A rendhagyó helyzet és a nem mindennapi nevelési év, egy kissé rendhagyó Boldogságórát is kívánt.
Egyfajta visszatekintés ez erre az évünkre. A képek segítségévél idéztük vissza legboldogabb perceinket.
Egy szülinapot, egy esküvőt, egy váratlan sikert, egy új udvarló,egy kényeztető masszázst, vagy akár egy győztes pillanatot.
Apró örömök élvezete
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek az online oktatás által adott apró örömöket jelenítették meg az Örömvár ablakaiban.
Boldogságóra- március: Apró örömök élvezete
„Az ember életének ez a legjava, a szeretet és jóság kicsiny, névtelen, gyorsan elfeledett cselekedetei.” William Wordsworth
Mit jelent az öröm? Mi okoz örömöt az életedben? Nevezz meg többfélét is, tárgy, személy, esemény stb.!
Mit érzel, hogyan érzed magad amikor valami örömöt okoz neked?
Az öröm és a boldogság szorosan összekapcsolódik! Az élet minden mozzanatában meg lehet találni, választhatjuk azt, ami örömet, boldogságot okoz! Mindent lehet pozitívan szemlélni!
Pl.: A hétvégén rossz idő lesz.
Reakció 1: Nem hiszem el, kirándulni akartam. L
Reakció 2: Nem baj, végre lesz alkalmam azt a jó filmet megnézni! J
Minden csak hozzáállás kérdése!
A következő állításokhoz gyűjts te is negatív és pozitív választ!
Nagyon jeges a járda.
Elszakadt a kedvenc pólóm.
A nagyi állandóan csokit vesz nekem.
Írj le 7 olyan tevékenységet, amit szeretsz csinálni, ami boldoggá tesz! Minden tevékenységet írj le egy külön kis papírra, majd gyűrd össze őket, tedd bele egy pohárba, vagy zacskóba. A jövő héten minden nap húzz ki egyet, majd csináld meg! Jó kis játék lesz! J
Az egyéni öröm, boldogság mellett nagyon fontos a közösség boldogsága is!
Melyek azok a dolgok, amelyek mindenkit közösen boldoggá tehetnek? Sorolj fel néhányat!
Fehér üröm- készítsetek tetszőleges technikával egy képzőművészeti alkotást, amely a fehér üröm gyógynövénnyel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazza! Kreatív módon kapcsoljátok össze a hónap témájával és indoklásotokat is küldjétek el nekem az alkotásról készített fotóval együtt! Lehet rajzolni, fotót keresni, kollázst készíteni stb.
Menj ki a lakásból a szabadba! Készíts három fotót, ami a szépséget, az örömöt jelenti neked!
Nevezz meg 3 olyan hétköznapi tevékenységet, amit mások általában utálnak, de te szereted. Írd le, te miért szereted! Én például szeretek porszívózni, mert megnyugtat.
És végül egy vers, amely segíthet, hogy megleljük az örömöt az életben!
Antoine de Saint-Exupéry: Fohász
Uram, nem csodákért és látomásokért fohászkodom, csak
erőt kérek a hétköznapokhoz.
Taníts meg a kis lépések művészetére!
Tégy leleményessé és ötletessé, hogy a napok sokféleségében és
forgatagában idejében rögzítsem a számomra fontos felismeréseket és
tapasztalatokat!
Segíts engem a helyes időbeosztásban!
Ajándékozz biztos érzéket a dolgok fontossági sorrendjében, elsőrangú
vagy csak másodrangú fontosságának megítéléséhez!
Erőt kérek a fegyelmezettséghez és mértéktartáshoz, hogy ne csak
átfussak az életen, de értelmesen osszam be napjaimat, észleljem
a váratlan örömöket és magaslatokat!
Őrizz meg attól a naiv hittől, hogy az életben mindennek simán kell mennie!
