Úgy gondolom, hogy ennek a hónapnak a témája a lehető legjobbkor „jött”. Az apró örömök megtalálása sokat segít abban, hogy könnyebben vészeljék át a családok az újabb kényszerszünetet. Miután az óvodában nem tudtuk megvalósítani az e havi játékokat, így megkértem a szülőket, hogy segítsenek ebben. Nagyon nyitottak voltak erre. Visszacsatolásként írtak néhány sort, hogy milyen jó volt azt a pár órát így együtt tölteni a gyerekekkel, igazi kincseket keresni, amiket amúgy észre sem vettek volna. Fotókat is csatoltak a felfedezés pillanatairól, gondolatokról, rajzokról.
Kaptam térképet arról, hogy a „rohanó, ugrabugráló”, alaposan körbenéző csiga miket látott. Volt, aki a vidám emlékekről készített tablót. A régi dolgok, fotók keresgélése közben a család jót nosztalgiázott, majd közösen, szőnyegen hasalva együtt elkészítették a tablót, miközben sokat beszélgettek.
Volt, aki a kis húgát is bevonta az apró örömök, kincsek keresésébe, és még a kis csigát is elkészítették. Voltak olyanok is, akik a szabadban keresték, hogy miket is találhatott, láthatott a kis csiga.
Apró örömök élvezete
Nyugati Városrészi Óvoda Nagy Jenő Utcai Tagóvoda
Úgy gondolom, hogy ennek a hónapnak a témája a lehető legjobbkor „jött”. Az apró örömök megtalálása sokat segít abban, hogy könnyebben vészeljék át a családok az újabb kényszerszünetet. Miután az óvodában nem tudtuk megvalósítani az e havi játékokat, így megkértem a szülőket, hogy segítsenek ebben. Nagyon nyitottak voltak erre. Visszacsatolásként írtak néhány sort, hogy milyen jó volt azt a pár órát így együtt tölteni a gyerekekkel, igazi kincseket keresni, amiket amúgy észre sem vettek volna. Fotókat is csatoltak a felfedezés pillanatairól, gondolatokról, rajzokról.
Kaptam térképet arról, hogy a „rohanó, ugrabugráló”, alaposan körbenéző csiga miket látott. Volt, aki a vidám emlékekről készített tablót. A régi dolgok, fotók keresgélése közben a család jót nosztalgiázott, majd közösen, szőnyegen hasalva együtt elkészítették a tablót, miközben sokat beszélgettek.
Volt, aki a kis húgát is bevonta az apró örömök, kincsek keresésébe, és még a kis csigát is elkészítették. Voltak olyanok is, akik a szabadban keresték, hogy miket is találhatott, láthatott a kis csiga.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A boldogságóra programja megint nehézségekbe ütközött, most van szükség igazán az apró örömök élvezetére. A gyermekkel a szülőkkel folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a zárt csoporton belül. A feladatokat folyamatosan küldjük és visszajelzéseket kapunk a gyerekekkel történt eseményekről. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy legalább így kapcsolatban legyünk. Ebben a nehéz időszakban igazán nagy szükség van a pozitív megerősítésre. Nekünk pedagógusoknak a feladatunk, hogy folyamatosan kapcsolatba legyünk a családokkal. Feltöltünk olyan képeket is ami mindenkinek örömöt és boldogságot okoz.
Nem mindennapi kihívások elé állít bennünket az online oktatás, de egy kis optimizmussal, apró örömök feltérképezésével sok mindenen átlendülhetünk. Foglalkozásunkat online óra keretében tartottuk meg, de mivel egy nagyon lelkes kis közösség vagyunk, így is egy nagyon jó hangulatú beszélgetés kerekedett azoknak a dolgoknak az összegyűjtéséből, melyeket már észre sem veszünk magunk körül, mégis a hiányuk teljesen felborítaná az életünket.
Nem mindennapi kihívások elé állít bennünket az online oktatás, de egy kis optimizmussal, apró örömök feltérképezésével sok mindenen át lehet lendülni. Foglalkozásunk online óra keretében történt, de miután nagyon lelkes kis közösség vagyunk, a távolság sem okozott problémát, hogy jót beszélgessünk azokról a dolgokról, melyeket észre sem veszünk már magunk körül, mégis a hiányuk teljesen felborítanák az életünket.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Cím: Az élet apró örömei
Helyszín: online tér
Időpont: 2021. március 25.
