Boldogságot okoz minden apró pillanat is ami mellett sokszor elmegyünk,pedig értékelni kellene. Ezt próbáltam megismertetni és megértetni a gyerekekkel.
Apró örömök élvezete
Ezen a napon megismerkedtek Pirinkó és Góliát történetével a gyerekek. A hozzá kapcsolódó színezőt nagyon szépen kiszínezték. Ma a gyerekek választottak az eddigi dalok közül, nagyon jó kis táncmulatság kerekedett a csoportban. 🙂 Kész csoda,hogy senki nem esett el a sok sok ölelkezés közben. 😀
Varázsolj mosolyt az arcokra
A boldogság valódi titka, ha örömünket leljük a mindennapi élet apró mozzanataiban.”
Sajnos megint eljött, amit nem vártunk: a digitális oktatás. Most igazán szükség van kis mosolyokra, becéző szavakra, otthoni ölelésekre, ha valami örömet okozunk vagy kapunk.
Mivel már a hónap elejétől nem járunk suliba, ezért a beadandó feladatok átalakulnak.
Sajnos hajlamosak vagyunk folyamatosan valami nagy csodára várni, pedig az élet nem csodákból, hanem apró örömökből áll.
Miért sietünk mindig valahova? Miért nem élvezzük ki a boldogság egyszerű pillanatait? Vágyunk rá, és amikor eljön, észre se vesszük, hagyjuk kicsúszni a kezünk közül. A boldogság nem feltétlenül valami eget rengető dolog; apró, alig érzékelhető mozzanatokból is állhat.
Az élet apró örömei: szép, szeretetteljes pillanatok, amelyeket nem lehet megvásárolni. Mindenki álmodozik, mindenki vágyakozik.
Nem szabad az álmaidat elengedni, a vágyaidat próbáld elérni, nem kell sok a boldogsághoz, napi apró dolgok, amivel jobbá teheted a saját és mások életét.
Gyerekektől kértem, hogy írják le mi hiányzik a legjobban, minek örülnének és kinek okoznának bármivel egy kis boldog pillanatot.
Legtöbbnek a társaság hiányzik, a barátok, a nevetések, a játékok, amelyekben mindennapi örömüket lelték. Mindenkinek örömet okozna, ha végre megszabadulnánk a maszkoktól és olyan életünk lenne, mint jó egy évvel ezelőtt. Készítettek egy kis apró dolgot, amivel mosolyt csalna valakinek az arcára. Legtöbben már a húsvéthoz kapcsolódva próbálnak örömet okozni, szüleiknek, barátaiknak, rokonaiknak, társaiknak vagy az osztályfőnöküknek.
Nemcsak okoznának örömet, hanem kapni is szeretnének, nem kellenek nagy dolgok, de sokan annak bármilyen apróságnak örülnének, amit valaki szívből készít vagy mond nekik.
Ebből készítettek egy montázst, amit feltöltöttem.
Sajnos a pandémiás helyzet miatt néhány gyermek jár csak óvodába, ezért a zárt csoportunkba a néhány feladatos ajánlást töltöttem fel, melyet a kézikönyv, a segédanyag és a saját ötleteim alapján állítottam össze.
Nagy örömömre érkeztek visszajelzések, több családban egész napos közös tevékenykedés lett az eredménye, igazán jó kis érzékszervi tapasztalásokra volt lehetőségük.
Az óvodában lévő gyerekekkel is megvalósítottuk a havi témát: Elmeséltem nekik Bezzeg Andrea: Újra együtt című meséjét. Tükör előtt megfigyeltük érzékszerveinket és ki is próbáltuk őket. Élményszerző sétát tettünk az óvoda környékén, hogy megfigyelhessük az ébredő tavaszi természetet: Megcsodáltuk és megszagoltuk a nyíló nárciszt, ibolyát, játszintot, gyöngyikét, meghallgattuk a madarak énekét, megillatoztuk a friss fű illatát és csigákat keresgéltünk, ami igazi kincs volt. Ötleteltünk mit láthattak a csigák az útjuk során. Délutáni pihenésnél elmeséltem a csoport egyik kedvenc meséjét is, ami illeszkedett a témához és segítette elmélyíteni a gyerekek tapasztalatait. (2021 Süni – kis csoport )
Uzsoki Középiskolai Leánykollégium
Az online oktatás még mindig tart. A tavaszi időszak beköszöntével már mindenkin erőt vesz a fáradtság, az érettségire készülő diákokon az izgalom és a lázas készülődés.
Azt a feladatot adtuk a diákoknak, hogy készítsenek maguknak „apró örömök élvezete” listát. Ezt a feladatot még sok jótanáccsal is kiegészítettük. bízunk benne, hogy a húsvéti ünnepek utáni beköltözést követően, a listájukon szereplő dolgokról személyesen is tudunk velük beszélgetni.
„Amikor ráébredünk mennyi élvezni való van jelen életünkben, akkor érezzük az életet.”
(Sonja Lyubomirsky)
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
„A boldogság valódi titka, ha örömünket leljük a mindennapi élet apró mozzanataiban.”
Az 5.a osztálytól e hónapban nem kértem feladatot, beszélgettünk, kértem, hogy jegyezzék fel a hónap sikeres pillanatait, apró örömeit, majd osszák ezt meg velem egy online osztályfőnöki óra keretében. Én figyeltem, hallgattam és jegyzeteltem. Nagyon érdekes felkiáltások/kijelentések következnek: „Ötös lett a természetismeret dolgozatom.” „Sikerült bejelentkezni a DKT online órájára.” „Mehetek edzésre!” „Nem járunk iskolába!” „Örülök, hogy nem vagyok beteg!” „Anyáék összeházasodtak Gabival!” „Összeszólalkoztunk a csoportban, majd kibékültünk!” „Játszhatok a gépen!” „Legalább online láthatom a barátnőmet/ barátomat.” „Végre süt a nap, D-vitamin.” „A világ legjobb hétvégéje volt: az egész család játszott mindkét kutyával!” „Ötös lett az angolom, apáék hoztak mekis ételt!”
Végezetül én is szeretném megosztani „apró” boldogságomat a jelenléti oktatáshoz kapcsolódik, de szerencsére kép formájában is megörökítettem, mely mindig jó érzéssel tölt el, örülök, hogy így éreznek és várnak, noha sok hiányzónk volt.
A 2.b osztály életében rejlő apró csodákat mutatják a feltöltött munkák, amelyek kifejezik a természet és az emberi kapcsolatok iránti tiszteletet és szeretetet. A gyerekek nagy örömmel készítették a színes pillangóról készült képet. Rajzaikon keresztül bemutatták, hogy fontos örömforrás számukra a nyíladozó virágok szépsége, hasonlóképpen a barátságok ápolásához. Különösen nagy értéknek számít az egymás iránti figyelem és ajándékozás.
Online oktatás keretein belül beszélgettünk az apró örömökről a gyerekekkel. Háziként kapták a kártyák készítését.
Online oktatás keretein belül beszélgettünk az apró örömökről a gyerekekkel. Háziként kapták a kártyák készítését.