A járványügyi helyzetre való tekintettel a foglalkozást időbeli csúsztatással valósítottam meg, hiszen a bezárás miatt a gyerekekkel csak a nyári ügyeletben találkoztunk. Éppen ezért először egy újraismerkedős, együttműködős játékkal indítottam, ami megalapozta a jó hangulatot. Ezután jött Dóra baba, akit a gyerekek felismertek és nagyon megörültek neki. Elmesélte, hogy mit csinált a szünetben, milyen félelmei és örömei voltak. Ebből vezettem át Góliát és Pirinkó Törpe történetét. Megbeszéltük miről szólt a mese és hogy ki minek örült addig a napjában.
Másnap felidéztük mivel érezték a szereplők az örömöket. A kisebb gyermeklétszám lehetővé tette a mélyebb és alaposabb tapasztalatszerzéseket. Változatos élmény és érzékelő játékokkal próbáltuk ki érzékszerveink funkcióit. Kóstoltunk édeset, sósat, keserűt, savanyút. Taktilis érzékelésüket mi van a zsákban játékkal fejlesztettem. Hallásukat zörejhangok felismerésével, a hangforrás irányának felismerésével és süket telefon játékkal erősítettem. Lúdtalp prevenció érdekében lábboltozat erősítő gyakorlatokat végeztünk, érzékelő táblákon jártunk, ami újszerű és érdekes volt a gyerekek számára. A látásunk fontosságát bizalomjátékkal tapasztaltattam meg a gyerekekkel. A félénkebb gyermekek számára lehetőség volt a vezető szerep választására, de nagy örömömre mindenki kipróbálta a sétáló szerepet is, ahol letakart szemmel kellett megkerülniük az akadályokat. Ismereteiket mivel érzed? mozgásos szabályjátékkal rögzítettem, majd a munkafüzetben található feladatlap segítségével ellenőriztem tudásukat. Zárásképp egy élménypedagógiai módszert alkalmaztam, ahol mindenki a képek segítségével fejezhette ki, hogy hogyan érezte magát a foglalkozás során.
Apró örömök élvezete
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A boldog együtt-tanulásnak egyszer csak vége lett… Filmszakadás. Egyik percről a másikra otthon, a digitális oktatás kellős közepében találtuk magunkat. A tanteremben hagytunk mindent, amit az iskolában szerettünk. Pl. a mosoly-dobozt is.
Mezőlaki Arany János Általános Iskola
A Boldogságóra foglalkozásokat a digitális oktatás ideje alatt is megtartottuk. Volt két diák, akik nagyon aktívak voltak, online küldték a feladatokat. Az osztályban tartott évzáron az iskola vezetése apró ajándékkal köszönte meg munkájukat. Büszkék vagyunk rájuk: Varga Napsugár (4. osztályos tanuló), Döbrönte Boglárka (7. osztályos tanuló). Köszönjük szépen, hogy a napi sok-sok digitális iskolai feladat mellett erre is szakítottak időt, energiát.
Márciusban arra kellett a tanulóknak családjuk körében rákérdezni, hogy kinek milyen apró dolog segít átvészelni a karantén nehézségeit. A következő válaszok születtek:
1. közös családi étkezések
2. frissen mosott ruha illata
3. a cicám simogatása
4. a reggeli tea íze
5. a gyerekeim mosolya
Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola
Sajnos az élet úgy hozta, hogy a havi témát már nem tudtuk személyesen feldolgozni. Ezt a nehéz időszakot még több boldogságórás feladattal, pozitív gondolattal próbáltam könnyebbé tenni. Elsőként az optimista szemüvegünk fotóját küldtem el a gyerekeknek.
Egy óratervet töltök fel a témával kapcsolatban.Ez alapján dolgoztam fel az óra anyagát tanulóimmal.
A témával kapcsolatban megosztomaz óratervemet.Mindegyik csoportban ez alapján folytattam le a foglalkozást.
A tèmakörrel kapcsolatban egy óravàzlatom töltöm fel.Mindegyik csoportomban ezt alkalmaztam.
A délelőtti játékidő vége alkalmas arra, hogy egy kicsit beszélgessünk, visszagondoljunk, hogyan telt a napunk délig. Arra kértem a gyerekeket, hogy válasszák ki azt az egy eseményt a délelőttből, ami nekik a legnagyobb örömöt okozta. Az első napokban kicsit döcögősen ment a beszélgetés, de végül nagyon belejöttek. Volt, aki a kora reggeli időszakból emelt ki valamit (Anyu puszival ébresztett, és nem kellett rögtön felkelni; Apa megengedte, hogy elhozzam a kisautómat az oviba) és volt, aki hosszasan küzdött egy magas torony megépítésével, ami végül sikerült. Másnak az okozott örömet, hogy a beszélgetés közben egymás mellett ültünk 🙂 Meglehetősen változatos dolgokat soroltak fel, és a két hét alatt, amíg ezeket a beszélgetéseket megtartottuk, úgy tűnt, mintha motiváltabbak, pozitívabbak lettek volna a gyerekek.