Március hónapban a mindennapi apró örömök volt a téma. A korona vírus okozta iskola bezárás miatt, digitális oktatásra tértünk át, így a boldog órát is video hívás segítségével tudtuk megtartani. Meghallgattuk az :Imádok élni c. dalt. Hosszasan beszélgettünk arról, hogy kinek mi okoz örömöt, mitől érzi magát boldognak – örömleltárt készítettünk. Összefoglalót készítettünk egy év örömforrásairól. Az apró örömök élvezetéhez, különböző érzékszerveinkre van szükség: felsoroltuk és mindhez példát is társítottunk. Mindenki lerajzolta és elküldte a fotóját arról, hogy mi okoz neki örömet.
Apró örömök élvezete
Apró örömök élvezete.
Mozgásos relaxációval hangolódtunk a foglalkozásra. „körbe körbe karikába, így lazul a keze lába” nyitott és csukott szemmel karikáztunk. A végén megbeszéltük, hogy sikerült melyik volt a nehezebb. ezután bízzál bennem játékokat játszottunk. A gyerekek a szeretet fáivá váltak. A fák között kellett átjutni a kis manóknak az erdőn, nyitott majd csukott szemmel. A fák hangszereket szólaltattak meg, hogy ne menjenek nekik a manók. Majd ez az erdő körré alakult, és csukott szemmel hátra tett kézzel kaptak valami megtapinthatót az erdő kincsei között. (bükkmakk héj, csertölgy kupak, galagonya stb.) A játékok után megbeszéltük milyen érzés ha valaki nem lát, miért fontosak és milyen célt szolgálnak az érzékszerveink. Találkoztak -e vagy láttak- e már ilyen embert. Az érzékszervek beazonosítására kis kártyákat kaptak, majd különböző újságokból örömöket gyűjthettek minden érzékszervhez amit aláragaszthattak. Meséhez sík bábokat készítettünk az erdő fáit továbbra is ők alakították. A mese végén megbeszéltük, hogyan segítünk azoknak akiknek valamelyik érzékszervük nem úgy működik mint nekünk. Ezután lerajzolhattak valamit ami örömöt okoz nekik.
A boldogság egyik legfontosabb összetevője az a képesség, hogy a jelenben élvezni tudjuk életük pozitív élményeit.
„Éld át a pillanatot!” – lassítsunk, álljunk meg, vegyük észre…
„Keresd meg, fedezd fel gyermekeddel együtt a hétköznapokban rejlő apró örömöket!”
Milyen örömforrásokat köszönhetünk az érzékszerveinknek?
/madárcsicsergés, nyíló virág illata, anya ölelése, kedvenc süti…/
Érzékszervekkel kapcsolatos feladatok minden korcsoportnak… -> feladatlapok
Apró örömök -> a kreatív csomagban mindenkinek küldtünk apró meglepetésajándékokat!
Március a kikelet, az ébredő természet és sajnos a veszélyhelyzet, a digitális tanulás hónapja volt ebben a tanévben. Minden nap történik olyan dolog, ami örömöt nyújt nekünk. Tanulás közben, játék közben, kint az udvaron. Otthon a „karantén” ideje alatt a sok-sok apró öröm érte a gyerekeinket. Ha anyával sikeresen megoldották a feladatot, segítettek a házi munkában, a kertben, az állatok körül.
Hogy minek örültünk ebben a hónapban? Apró örömök másnak, de hatalmas dolgok nekünk, a gyerekeknek és a felnőtteknek az osztályban.
Fotómellékletben:
– Örültünk annak, hogy megünnepeltük a T. születésnapját (főkép),
– Örültünk annak, hogy G. felült végre a hintára,
– Örültünk az első hóvirágnak,
– Örültünk annak, hogy segítettünk otthon a kerti munkában, a takarításban, az állatok gondozásában.
(Nagy Mária, gyógypedagógus)
Sajnos az óvodabezárás a Boldogságórák menetét is megzavarta. Igyekeztem,a karantén ideje alatt is megosztani a linkeket amit a Boldogságóra csapata készített, de egy-két lelkes szülőn kívül nem nagyon kaptam visszajelzést.
A Kovalsky meg a Vega klippre viszont 5 pályázat is érkezett.
Májustól nyitott óvodánk ügyeleti rendszerben, így az elmaradt órákat a gyermeklétszám növekedésével beütemeztem, és végül némi csúszással ugyan, de megtartottam.
Ez a témakör azért tetszett a gyerekeknek, mert az érzékszerveinkkel tapasztalható dolgokról beszélgettünk. A munkafüzetben található érzékszervek képeit kivágtam, és mindenkinek húznia kellett egyet, majd mondani az adott érzékszervvel valami olyan dolgot, ami számára örömöt jelent.
Kiválasztottam a csoportból egy kislányt, ő kölcsönözte Örömke sziluettjét. Ez nagy sikert aratott. A gyerekek vállalás alapján rajzolták meg Örömke érzékszerveit, majd közösen föl is öltöztették.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
Új helyzettel szembesültünk márciusban. Digitális távoktatásra álltunk át a veszélyhelyzet miatt. A feladat az volt, hogy rajzolják le a gyerekek melyek azok az apró örömök, amelyek segítenek átvészelni ezt a helyzetet.
Beköszöntött a tavasz. A mi osztályunk készült a március 15-ei műsorra. Ennek a próbái a falu művelődési házában voltak. Ezeket a próbákat összekötöttük egy kis sétával. Mindig másfelé indultunk el, a feladat pedig az volt, hogy figyeljünk arra, hogy a séta során mi okoz örömöt. Az első sétán szinte semmi visszajelzés nem érkezett. Kicsit beszélgettünk erről, mire is lehet gondolni, mint apró öröm. A második sétától kezdve már nem győztük kapkodni a fejünket, hiszen azon a pár száz méteren rengeteg örömöt fedeztünk fel! Az utolsó együtt töltött apró öröm az volt, hogy ugyan a műsort már nem adhattuk elő, de az iskola nevében mi koszorúzhattunk az utolsó iskolában töltött napon. (bár ekkor még nem tudtuk, hogy az utolsó lesz ebben az évben)