Apró örömök kincses szigete.
Apró örömök élvezete
Az apró örömök hónap közepén alakult ki a digitális oktatás a járványhelyzet miatt. A Nyíregyházi Bem József Általános Iskola 1.b osztályának tanulói, ebben a nagyon nehéz és szokatlan helyzetben is észrevették az apró napi csodákat!
Ezek az örömök adnak erőt és kitartást ebben a helyzetben! Büszke vagyok a Gyerekekre!
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
A diákoknak már otthonról, online kellett ezt a kis kérdőívet kitölteniük és visszaküldeniük. A másik feladatuk az volt, hogy fotózzanak le egy olyan dolgot, ami most otthon vagy annak közvetlen közelében örömöt okoz a számukra.
Kapcsolóló feladatlap:
” Egy brit közvélemény-kutatásban arról kérdezték az embereket, szerintük melyek az élet legjobb és legpozitívabb apró örömei.
Az alábbi listából válaszd ki azt a 10-et, ami számodra a legtöbb apró örömet nyújtja! Számozással jelöld a fontossági sorrendet! 1-es legyen, ami Neked a legfontosabb örömforrás a listából, és így tovább, egészen 10.-ig (majd hasonlítsd össze a kutatási eredménnyel!)
…..Egy jót aludni
…..Pénzt találni a zsebünkben
…..Összebújni kedvesünkkel
…..Annyira nevetni, hogy kicsordulnak a könnyeink
…..Lustálkodni
…..Frissen mosott ágyneműben aludni
…..Leárazáson vásárolni
…..Megmosolyogtatni valakit
…..Találkozni egy régi baráttal
…..Felnevetni, amikor eszünkbe jut valami vicces
…..Vasárnapi ebéd a családdal
…..Bókot kapni
…..Begubózni egy jó könyvvel és egy pohár forró teával
…..Rájönni, hogy leadtál pár kilót
…..Reggelit kapni az ágyba
…..Ébredés után rájönni, hogy nem kell dolgozni menni (vagy iskolába 😊)
…..Ha rád mosolyognak az utcán
…..Végignézni egy régi fotóalbumot
…..Rendelt/hazahozott ételt enni
…..Az első hó
(Kutatási eredmény: a kijelentések az eredeti rangsor szerint állnak, tehát sorban vannak, a kutatás eredménye szerint a legtöbbek szerint „az első jó: egy jót aludni” és a „tizedik: felnevetni, amikor eszünkbe jut valami vicces” 😊 De hát kinek mi, kit mi vagy ki boldogít..)”
Sajnos a járványhelyzet miatt a boldogságórák megtartására csak online felületen van lehetőségünk. A közös facebook csoporton keresztül tartjuk a kapcsolatot a szülőkkel, ahol megosztottuk a hónap témájával kapcsolatos gyakorlatokat a boldogságprogram ajánlásával. A szülők, tetszésüket nyílvánították a feladatokkal kapcsolatban, de fényképes visszajelzés nem érkezett a megvalósításukról. Mivel csoportunkban minden gyermek ismétlő nagycsoportos, inkább iskolaelőkészítő feladatlapok megoldásait osztották meg velünk, ami természetes is, hisz nagy izgalommal várják a szülők és a gyermekek is az iskolakezdést, ami nagy mérföldkő lesz a családok életében.
Az elmúlt időszak mindenki számára szokatlan és nehéz volt. Megváltozott az életünk. Személy szerint engem is megviselt, hogy nem a megszokott módon végezhettem a „munkámat”. Az idő elteltével egyre jobban éreztem a gyerekek hiányát és nagyon fontosnak tartottam, hogy a szülőkkel és a kis Napraforgókkal továbbra is kapcsolatban legyek. A pedagógiai munka nem tartozik azok közé a végzettségek közé, melyet az ember egyik percről a másikra abbahagy, felad. Sokszor gondolkodtam azon, kis óvodásaim hogyan töltik mindennapjaikat. Vajon hogyan tudnék segíteni személyes kapcsolat nélkül abban, hogy megkönnyítsem a családok életét?
Az elmúlt hetekben igyekeztem a „Napraforgók” zárt csoporton keresztül szakmai tanácsokkal, kreatív- és mozgásos tevékenységek feltöltésével, a gyermekek fejlődését elősegítő oldalak ajánlásával és személyes bejelentkezéssel tartani a kapcsolatot. Természetesen a Boldogságórák anyagát is felhasználtam: Bagdi Bella dalainak megosztása, Boldogságóra élő adásának ajánlása (zenés relaxáció kisgyermekeknek), Boldogságóra társasjáték elkészítése.
