Apró örömök
Apró örömök élvezete
A megváltozott helyzetre való tekintettel, a boldogságóránk is átalakult. Videobeszélgetések során elmondták a gyerekek érzéseiket az otthontanulásról, a barátaik hiányáról. Kis településen és főleg a tanyán élőként nagy előnyük van városi társaikkal szemben, hogy sok időt tölthetnek a szabadban. Nem érzik annyira bezártnak magukat. Szeretik, hogy sok időt tölthetnek a szüleikkel, testvéreikkel. Óvják, féltik a szüleik őket, így több ölelést, simogatást kapnak. A hétköznapok apró örömeinek élik meg ezeket a pillanatokat. Rajzaikban ezt próbálták megfogalmazni.
SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Az apró örömök témát „az online oktatási időszakban” tudtuk elkezdeni és megcsinálni.
Az alábbi linken található a Szemfüles érzékszervek című mesét küldtem el a gyerekeknek.
1. osztályosok a tanítványaim, ezért a szülők segítettek a feldolgozásban.
http://mesemorzsa.blogspot.com/2017_11_13_archive.html#872103556740082138
Ehhez készítettem egy feladatlapot is. Csatoltam ezt a 2 oldalt, ott megtekinthető.
Kértem rajzoljanak le olyan dolgokat, ami az 5 érzékszervhez kapcsolódik.
Két „remekművet” megosztottam a feltöltött képek között.
1 hétig kértem írják össze milyen örömforrásaik vannak a mindennapokban. Volt, aki rövid videó üzenetben gyűjtötte össze, hogyan „gyűjt erőt”, a nehéz időszakban, mivel tud töltekezni.
Zárásként a „távtablóhoz” a gyerekek rajzairól elküldték a szülők a fotót. Ezeket kinyomtattam és elkészítettem a fő képet.
Nem utolsó sorban csatlakoztunk a bátorító üzenetek programhoz is. Nagyon lelkesen dolgoztak ebben is.
Nagyon vártuk a márciusi témát, a csoportunk rengeteg apró élményt szokott átélni, amire mindig szívesen gondolunk vissza. Kiválasztottuk a leginkább tetsző feladatot: a kincsesládát, és elkezdtük gyűjteni a bele való gondolatokat. Ezek a kifejezések lettek a gyöngysorok. Nagyon tetszett az „Örömeső” c. feladat is, alig vártuk, hogy a bödönből majd kiönthessük az apró örömöket! Sajnos ezt a feladatot nem tudtuk befejezni, mert az iskolában folyó tanítás abbamaradt. A világnapi előkészületek is folytak, amit szintén nem tudtunk megvalósítani. Két plakát készült a csoportunkban, amit a terem ajtajára tettünk, hogy motiváljuk a többi osztályt is! A hónap dalát többször meghallgattuk, gyakran kérték a gyerekek, hogy újra, meg újra!
Időközben készülődtünk a március 15-i ünnepre, melyre mindig különleges dekorációval lepjük meg emeletünket, diáktársainkat. Ezek is az örömeink voltak!
Püspökladányi Petőfi Sándor Általános Iskola
Március hónapban igyekeztek a gyerekek kedveskedi egymásnak apróságokkal. Édesség, apró játékfigura, kedves szó, vigasztalás stb. A hét végén mindenki megfogalmazta, hogy milyen öröm érte azon a héten. Eleinte nehezen indult, de miután beszélgettünk róla, s tudatosan figyeltünk rá, egyre könnyebb lett észrevenni. 2 csoportban készültek a tárgyak, gondolatok( papírra vetve) gyűjtésére szolgáló dobozkák. Egy csoport pedig Örömbödönt készített befőttes üvegre üvegfestékkel festve különböző szimbólumokat, melyek számukra az örömöt jelképezik. Sajnos ezek befejezetlenül maradtak, mert közben véget ért az iskolai keretek között folyó tanítás. De szerencsére készítettem néhány fotót, melyen lázasan dolgoznak a gyerekek, s készülnek a kincsesládák.
Hatos Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Elkezdtük felfedezgetni, mi minden okozhat otthon is örömet ebben a bezárt időben. Persze ezek máskor természetesek mindenkinek, de most jobban felfigyeltünk rá, le is rajzolták a gyerekek kincses térképekre, ezek fotóit küldték el. A legszebbekből válogattam, ami elég nehéz volt. 😉
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Gyönyörű tavaszi napok köszöntöttek reánk. Ennek örömére mi is életre keltettük a vidám pillangókat, ami már magában is örömforrást jelentett. Ezt követően a pillangók párkeresőt játszottak de az eső megzavarta őket. Végül vidám táncot követően a virágoskerben helyezkedtek el szépen.
Az elmúlt hetekben még nagyobb hangsúlyt fektettünk arra, hogy észrevegyük az élet apró örömeit. Az ébredező természet rengeteg apró csodát tartogat. A cél a természet szépségeinek megtapasztalása volt. Egyesek a pitypangok szépségét csodálták, s a virágkoszorú készítése során szívüket átjárja a szeretet és a boldogság. Mások virágokat rajzoltak, így varázsolták otthonukba a tavaszt .