Sajnos a kialakult járványhelyzet miatt a mi óvodánk is bezárásra kényszerült. Ügyeletet ugyan tartunk, de a csoportunkba járó gyermekek nem igényelték. Éppen ezért úgy gondoltam, hogy miért ne haladhatnánk tovább, miért ne „mászhatnánk meg egy újabb lépcsőfokot”. A zárt csoportunkba feltöltöttem a hónap témájához kapcsolódó anyagokat, a mesét, a barkácsolás témáit és megkértem a szülőket, (önkéntes alapon) hogy együtt a gyermekkel, családdal próbálják meg elkészíteni, megvalósítani a témához kapcsolódó feladatokat.
Nagyon jó érzés volt, amikor küldték a szülők a képeket, és pozitív visszajelzéseket olvashattam:
– ” Közösen festettünk, rajzoltunk, színeztünk, ragasztottunk, anyagot gyűjtöttünk….Köszönjük szépen, nagyon élveztük a munka minden percét!”
– „Köszönjük, szívesen dolgoztunk itthon, így sok témakör szóba került, sokat nevetünk, beszélgetünk, jó kis móka számunkra!”
Járvány ide, járvány oda, a családok összetartanak, talán még jobban mint eddig, és megtanulják élvezni az apró kis örömöket is, az együtt alkotás örömét, vagy csak egy közösen eltöltött ebéd egy beszélgetés közösen átélt pillanatait. Minden nap egy ajándék, egy öröm az élet kifürkészhetetlen útján. A legfontosabb ebben a nehéz helyzetben a család, az összetartozás, a hit és a szeretet.
Úgy gondolom, hogy ha személyesen nem is lehettek részesei csoportunk gyermekei a Boldog órának, de a szülők segítségével néhány otthonban, családban ez megvalósult. Köszönet érte minden kedves szülőnek!
Bízom benne, hogy a következő lépcsőfokra már a gyermekkel együtt léphetünk fel!!
Apró örömök élvezete
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Az ötödikes osztályom nagyon szerethető kis csapat. Minden feladat elé nagy kihívással tekintenek, szeretnek új dolgokat kipróbálni. Nagyon kreatívak, öröm velük dolgozni. Összegyűjtöttük azokat a közös élményeinket, amiket szeptember óta átéltünk.
A hónap eleje óta rendkívüli szünetet rendeltek el, csak néhány kisgyerek jött óvodába az elmúlt időszakban. Az új téma kapcsán beszélgetéseink alkalmával több olyan tárgy, játék és emlék jutott eszükbe aminek örülni tudnak, amitől úgy érzik szép napunk van. Játszottunk érzékelő játékokat. Megneveztük az érzékszerveinket. Illatoztunk virágokat, kölniket, zenét hallgattunk, relaxáltunk, gyűjtöttünk a szabadban kavicsokat. Az egyik napon kiszínezték az apró örömök jeleit. Mindenki mesélhetett arról, hogy mit rajzolt le, neki mi jelentett örömteli pillanatot. Máskor a csoport fényképeit nézegettük, felidéztük az együtt átélt boldog napokat. A gyerekeknek és nekünk felnőtteknek is nagyon hiányoznak a többiek. Megállapítottuk, hogy mostanában a legnagyobb öröm az lesz, ha mindenki jöhet az oviba és hosszú idő után végre újra együtt lehetünk!
Ceglédi Táncsics Mihály Általános Iskola
Talán soha nem éreztem ennyire fontosnak és aktuálisnak, hogy foglalkozzunk az apró örömökkel!
Nagyon éhezünk már mindenféle jóhírre, örömteli hírre!
Szerencsére a gyerekek így az online térben is meg tudták mutatni, milyen sokféle örömforrás létezik:
-új játék,
-a házi kedvenc,
– találkozás egy rég nem látott ismerőssel
– a zenélés
– lovaglás
– kerékpározás…
– kirándulás
-együtt lenni a családdal
– játszani a testvérrel
-találkozni egy baráttal …
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Az ötödikes osztályom nagyon szerethető kis csapat. Minden feladat elé nagy kihívással tekintenek, szeretnek új dolgokat kipróbálni. Nagyon kreatívak, öröm velük dolgozni. Összegyűjtöttük azokat a közös élményeinket, amiket szeptember óta átéltünk.
