Ez a hónap hasonlít az egy évvel ezelőttihez, sajnos egy hét iskola után online kellett folytatni a munkát. Egy foglalkozást tudtam megtartani az iskolában ,akkor még a gyerekekkel együtt lehettem.
Ezen a foglalkozáson nagyon sok mindenről beszéltünk és jó hosszúra is sikerült, mint aki érezte, hogy ebben a hónapban már nem találkozok velük. 🙁
Apró örömök
Mennyire igaz ez minden emberre a mindennapokban. Észrevesszük az élet apró örömeit, vagy elsiklunk felette és várjuk a csodát? Megtudjuk élni a pillanatot , vagy csak a jövőre gondolunk?
Bevezetésként segítségül hívtam az érzelem polipunkat , aminek mosolygós és szomorú arca van. Mindenki kiválasztja hangulata szerint és a fejére helyezi. Ezt a kis játékot máskor is alkalmazom,mert nagyon szeretik , jó kis ráhangoló játék.
A témához kapcsolódva,bár alsósokkal vagyok, mégis a hegedűművész történetét választottam(Boldogságóra tk.195.o. 10-14 éveseknek) és gond nélkül megértették, elgondolkoztak rajta.
Megbeszéltük, hogy az örömök megéléséhez szükségünk van az érzékszerveinkre.
Játszottunk örömforrás játékot amiben a kérdésem a következő volt: Milyen apró örömforrásokat éltetek át eddig a boldogságórákon? Láncszerűen az első diák megnevez valamit a következő ismételi majd ki egészítve folytatja… ezt nagyon szeretik általában mást témában is.
Az udvaron sétálva azt figyelték meg ki milyen kellemes vagy szép jelenségre, dologra figyel fel amit eddig mondjuk nem észre se vett.
Végül elkészítettük a saját boldogság örömvárunkat. Egy kartondobozból készült amit feldíszítettek a saját apró örömeikkel. A többi beszélgetés és feladat már az online térben zajlott.
Sokszor írtam már le ,hogy nekem különlegesek a boldogságórák, mert mindig átélek valami különlegeset, valami mást, valami pluszt. A boldogságórákon annyi apró örömben van részem, és megtudom élni a pillanatot. Senki ne értsen félre, minden órának megvan a maga üzente és szépsége, de aki boldogságórás az pontosan tudja miről beszélek. 🙂
Apró örömök élvezete
Ez a hónap hasonlít az egy évvel ezelőttihez, sajnos egy hét iskola után online kellett folytatni a munkát. Egy foglalkozást tudtam megtartani az iskolában ,akkor még a gyerekekkel együtt lehettem.
Ezen a foglalkozáson nagyon sok mindenről beszéltünk és jó hosszúra is sikerült, mint aki érezte, hogy ebben a hónapban már nem találkozok velük. 🙁
Apró örömök
Mennyire igaz ez minden emberre a mindennapokban. Észrevesszük az élet apró örömeit, vagy elsiklunk felette és várjuk a csodát? Megtudjuk élni a pillanatot , vagy csak a jövőre gondolunk?
Bevezetésként segítségül hívtam az érzelem polipunkat , aminek mosolygós és szomorú arca van. Mindenki kiválasztja hangulata szerint és a fejére helyezi. Ezt a kis játékot máskor is alkalmazom,mert nagyon szeretik , jó kis ráhangoló játék.
A témához kapcsolódva,bár alsósokkal vagyok, mégis a hegedűművész történetét választottam(Boldogságóra tk.195.o. 10-14 éveseknek) és gond nélkül megértették, elgondolkoztak rajta.
Megbeszéltük, hogy az örömök megéléséhez szükségünk van az érzékszerveinkre.
Játszottunk örömforrás játékot amiben a kérdésem a következő volt: Milyen apró örömforrásokat éltetek át eddig a boldogságórákon? Láncszerűen az első diák megnevez valamit a következő ismételi majd ki egészítve folytatja… ezt nagyon szeretik általában mást témában is.
