Csillogó szemmel, nagy örömmel készítettük a MIKULÁST.
Apró örömök élvezete
Csillogó szemmel, nagy örömmel készítettük a MIKULÁST.
Csillogó szemmel, nagy örömmel készítettük a MIKULÁST.
Csillogó szemmel, nagy örömmel készítettük a MIKULÁST.
Csillogó szemmel, nagy örömmel készítettük a MIKULÁST.
Mézeskalács , angyalka, gyertya a gyermekek csillogó arccal, nagy boldogsággal készítették apró öröm ajándékaikat.
Mézeskalács , angyalka, gyertya a gyermekek csillogó arccal, nagy boldogsággal készítették apró öröm ajándékaikat.
Mézeskalács , angyalka, gyertya a gyermekek csillogó arccal, nagy boldogsággal készítették apró öröm ajándékaikat.
A hónap témájának foglalkozását egy mesével kezdtük, ami arról szólt, hogy élt egyszer egy szegény ember, aki minden reggel egy marék babot tett a bal zsebébe.
Minden alkalommal, amikor a nap során valami szép élményt élt át, valami jó történt vele, valami örömet szerzett neki, vagy akár egy pillanatra is boldognak érezte magát, egy szem babot a bal zsebéből átrakott a jobb zsebébe.
Eleinte nagyon ritkán került át bab a bal oldalról a jobb oldalra. Aztán napról napra szaporodott a babok száma, amelyek az egyik zsebből a másikba vándoroltak.
A friss reggeli levegő illata, a csiripelő madarak hangja, a gyerekei nevetése, a felesége főztje, egy jó beszélgetés a szomszéddal mind-mind okot adott a babok vándorlására.
Mielőtt este lefeküdt, megszámolta a babszemeket a jobb zsebében. És minden szemnél valami szép emlék, élmény jutott eszébe a napjáról. Elégedetten és boldogan aludt el, még akkor is, ha csak egy szem bab rejtőzött a jobb zsebében.
A mese után a gyerekek is megpróbálták az aznapi apró örömteli dolgokat feleleveníteni. Örömkereső sétára indultunk az udvaron, az iskola környékén. Visszatérve egy közös rajzot készítettünk, lerajzoltuk az Apró örömök szigetét, közben a hónap dalát hallgattuk.
Előzmények: napirendünknek megfelelően, a reggeli beszélgetőkörrel kezdünk, ahol reggeli ima után megbeszélésre kerülnek az adott nap történései, majd képes formában kerül ismertetésre az adott napirend tevékenységrendszere.
Beszélgetünk a gyerekekkel arról, hogy mit jelent a hála, majd egy labda segítségével megbeszéljük ki miért hálás, miért mondhat köszönetet a mai nap.
A gyermekek a reggeli kört követően mosdóba mennek. Visszatérésükkor már várom őket a mese befogadására kialakított környezettel.A mese párna és mécses teremti meg a megfelelő hangulatot a tevékenység kezdeményezéséhez.
A szőnyegen való elhelyezkedést követően csengőszóval és mondókával invitálom a gyerekeket a mesehallgatásra: erdő-erdő meseerdő, benne mese, tizenkettő. Itt kopogtat most is egy, gyere gyorsan, hallgasd meg! Ezt követően elutazunk a gyermekekkel a meseerdőbe.
Ezután óvónői furulyaszót követően óvónői előadással Székely Zoltán Három pillangó című művét hallgatják meg a gyermekek
Az „Ess eső ess „ című dal közös éneklése után megbeszéljük, hogy miért örültek a pillangók a mesében, amikor kisütött a nap, majd közösen elkészítettük a mi napocskánkat.
Beszélgetünk a gyermekekkel arról, hogy mit szoktunk érezni akkor amikor valaki segít nekünk és emiatt sikerül valami. Boldogok leszünk.