomat , hogy találjuk meg azokat az apró örömöket, hisz minden nap beszélünk telefonon, vagy online, hogy ne csak olvassuk, tanuljunk, lássuk is egymást! Versben, fogalmazásban, rajzban, képekben, rövid videóban számoltak be a gyerekek apró örömeikről. Legyen sok apró öröm minden családban, s akkor valóban boldogok lehetünk!
Az első Boldogságóra, amit online kellett megoldanunk. Ahogy látjátok, segítségünkre voltatok. Ti is vigyázzatok magatokra, a családotokra, a tanítványaitokra!
Apró örömök élvezete
A boldogság órák nagyon fontosak az osztályom és saját magam életében! Nagyot dobbant a szívem, amikor a második otthonülős héten azt kérte az osztályom, hogy tartsunk BOLDOGSÁG órát videochat-ben. És még nagyobbat amikor megnéztem, mi a márciusi téma: apró örömök élvezete! A jelenlegi helyzetben, ennél jobb, hasznosabb, fontosabb téma nem is lehetett volna! Azt kértem, hogy mindenki egyénileg készítsen Örömalbumot. És az egyéni kis albumok, Robi segítségével, egy közös, nagy örömalbummá rendeződtek! A 10B ÖRÖMALBUMA! Nagy élmény volt újból háromévesként szemlélni a világot, „rádöbbenni, hogy az apró örömök az életben mégsem olyan aprók. Ha valami csak egy pár percre is, de mosolyra fakasztja a lelked, meg kell becsülni, hiszen ezek a boldogságunk alapkövei…” (részlet egy diákom visszajelzéséből).
Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A kényszerszünet előtti utolsó órán a gyerekek számba vették, hogy 5 érzékszervüknek mi a legnagyobb öröm.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A hónap elején beszélgettünk a témáról osztályfőnöki órán: milyen apró, hétköznapi örömök érhetnek bennünket, miért fontos ezeket az örömöket, pozitív érzéseket megélni és értékelni.
Mindenki kitöltötte a „Pipáld ki, ami rád igaz!” tesztet a munkafüzetből(114.oldal), megbeszéltük a kapott eredményeket, a gyerekek kitöltés közben rádöbbentek, mennyi minden jó dolog történhet velük szinte észrevétlenül, és okozhat örömöt számukra!
A havi témát kiegészítettük egy aktualitással is: a nőnap alkalmából a fiúk versekkel és virággal kedveskedtek az osztályba járó lányoknak és tanárnőiknek.(lásd fotók)
Örömmandalát is színeztek a gyerekek, majd……
A hónap közepén egyik napról a másikra teljesen megváltozott az életünk, a járványveszély miatt otthonról folytatjuk a tanulást/ tanítást és a Boldogságóra programot is, így minden más megvilágításba került és az életünkben adódó apró örömök még inkább értelmet nyertek!
A korábban együtt kiválasztott feladatot is otthon fejezték be a gyerekek: „ÖRÖK KÖRÖK” címmel pár soros verset írtak minél több „ö” és „ő” betűs szavak felhasználásával az életük apró örömeiről (lásd mellékletben), ami a közelgő költészet napjához is kapcsolható.
Március hónap témája: Apró örömök
A témakör elgondolt, megtervezett gondolatmenete csak részben valósult meg, mivel a koronavírus átírta az életünket.
Március 15-re készülődve a gyerekeknek lehetőséget biztosítottam olyan csapatmunkára, amely nem csak a kreativitást, azt ügyességet, kitartást fejlesztette, hanem az egymáshoz való alkalmazkodást, egymás elfogadását, a kompromisszumkészséget is. Azt a feladatot kapták a gyerekek, hogy külön a lányok, külön a fiúk készítsenek várat, amelyhez biztosítottam a következő eszközöket: különböző méretű kartondobozok, papírgurigák, ragasztópisztoly (felnőtt felügyelete mellett), ollók, festékek, ecsetek, illetve menet közben, amire szükségük volt. Egy héten keresztül teljes odaadással dolgoztak, ötleteltek, az elkészült remekművek pedig magukért beszéltek. Ahogy a gyerekek mondták:
– a legjobb dolog a világon óvodába járni
– köszönöm, hogy megengedted, hogy ragasztópisztollyal dolgozhattam, stb.
Sakkoztunk! A gyerekeket pedig nem kell lebecsülni, gondolom mindenki kitalálja, miért.
Kinn az udvaron Adj király katonát játszottunk önfeledten, konfliktusmentesen, csapatban, egyetértésben.
A másik része a témahónapnak, ami arra épült volna, hogy a gyerekek örüljenek olyan egyszerűnek vélt dolognak, hogy látnak, hallanak, mozognak, az sajnos nem valósulhatott meg. Tervem az lett volna, hogy a gyerekek kipróbálhatták volna a tolószékben való közlekedést; a befedett füllel és szemmel való tájékozódást; illetve egymás segítését. Célom ezzel az lett volna, hogy a gyerekek megtapasztalhassák, hogy a legnagyobb kincs, hogy egészséges érzékszervekkel rendelkeznek. Ehelyett pedig online formában adunk a gyermekeknek, szülőknek ötleteket, játékos feladatokat, énekelünk, mesélünk, videohívással beszélgetünk, hogy megkönnyítsük mindenki számára eme nehéz időszakot.
MARADJ OTTHON!
A koronavírus járvány miatti kényszervakáció miatt az órát már nem tudtuk megtartani… Már azt hittük, hogy ebben a hónapban nem is tudunk boldogságról beszélni, s akkor jött a segítség a Boldogságóra program csapatától… Köszönjük, hogy velünk vagytok, támogattok ! Az a “ – kicsit több mint – 216 órában azon dolgoztunk a csapattal, hogy hogyan tudjuk folytatni az online térben a Boldogságóra programot “ nem volt hiábavaló. Azonnal mozgósítottam kicsi csapatomat , hogy találjuk meg azokat az apró örömöket, hisz minden nap beszélünk telefonon, vagy online, hogy ne csak olvassuk, tanuljunk, lássuk is egymást! Versben, fogalmazásban, rajzban, képekben, rövid videóban számoltak be a gyerekek apró örömeikről. Legyen sok apró öröm minden családban, s akkor valóban boldogok lehetünk!
Az első Boldogságóra, amit online kellett megoldanunk. Ahogy látjátok, segítségünkre voltatok. Ti is vigyázzatok magatokra, a családotokra, a tanítványaitokra!