Együtt az osztály
Apró örömök élvezete
A projekt leírása:
A digitális oktatás miatt a Teams felületén készítettük el a hónap feladatát.
Az online oktatás alatt átélt napi örömöket összegyűjtöttük és az osztályközösségen belül a Teams felületén megosztottuk.
Feladat:
Szógyűjtés az érzelmekről, ezek érzékeléséről, hatásáról, a lelki egészség fontosságáról.
Az érzelmek összegyűjtése gombóc formájában, osztályfagyi készítése.
A digitális oktatás alatt néhány versenyre sikerült benevezni tanulóinkat. Nagyon szép eredményt értek el, amiért megkapták jutalmukat.
Apró örömök. Sajnos sokszor észre sem vesszük őket, olyan természetesnek tűnnek, hogy részei mindennapi életünknek. Sokszor nem is figyelünk rájuk, természetesnek vesszük őket. Bezzeg a hiánya rossz közérzetet, lelki problémákat is okozhat.
A mai foglalkozáson próbáltunk olyan örömöket észrevenni, ami mellett sokszor elmegyünk. Relaxációs gyakorlattal indítottunk, majd összegyűjtöttük, hogy mi minden lehet örömforrás; és felidéztük azokat a pillanatokat, amelyek az örömhöz juttathatnak el. Érzékszerveinket tettük próbára a Láss! Hallgass! Érezz! játékkal. Örömleltárt készítettünk és mindenki elkészíthette a saját maga ÖRÖMVÁRÁT, amelyet saját kis/apró örömeivel népesíthetett be.
Mindenki szeret kapni, de meg kell tanulnunk adni is. Kölcsönös dolgok.
Nagyon jószívű kis Katicáink vannak, ami elsősorban a szülőknek köszönhető.
Minden lehetőséget megragadnak, hogy valami aprósággal örömet okozhassanak a gyerekeknek.
Nagyon élménydús gyereknapjaink voltak.
Kaptak a gyerekek apró ajándékokat egymástól, buborékfújóztak, szólt a zene, stb, de talán a legnagyobb öröm a sok lufi volt…
Idén tavasszal a március ismét otthon talált bennünket. Az online órák megtartása mellett napi kapcsolatban voltak az osztály tagjai egymással és velem – a közös üzenőkörben megosztották, megosztottuk egymással azokat az élményeket, eseményeket, amelyek vidámságot csempésztek ebbe a nehéz időszakba.
Ezekből születtek meg azok a szófelhők, amelyeknek elemeit a gyerekek maguk gyűjtöttek össze, sőt egy diáklány maga is készített egy szófelhőt.
Üvegeket töltöttünk fel különböző mennyiségű vízzel, ezekből zeneeszközt készítettünk. Így több napon keresztül élvezték, hogy zenélni tudnak egy kanál segítségével.
A digitális oktatás oly mértékben bezártságot okozott a gyerekeknek, hogy már alig várták, újra találkozhassanak egymással, a kortársakkal. Ennek örömére megalkottuk a mi kis Öröm bödönkénket, amelybe olyan cetlik kerültek, ahová felírhatták apró örömeiket, kedves kívánságaikat. És valóban beigazolódott, hogy egy kis dolognak is mennyire tudunk örölni, mint pl. ehettünk végre fagyit a pandémia után, együtt elmehetett egy-egy család biciklizni, kinyitott a vadaspark, az újra találkozások örömei, játszóterezések, közös programok a családoknak, barátoknak.