Az udvaron sétálva azt figyelték meg ki milyen kellemes vagy szép jelenségre, dologra figyel fel amit eddig mondjuk nem észre se vett.
Végül elkészítettük a saját boldogság örömvárunkat. Egy kartondobozból készült amit feldíszítettek a saját apró örömeikkel. A többi beszélgetés és feladat már az online térben zajlott.
Sokszor írtam már le ,hogy nekem különlegesek a boldogságórák, mert mindig átélek valami különlegeset, valami mást, valami pluszt. A boldogságórákon annyi apró örömben van részem, és megtudom élni a pillanatot. Senki ne értsen félre, minden órának megvan a maga üzente és szépsége, de aki boldogságórás az pontosan tudja miről beszélek. 🙂
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Minden nap legalább 9 apró „boldogságmorzsát” szedtünk össze…utólag rátekintve kicsi volt a hely, többet is tudtunk volna… 🙂
És rajzban fejeztük ki, mitől vagyunk egyéniek…sokan új oldalukat is megmutatták. 🙂
Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai Tagintézmény
Március hónap témája” Az apró örömök élvezete”. Március 20-án pedig a BOLDOGSÁG VILÁGNAPJÁT ünnepeljük. Ebben a nehéz helyzetben iskolánk pedagógusa, Fodor Ildikó által készített videóval szeretnénk apró örömet szerezni a gyerekeknek, családoknak. Ez egy üzenet, mely arról szól, hogy az apró örömökért, szép pillanatokért legyünk hálásak, mert „hála nélkül nincs boldogság”!
Sziasztok! Az idő rövidsége miatt, nem lettünk kész a teljes munkával, de amit együtt el tudtunk készíteni, és készült róla fotó, azt elküldöm. ÉAI 1. b.
Sziasztok! Az idő rövidsége miatt, nem lettünk kész a teljes munkával, de amit együtt el tudtunk készíteni, és készült róla fotó, azt elküldöm. ÉAI 1. b.
Akkor Mány által elrendelt rendkívüli szünet miatt, a segéd anyag feladatait és kérdéseit online küldtem el a szülőknek.
Az apró örömök élvezete
1. Relaxációs gyakorlat: „Ásítás-fújás”
2. Megbeszélés
Összegyűjtjük, milyen apró örömök érték ma a tanulókat, mi okozhat apró örömöt, mi mindennek örülhetünk egy nap során.
3. Idézetek (Tk. 192-194.)
A tanulóknak kivetítek egy-egy idézetet képernyőmegosztással, majd elmondják, hogy mi jut eszükbe róla.
4. Megkérem a tanulókat, hogy tekintsenek ki az ablakon, menjenek ki az udvarra, az utcára és amit szépnek látnak, meséljék el, fotót is készíthetnek róla. Majd megbeszéljük, mit találnak szépnek, mit jelent élvezni a pillanatot.
5. Milyen örömforrásokat köszönhetünk az érzékszerveinknek?
A tanulók olyan apró örömeket mondanak, amelyeket a hétköznapokban bármikor átélhetnek érzékszerveik segítségével. Én mondom az érzékszervet, ők az örömöt.
6. A tanulók felírnak 7 dolgot, külön papírlapokra, amitől boldognak érzik magukat, majd egy tasakba teszik őket. A hét minden napján egyet ki kell húzniuk és megvalósítani. A következő órán megbeszéljük, hogyan sikerült megtenni.
7. Bagdi Bella: Imádok élni c. dalának meghallgatása, éneklése
Az apró örömök a család és az iskola köré szerveződnek.
Legalábbis ezt sugallják a munkák. Nagyon nagy hangsúlyt kapnak az ünnepek, az iskolai rendezvények, szakkörök. A többség a tánc-testnevelés-rajz órákat tartotta a legvonzóbbnak, de a kerékpáros szakkör is helyet kvetel magának. Az együttes játék öröme most is helyet kapott. Természetesen nem maradhattak ki a sorból a házi kedvencek, de a házimunka sem.
A kis művek jól illusztrálják ezeket.