Apró örömök a havi téma. Kialakult egy állapot, amire nem számítottunk, egyszer csak jött a rendelet,bezárják az iskolákat előre nem tudható ideig. Bízunk benne,hogy ez a pillanatnyi állapot mielőbb véget ér,és minden visszatér a megszokott kerékvágásba. Nézzük a pozitív oldalát:együtt vagyunk,segítünk egymásnak,bíztatjuk egymást……és tudjuk,hogy közös erővel sikerül túljutni ezen a helyzeten. Nekünk még sikerült megcsinálnunk a havi feladatot. Szalvétatechnikát alkalmazva készítettük el a kincsesládánkat,s gyűjtöttük bele a szivecskéket,melyekre rárajzolták a gyerekek örömeiket.
Állatbarátok csoportja
Apró örömök élvezete
Kedves Kollégák!
Bár a március hónapunk kissé szomorkásan alakult és a jövő bizonytalansága beárnyékolja mindennapjainkat, mégis megpróbálunk minden nap keresni valami apró örömöt, boldogságot, amely elfeledteti velünk – ha csak egy rövid ideig is – a gondokat.
A gyerekeket arra kértem, hogy rajozlják le a saját kis „Apró örömök” bőröndjeiket. Nagyon sok szép alkotás született, én mégis egyet szeretnék kiemelni. Ez a bőrönd jelképezi számomra a gyermeki lélek csodáját. Azt, hogy a gyerekek nem vágynak nagy dolgokra, de mégis a világot jelenti számukra a szülő jelenléte, a biztonságot adó közelségük pedig egy életre meghatározó. Hogy apa esténként otthon van, hogy anyával együtt tanulnak, hogy most szabad a nagy ágyban a családnak együtt alduni. Milyen apró örömök ezek, de mégis a legnagyobbak… Nagyon megható és szeretetteljes. Ti is fogadjátok szeretettel! Mindenkinek jó egészséget, kitartást kívánok eme nehéz időkben!
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Apró örömök apró rajzokban……….örömesővel…………
„Tegnap nem esett.
Ha nem ma veszed észre,
örültél volna.”
A kialakult helyzetre való tekintettel, ebben a hónapban a boldogságórák otthon zajlottak. A szülők bevonásával foglalkoztunk a hónap témájával. A család közösen csinálta a relax gyakorlatokat, és együtt hallgatták a hónap dalát. A meséket anyukák mesélték, és a család együtt idézte fel az apró örömöket. Megkértük őket, hogy ezeket vessék papírra, és töltsék fel a Katica csoport zárt facebook csoportjába. Ezeket teszem most én is itt közzé. Sok szép rajz készült, és sok a pozitív visszaélés is. Úgy gondolom, hogy ez a boldogságóra elengedhetetlen része volt most minden család életének! Köszönjük ❤️
A foglalkozás elején beszélgettünk arról, hogy minden apró örömnek is örülnünk kell az életben. Elkészítettük a feladatokat. Az óra végén meghallgattuk a hónap dalát, majd kört alakítva táncoltunk.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
A kincsesládikák tervezése is még csak előkészületben volt…..szerezz be1cipősdobozt. Utána már csak némi anyagot tudtam összeszedni és megtámogatni ezzel a ládika elkészítését. Terv volt az is, hogy majd a sok kis ládából alkotunk egy nagyot……………így nem sokáig kellett gondolkodnom azon,hogy jó példával elöl járva én is elkészítsem az APRÓ örömök ÓRIÁSI kincsesládáját. A munkafázisról készült fotókat megosztottam a gyerekekkel illetve egyéb képekkel megtámogattam őket az 5letelésben. Természetesen most a gyerekek otthoni munkájában a szülők segítségére is nagy szükségünk és igényünk volt. Köszönettel tartozunk érte.
Nekem öröm volt eltervezni-elkészíteni a ládikát.
Nekem öröm volt, hogy alkothattam.
Nekem öröm volt, hogy elöl járhattam és jó példát mutathattam.
Nekem öröm volt a sok elkészült ládikához gratulálni.
Nekem öröm volt a gyerekek apró örömeinek örülni……………….
Királylányok és lovagok apró örömei
Nagyon sok ötletet gondoltam ki mivel tölthetnénk meg a mi kincses ládánkat: felébresztjük a csigáinkat, megfigyeljük az ősszel ültetett tulipánok fejlődését a virágoskert részünkben, megnézzük a gólyafészkekbe visszaérkező gólyákat, és még számtalan szépséget a környezetünkben, ami apró örömöt okoz számunkra. De másképp történt.
Most, olyan apró örömöket osztok meg, amiért érdemes óvodában dolgozni.