Ajándékozz meg azzal a józan felismeréssel, hogy a nehézségek,
kudarcok, sikertelenségek, visszaesések az élet magától adódó
ráadásai, amelyek révén növekedünk és érlelődünk!
Küldd el hozzám a kellő pillanatban azt, akinek van elegendő bátorsága és szeretete az igazság kimondásához!
Az igazságot az ember nem magának mondja meg, azt mások
mondják meg nekünk.
Tudom, hogy sok probléma éppen úgy oldódik meg, hogy nem teszünk semmit.
Kérlek, segíts, hogy tudjak várni!
Te tudod, hogy milyen nagy szükségünk van a bátorságra.
Add, hogy az élet legszebb, legnehezebb, legkockázatosabb
és legtörékenyebb ajándékára méltók lehessünk!
Ajándékozz elegendő fantáziát ahhoz, hogy a kellő pillanatban és
a megfelelő helyen – szavakkal vagy szavak nélkül – egy kis jóságot
közvetíthessek!
Őrizz meg az élet elszalasztásának félelmétől!
Ne azt add nekem, amit kívánok, hanem azt, amire szükségem van!
Taníts meg a kis lépések művészetére!
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Rövid kisfilm megtekintése, rajz készítése
Csécsei Gézengúz Óvoda és Bölcsőde
Az élet ismét úgy hozta, hogy a digitális térbe kényszerültünk. Óvodánk zárása után került sor a boldogságóra hetére, így át kellett szerveznem a tevékenységeket úgy, hogy otthon is fel tudják dolgozni az apró örömök témát. Próbáltam ebből a helyzetből a lehető legjobbat kihozni. Felvettem videóra a mesét és így küldtem el a gyerekeknek. Sokan jeleztek vissza, hogy tetszett nekik. Az élő szó varázsa így is hiányzik, de legalább a képernyőn keresztül videó formájában átélhették, meghallgathatták. Elküldtem a havi dalt és a mesére hívó versikét is. Egy olyan lapot is megosztottam a csoporttal, melyen jelölni kell, hogy a kertben vagy séta alkalmával mivel találkoztak (levél, bogár, kavics, madár, virág…stb). Szerintem ez jól kapcsolódott a témához, azt szerettem volna, hogy vegyék észre a környezetükben előforduló apró örömöket. Ennek nagy sikere volt, kaptam visszajelzést, hogy többen is megcsinálták. Egyik kislányom nagy meglepetéssel készült az apukájának a születésnapjára, összegyűjtött olyan közös képeket, ahol mosolyognak és örülnek. Ezt az édesanyja megörökítette és elküldte nekem. A feladatok közül a legtöbben a csigásat készítették el, így ezekből raktam fel pár képet. „A csiga elindult és találkozott a nappal, levéllel, virágokkal, gombával, tóval, krumplibogárral, nagy kövekkel amiket megmászott, hogy körbenézzen. Találkozott egy fiúval és célba ért egy nagy levélkupacban, ami az otthona és jól belakmározott.” Ez a kedves kis történet született az egyik csoportbeli fiúnktól. Bízom benne, hogy a következő hónapban már személyesen, újra együtt boldogságórázhatunk az óvodában.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
A gyerekek rugalmasan kezelték, hogy ismét csak online tudtuk megoldani a feladatot. Fontos, hogy az apróságok, kis dolgok, kedvességek tegyenek bennünket boldoggá, nem csak a mostani helyzetben. Számtalan ilyen apró öröm közül néhányat le is írtunk.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola
Mindenben találunk apró örömöket, élvezeteket. Csak meg kell találni, látni, élvezni. Ezt mutatja rajzunk is. Elindultunk otthonról és az iskoláig jutottunk.Öt érzékszervünk segítségével megfigyeltük az utunkban található apró örömöket: illat, szín, forma, íz, hallás szempont szerint. A mese is tanulságos volt: meg kell találni az örömöt és élvezni azt.