Rendhagyó módon nem az iskolában került sor ennek a témának a feldolgozása, hanem otthoni körülmények között. A gyerekek olyan pozitív élményeket fogalmaztak meg rajzos formában, ami mostanában érte őket, vagy fontos a számukra.
Nagy jelentőséggel bír annak megértése, hogy a jelen tudatos élvezete kapcsolatban áll a boldogsággal.
Apró örömök élvezete
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Nagykereki Tagóvoda
A boldogságóra e havi témáját „ Az apró örömök élvezete” az emlékeink felelevenítésével indítottuk. Kedvező alkalom volt a Nőnapra való készülődés, a meglepetés ajándék készítése is. Az új játékokkal fokozni tudtuk a jókedvet, vidámságot. A gyerekek képzelőerejét, fantáziáját igényelte a „Mi jót látok?”. A gyerekek által felsorolt dolgokkal sok szépet és jót érzékelhettek. Nemes N. Á.:Bors néni beszélget a nappal c. versével, az elkészült eszközökkel szintén örömöt szereztünk a gyerekeknek. Ebben a hónapban sajnos rövid ideig lehettünk együtt, de szerencsére ez a kis idő is rejtegetett számunkra apró örömöket, amiből meríthetünk, amivel feltöltődhetünk.
Bár a digitális tanrendben nem lehetnek együtt a gyerekek és a tanító nénik, azért meg lehet a módját találni annak, hogy közösen szerezzenek apró örömöket egymásnak és a családjuknak. Héninger Ildikó osztályfőnök a pétfürdői Horváth István Általános Iskola 3.a osztályának ilyen Boldogság órát szervezett. A tanulók feladata az volt, hogy a megbeszéltek alapján készítsenek az általuk választott személynek mókás, finom meglepetés-szendvicseket. A gyerekek örömmel teljesítették a feladatot, és izgalommal várták a családtagok visszajelzéseit. Ezek nem is maradtak el, hiszen mindenki hálásan fogadta az apró és ízletes ajándékokat.
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Március első hetében, még az iskola területén sétálva összegyűjtötték a tanítványaim azokat apró örömöket amik számukra fontosak. A telefonos fotókból montázst készítettek.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
Milyen fontos volt ez a nap számunkra!
Szívet lelket melengető pillanatok.
Minden nap megtapasztalom a csoportomban az empátiát, az odafigyelést, az együttműködést. Ha össze kell fognunk összefogunk. Ha vannak nehéz helyzetek azon átlendülünk.
A szeretet köztünk járkál és mi magunkba szívjuk, amennyire csak lehet.
Az apró örömök témánál a gyermekek teljes természetességgel osztották meg élményeiket társaikkal.
Nemcsak elmondták, hanem közös rajzban is kifejezték érzéseiket.
Apró örömként rajzolták le az ölelést, a segítségadást, a baráti kapcsolatokat.
Számomra nagyon megható volt, ahogy a gyerekek egymás után érkeztek, hogy szeretnének rajzolni. Nem tolongtak, nem voltak türelmetlenek. Tudták, hogy a kis rajzuk fel fog kerülni az óriás papírra.
Rengeteg hozadéka van a pozitív pedagógiának.
Örülök, hogy láthatom, hogy megélhetem és, hogy velük „fürödhetek” ebben.
Kedves Csigabigák!
Hatalmas ölelés:)
Móri Radnóti Miklós Általános Iskola Nádasdy Tamás Tagiskolája
Csókakő 8074
Petőfi Sándor utca 5.
Osztály: 3. osztály
Létszám: 14 fő
Téma: Apró örömök élvezete
Téma feldolgozása:
1. Órakezdő relaxáció:
Hangok levetítése: falusi, városi, természeti hangok, iskolacsengő hangja
Kit, mi vesz körül?
Hogyan tudjuk élvezni az életet bármely körülmények között?
Mi vesz most minket körbe? Milyen hangokat hallunk most az otthonunkban? Szeretjük azt? Hiányozni szokott? Miért?
Tanulóim és én is az otthonában töltjük ezt az időszakot.
Szükséges eszközök: IKT, videók:
https://www.youtube.com/watch?v=0zth42SHltU (utolsó letöltés dátuma: 2021. 03. 24.)
https://www.youtube.com/watch?v=CAX1MTenISE (utolsó letöltés dátuma: 2021. 03. 24.)
https://www.youtube.com/watch?v=8vzAFt0neS4 (utolsó letöltés dátuma: 2021. 03. 24.)
https://www.youtube.com/watch?v=kfT2Ys1rHo4 (utolsó letöltés dátuma: 2021. 03. 24.)
2. A téma bevezetése:
Előzetesen kaptak egy feladatot:
– első helyszín: mivel miden tanulónak 5 percet kellett a szabadban egy helyben tölteni és figyelni, hogy mi történik körülötte, felfedezni olyan jelenséget, amire eddig nem volt „ideje”
– második helyszín: a házban 5 percet egyedül leülni és megfigyelni az otthon belső zajait, hangokat, ház részeit
Szükséges eszközök: idő
3. A téma feldolgozása- az óra lezárása:
Szabadon választhattak, hogy egyedül vagy csoportban dolgoznak és hogy honnan közelítik meg a témakört, hogy nekik mit jelent az apró örömök élvezete. Rajzot kértem tőlük. A csoportmunkát választották.
Kérésem az volt, hogy nyugodt csapatmunkában dolgozzanak, hallgassák meg egymást és ha megszületett a terv, akkor törekedjenek az egységre!
Szükséges eszközök: papír, ceruzák
Készítette: Moór Zsanett osztályfőnök, német nemzetiségi tanító
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
Beköszöntött a tavasz, melynek mindenki nagyon örült. A közös örömből kiindulva mindenki megosztotta gondolatát, hogy miért szereti ezt az évszakot. A napocska melege, a sok szép virág, a csivitelő madarak mind-mind mosolyt csalnak arcunkra.
Öröm volt a gyerekek számára, hogy csoportunkba visszalátogatott egy egykori óvodás, aki egy mesével ajándékozott meg minket. A mese egy kismadárról szólt. A napunkat sok-sok vidám játékkal zártuk, képzeletben csivitelő madarakká váltunk, megkerestük fészkünket, élelmet gyűjtöttünk és vidáman röpködtünk.
A foglalkozás alkalmával mosolyt csaltunk mindenki arcára. Fontosnak tartottuk megértetni, hogy milyen sokat jelenthet, ha odafigyelünk az apró örömökre.
Az apró örömök jelzik számunkra, hogy milyen sok okunk van a boldogságra.
Online oktatás során szavakat küldtek a tanulók, hogy milyen érzések segítik őket arra, hogy a jelenlegi helyzetben bizakodjanak! Ebből készítettünk egy kis „kollázst”.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Eltelt egy év és ismét online oktatásra kellett áttérnünk. Tanítványaimnak a digitális oktatás egyik alkalmával megtaníttattam egy ötletes szófelhő készítő programot.
Ezzel állítottuk össze osztályunk apró örömeit.
https://wordart.com/mj1rz7dge14k/word-art