A bejegyzéseim megosztásakor nagyon fontosnak tartottam a személyes bejelentkezést (pl.: online mesélés minden nap, online ének-zene, online torna). Fontosnak tartottam, hogy a gyerekek időközönként lássanak/halljanak engem, és én is őket. Úgy gondolom, az emlékek felidézése (pl.: dalok feléneklése felvételre, amiket együtt tanultunk az óvodában, Bagdi Bella: Jól érzem magam című dala, melyre együtt ugráltunk, tavalyi Tojáskereső túra élményeinek megosztása felvételről), az összetartozás éreztetése (pl.: fotók és felvételek összegyűjtése a gyerekekről, a képekből fotóalbum és zenés videó film készítése, Húsvéti játék) a szakmai tanácsok (pl.: mozgásfejlesztéssel és gyurmázással kapcsolatos feltöltések) és az elengedhetetlen humor (pl.: Bolondok napja játék, „Mi a nyuszi neved?”, a bejegyzések közzétételekor vicces hozzászólások) segített mindenkit a jelen helyzet megélésében.
Sokan elkészítették az általam ajánlott tevékenységeket. Boldog voltam a visszajelzésektől, amiket a szülők küldtek nekem. Könnyet csalt a szemembe egy-egy fotó vagy felvétel a gyerekekről. Egymás után többször is megnéztem a képeket és az elkészített videó filmeket. A szülők köszönetet mondtak a feltöltött ajánlásaimért, és természetesen én is hálás voltam a közreműködésükért. Ezek jelentették számomra ebben a nehéz helyzetben az igazi „APRÓ ÖRÖMÖKET”!
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek megtöltötték a kis ládikókat, a számukra örömet okozó dolgokkal.
A foglalkozásomat Bagdy Emőke ,, Napra forgó a napraforgó” relaxációs gyakorlatával indítottam. Majd egy jót táncoltunk Bagdy Emőke Imádok élni című dalára. ,, Boldog Dóra” meghívta a gyerekeket egy ,, örömködésre” Egy ,, varázsládából” minden gyerek kivehetett egy tárgyat. ( illatos jácint, labda, puha maci, mesekönyv, gumicukor, furulya, magnó… Megbeszéltük, hogy mire használhatjuk ezeket a tárgyakat, látjuk, halljuk, ízleljük, tapintjuk. A virágot megszagoltuk, a macit magunkhoz öleltük, elfurulyáztam egy tavaszi dalt, megkóstoltuk a gumicukrot, egy kedvenc zenéjükre körtáncot jártunk, megy a labda vándorútra játékot játszottunk. Ezzel a játèkkal a gyerekek megtapasztalhatták, hogy mennyi minden okozhat számukra a nap során örömöt. A foglalkozás végén egy nagy közös rajzot készítettünk a gyerekekkel. Erre a lapra minden gyerek rárajzolt egy dolgot, ami neki abban a pillanatban örömet okozna. A gyerekek fagyit, banánt, napocskát, esőt, plüss macit, kerékpárt hintát… rajzoltak. A kicsik felismerhették azt, hogy a nap apró pici örömökből épül fel.Nem kell nagy dolgokra gondolni ahhoz, hogy jól érezzük magunkat.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Téma: Apró örömök élvezete
Az élet apró örömei
Helyszín: online tér
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert
kollégiumi nevelőtanár
Cél:
– Ismerjék fel az apró örömök élvezetéből adódó boldogságfokozó élettani hatást.
– Lássák meg a választás lehetőségét, hogy mit nyerhetnek, ha megtanulják értékelni a mindennapokban rejlő kicsi felhőtlenséget.
– Tudatosuljon, hogy a szemléleti mód kapcsolatban áll az intenzív és gyakori boldogsággal.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Ezen megváltozott helyzetű márciusi hónapban kollégiumunkban is működésbe lépett a távoktatás, így a diákjaimnak online módon továbbítottam a Classroom alkalmazáson keresztül egy ppt-t, amelyben feldolgoztam a hónap témáját.
A „receptírást” választottam a felajánlott feladatok közül, illetve egy szabadon válaszott mandala színezésére volt még lehetőség. A visszaküldött feladatokból szemezgettem a feltöltéshez.