Foglalkozásvezető: Lőrincz Norbert
Célul tűztem ki megmutatni kollégistáinknak, hogy miként és miért boldogítanak minket az élet apró örömei, ha tudatosan odafigyelünk rájuk és megéljük a pillanat adta boldogságot.
A digitális oktatás nyújtotta lehetőségeken belül egy általam összeállított PPT-t – benne feladatokkal – küldtem el (Google Classroomon) az érintett tanulóknak. Ezeknek a feladatoknak a visszaküldésével vált teljesítetté a „foglalkozáson való részvétel”.
A pszichológia meghatározása szerint az apró örömök élvezete megnevezés olyan gondolatokra és viselkedésmódokra vonatkozik, amelyek képesek kialakítani, fokozni és tartóssá tenni a pillanat adta örömöt.
Ritkán élvezzük a jelent. Abba hitbe ringatjuk magunkat, hogy majd a jövőben fog megtörténni velünk az, ami a legfontosabb. Későbbre halasztjuk a boldogságunkat, pedig a boldogság egyik legfontosabb összetevője a képesség, hogy élvezni tudjuk életünk pozitív élményeit a jelenben.
Ezt a szemléletmódot ismertettem meg tanítványaimmal, majd feladatul kapták, hogy ezek tükrében figyeljék meg magukat, majd fogalmazzák meg, mi szerez örömöt az életben számukra. De ne nagy dolgokra gondoljanak (mint lottó ötös nyereménye, vagy ajándék Ferrari), csak a hétköznapokból induljanak ki!
Ezek után pedig gondolják végig, mik tartozhatnak az apró örömök közé, és miért lehet boldogságunk forrása.
Szép, igényes munkákat kaptam vissza a tanulóktól. Értő módon, kellő komolysággal és humorral dolgozták fel a témát.
Készítette: Lőrincz Norbert
Március első hetében – gondolva az elmúlt tanév márciusára – hozzáláttunk a boldogságóra feladatainak megvalósításához. Több alkalommal összeültünk, hogy sorra vegyük a számunkra fontos apró örömöket, melyek színesebbé teszik mindennapjainkat, átsegítenek a bajokon, gondokon. Nagyon sok lehetőséget soroltak fel a gyerekek, örömmel tapasztaltam, hogy mennyi mindennek tudnak örülni. A legtöbben a Kiszebáb-égetés alkalmával érezték legjobban magukat.
Megbeszéltük az „Örömhelyek” c. feladatot, majd hozzáláttak, hogy lerajzolják, illetve megjelöljék kedvenc helyüket a tanteremben. Természetesen volt vita, aztán szinte minden apró zugot felsoroltak, ahol szívesen töltik idejüket, bandáznak. A következő alkalommal nagy hévvel vetettük bele magunkat a Boldogság Világnapjának iskolai szintű szervezésébe…addig a napig, amíg haza nem „küldtek” bennünket.
Így készültünk:
BOLDOGSÁG VILÁGNAPJA, 🥰 szeretettel üdvözöllek Titeket ebből az alkalomból!
Szeretnék segítséget kérni Tőletek a következő feladat megoldásához:
MOZGÁS ÉS BOLDOGSÁG/ÉRZÉS
Korosztály: minden korosztály
Egy boldogságot kifejező, jókedvű, vidám hangulatot ébresztő dalra készítsetek koreográfiát, (vagy csak részletet) amit elküldhettek nekem, vagy itt is közölhetitek 🙂
Akinek a rajzolás jobban fekszik, mint a mozgás-tánc, akkor vesse papírra, amit az aktuális dal jelent neki 🙂
Pl:
– Hooligans: Paradicsom
– Auth Csilla: Jól vagyok és Pont
– Varga Viktor: Lehet zöld az ég
– Magna Cum Laude: Színezd újra
– Halott Pénz: Amikor feladnád
– Kowalsky meg a Vega: Amilyen hülye vagy, úgy szeretlek
– Republic: Neked könnyű lehet
Az előző bejegyzésből lemaradtak a képek! Íme a mi Öröm-váraink. Most ezek között a falak között keressük a boldogságot!
Nehéz volt a mögöttünk lévő hónap. Újra távol egymástól, újra digitálisan.
A hagyományok maradtak,… minden nap beszélgetőkör.
Nem meglepő módon, más okoz(na) most örömöt, de keressük magunk körül mindig a jót!