Sajnos a járványhelyzet miatt márciusban csak kevés időt tölthetett együtt a csoport. Azonban március első hetében a gyermekekkel közösen magokat csíráztattunk, ültettünk. A gyermekek nagy lelkesen vettek részt ebben a tevékenységben. Mindennap izgatottan és kíváncsian léptek be a csoportba, az útjuk először mindig a csíráztató sarokhoz vezetett, „vajon kibújtak-e már?” kérdések kiegészítésével. Mikor látták, hogy már valamelyest kihajtottak, növekedésnek indultak a csírák, megjelent arcukon az öröm, valamint az örömteli mosoly. A gyermekek egymásnak mesélték, adták tovább az apró örömöt, ennek élményét és hívták egymást a növénysarokhoz, hogy mindenki részesülhessen a csírák, növények növekedésének örömében.
A márciusi boldogságórát digitális formában tartottuk a család bevonásával.
Feladatok, melyeket minden gyermek családi körben oldott meg:
1. „Virág nyílik…” című verssel ráhangolódás a témára.
2. Segíteni jó: a motivációs videó (https://www.youtube.com/watch?v=3exKVc4sjuo) alapján beszélgetés a másoknak való örömszerzésről, saját, családi tapasztalatok felelevenítése.
3. Mindenki megfogalmazta a saját hétköznapi apró örömeit.
4. „Örömvár” vagy „Apró örömök szigete” címmel rajz készítése, melyről fotót küldtek nekem.
Március hónapban másodikos tanítványaimmal nem telt el úgy nap, hogy ne idéztük volna fel azokat az apró örömöket, melyeket másnak az életébe csempésztünk. Beszélgettünk azokról az apró örömökről is, amelyek velünk történtek. A tantermen kívüli digitális oktatás megváltoztatta az addigi életünket ismét. Még nagyobb szükség lett odafigyelni magunk és mások életére. A gyerekek nagyon sokat segítettek otthon, mindezek kifejeződtek rajzban, megjelentek fénykép formájában. Apró örömként többet foglalkoztak a házi kedvencekkel is. A tanulás mellett, a közös játék, az együtt töltött idő még fontosabb lett a hétköznapokon is. Az egyik kis tanítványom verset írt az apró örömökről. Közösen szorzótábla versben vetettük lapra pozitív gondolatainkat. Ebben a hónapban is nagy hangsúlyt fektettünk a magunk és mások boldogságára.
1-szer 6 az 6 Egészséges vagy!
2-szer 6 az 12 Jutalmad elnyerhető!
3-szor 6 az 18 Hibátlanul olvasol.
4-szer 6 az 24 Segíteni kötelesség!
5-ször 6 az 30 Higgy magadban ma is!
6-szor 6 az 36 ÖSSZETARTUNK CSAPATBAN!
7-szer 6 az 42 Két karomban sok-sok erő!
8-szor 6 az 48 Ez a nap is teljen jól!
9-szer 6 az 54 Sok jó ötlet jöhet még!
10-szer 6 az 60 Dicséretet kaptam.
Több témához illő mese és videó után figyelmünket a tavaszi örömökre irányítottuk. Próbáljuk az otthonlét alatt észre venni a nyíladozó természet szépségeit. Az örömforrásokat érzékszerveink szerint csoportosítottuk. Bagdi Bella gyerekdalait hallgattuk, ez vidámságunkat fokozta.
Rado Tibor Általános Iskola és EGYMI Győr
Ebben a hónapban megtanultuk, hogy a legapróbb örömök is rengeteget jelentenek, építenek bennünket. Minden érzékszervünket élesítettük az örömforrások felé. Neveink betűiből örömlistákat írtunk, amik jól szemléltetik, mennyi jó vesz körül bennünket. A digitális oktatás során még montázst is szerkesztettünk a témához.