A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– érzékszervekhez kapcsolódó színező,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– örömleltár (hétköznapi dolgok, amitől szép a világ),
– érzékszerves játék, (képet mutatok valamelyik érzékszervvel, álljunk fel/guggoljunk le stb., ha az adott érzékszervvel érzékeljük),
– rajz készítése, ami a legnagyobb örömöt okozza,
– meditáció
Apró örömök élvezete
Ez a feladat már a karantén idején készült. A gyerekek választhattak, hogy mesét írnak, vagy összegyűjtik az apró örömeiket. A beküldött megoldások közül egy mesét választottunk beküldésre. A másik kép felhívásra készült, aminél nem sikerült tartanunk a határidőt, ezért ide tesszük fel a gyerekek bátorító szavait.
A rendkívüli helyzet miatt már nem jutott időnk, hogy az iskolában elkészítsük a hónap feladatát. Ám a csoportüzenet segítségével készítettünk egy válogatást azokról az emlékezetes pillanatokról, amelyeket együtt éltünk át a suliban. Ezek az élmények nemcsak akkor tették vidámmá a perceket, de a visszaemlékezés során is, egy kicsit enyhítve a karantén okozta feszültségeken.
Minden napunkban történik valami olyan apróság, melynek örülhetünk. Havi témánk is az örömök, így kedvenc dalainkat hallgattuk és „örömrajzokat” készítettünk (sziget, örömöt okozó vágyak – kirándulás).
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Március közepén hirtelen minden megváltozott körülöttünk….Mégis igyekeztünk megválaszolni, hogy milyen apró örömöket lehet találni ebben a nehéz, bezárt időszakban?
Volt aki szavakba öntötte a gondolatait, míg mások rajzban fejezték ki az érzéseiket….
A feladat az volt, hogy készítsenek a gyerekek összefoglalót egy év örömforrásairól. Ne csak tevékenységeket rajzoljanak, hanem örömforrásokat is!
– Kiflisütés: Együttműködés – társas kapcsolat, egészséges életmód
– Apró örömök ládikája: A gyerekek kaptak egy dobozt, amit kívülről kidíszítettek, majd minden nap pozitív élményét felírták egy cetlire, s azt a dobozban gyűjtötték.
Terv: Utolsó hónapban egy – egy gyerek felolvas a cetlikből. Kinek mi szerzett örömet? (Optimizmus gyakorlása)
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
A digitális oktatás elkezdődött. Furcsa helyzet előtt állunk. Hiányoznak a gyerekek…
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
A gyerekekkel sokszor beszélgetünk arról, hogy minek örülünk itt az oviban: hogy közösen játszunk, építünk, énekelünk, társasazunk, szaladgálunk az udvaron… Kedvenc tevékenységük, ami mindig örömet okoz számukra, a „Repül a repül a …” zálogos játék, a dobókockás társas játékok, és a mozgásos mimetikus játékok. Az együtt játszás öröme minden gyermeknek a legfontosabb, közösségi élmény.
Boldogságórán a relaxáció, és az Imádok élni című dal meghallgatása után elmeséltem nekik az Újra együtt című mesét, amiben Pirinkó, és Góliát igazi jó barátok, és mindig tudnak örülni egymásnak. Ezután megbeszéltük, hogy mi mit érzékelünk az érzékszerveinkkel, ami örömet okoz nekünk: finom ételek, madár csicsergés, ének hang, nevetés, anya hangja, simogatás, vízben pancsolás, fűben gurulás, vizes homokkal gyurmázás…. ezeket mondták a gyerekek. Ezután mindenki megfoghatta a barátja kezét, akivel nagyon szeret játszani, majd kértem őket, hogy mutassák ki a szeretetüket úgy, hogy a másik örüljön neki. Ezután mosolyogva megölelték egymást. Nagyon tetszett nekik ez a kérés. Majd a munkafüzetben található színezőt színezhették ki, amivel megajándékozhatták a barátjukat.
Megbeszéltük azt is, hogy otthon is lehet örömet szerezni a szüleinknek: meglepetés rajzzal, hétvégén a családi asztal megterítésével, vagy csak mindennapi ölelésekkel, puszikkal.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Márciusban már nem tudtuk közösen elkészíteni az alkotást, ezért a tanulók egyéni munkáiból választottam ezt a remekművet.