Királylányok és lovagok témahetünk örömteli pillanatai: koronák, legyezők, kardok, pajzsok készítése saját használatra
Nagyon kedvelt dalos játékot sajátítottak el és mindenki bekapcsolódott a közös éneklésbe: Hej, meszelő, meszelő
Megismerkedtek reneszánsz zenével, egyszerű tánclépésekkel, lovagi tornát néztek meg, több fajta kastéllyal, várral játszottak, kedvükre válogattak a témához kapcsolódó színezőkből.
Hét csúcspontja az apródok lovaggá avatása volt, ahol mindenkinek fontos feladat jutott:
Óvodapedagógusok: király, királynő
Dajka néni: udvarhölgy
Lányok: királylányok
Fiúk: apródok, lovagok
A fiúk nagyon erősen koncentráltak, hogy tudják teljesíteni a próbákat, pihenésképpen a királylányok tánccal szórakoztatták az apródokat. Minden apród kiállta a próbát, a király lovaggá ütötte az apródokat, a királynő sisakkal ajándékozta meg őket, majd az új dalos játék eljátszásával, mulatsággal fejeződött be a délelőtt. Gyermek és felnőtt egyaránt önfeledten élvezte ezt az öröm játékot, amely tele volt apró örömökkel.
A tevékenységek közben nagyon sok képességük fejlesztésére sikerült odafigyelni, de ez a hét az érzelmeinkre gyakorolta a legnagyobb hatást. A közös tevékenységek során az önfeledt játék elvarázsolt mindenkit a Ficánka csoportban.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
„Sajnos hajlamosak vagyunk folyamatosan valami nagy csodára várni, pedig az élet nem csodákból, hanem apró örömökből áll.”…………és most valóban a máskor problémát jelentő dolgokat észre se vesszük, mert más, súlyosabb problémák érkeztek. Ezért jobban tudunk örülni annak, ami máskor természetes volt. …………….és a gyerekeknek? Ők még sokszor naiv ártatlanságukkal rá tudnak csodálkozni a világra, örülni tudnak apró dolgoknak, történéseknek:…..a dédinél palacsintát ettünk és holnap,holnapután és azután is ez az öröm élteti, ezt emlegeti nap , mint nap………..egy másik otthoni anya sütötte palacsinta………………EGYÜTT kirándult a család………..rollereztünk, autóztunk, labdáztunk, de ezt mind EGYÜTT….egy szép virág………….egy kis idő az ásványgyűjteménnyel és, hogy láttuk a tanító nénit a szomszédos erkélyen. Igen most át és felértékelődnek dolgok. De fontos, hogy mi is EGYÜTT maradjunk és segítsük egymást , ha a virtuális világban, akkor most ott, mert más most nem adatott. A CÉLautónkkal elindultunk EGYÜTT megtanulni írni, olvasni, számolni és együtt élni.Nem adjuk fel! A tantermünk most a Classroom, de vártuk nagyon, hogy megoszthassuk egymással örömeinket, melyeket a Kincsesládánk rejtett………..és tovább vigyük tavalyi örökségünk :” Vigyázzunk egymásra!”
Március elején ugyanúgy kezdtük el a Boldogságóránkat, mint máskor. Elolvastam a mesét, aztán példákat mondtam, hogy mik lehetnek azok az apró dolgok, amelyek örömet okozhatnak. A gyerekek közül sokan bekapcsolódtak az ötletelésbe, és számtalan egyéb dolgot soroltak fel, hogy kit milyen apró öröm ért az elmúlt napokban. Aztán a további megbeszélésre már nem került sor.
Otthon tanul mindenki, és napról napra küldik a jobb, a szuper (mint például egy ppt a világörökségeinkről) vagy néha a kevésbé jó feladatmegoldásokat. Igyekszem megtenni mindent, ami tőlem telik, beszélgetek velük, segítem őket, elismerő oklevelekkel jutalmazom a kitartásukat, szülőkét, gyerekekét, és a segítő kollégákét egyaránt.
Az egyik tervem az volt, hogy egy rózsaszín szemüvegbe rajzoljuk majd le azokat az apró dolgokat, amelyek örömmel töltenek el bennünket. Nagy örömömre sikerült 15 munkát „begyűjtenem”. Ez nem is apró, hanem nagy öröm, hogy a sok lecke mellett ezt is fontos feladatnak tekintették, és időt szántak rá.
Bízom abban, hogy mindenki – és itt most nem csak a tanítványaimra gondolok – betartja a szabályokat, és hamarosan egy jobb világban folytathatjuk tovább az életünket, ahol fontosabbak lesznek az emberi kapcsolatok, a törődés, az egymásra figyelés, és az apró örömök!