–
Apró örömök élvezete
Hagyományainkhoz híven, megtartottuk őszi gyermekestünket. Süsü járt járt nálunk vendégségben.
A gyerekek ügyesen összegyűjtöttek egy csomó mindent, aminek örülni lehet. Megállapítottuk, hogy a mosoly a legkönnyebben adható és kapható örömforrás.
Az osztályom már hetedikes, elég nagyok. Így ez a téma már nem volt nehéz a számukra. A boldogság óra programban immár harmadik éve veszünk részt, volt, hogy történetet írtak, volt hogy rajzoltak, vagy videót készítettek.Most a versillusztrálásos feladatot választották. Magyar órán a verset teljesem „kivesézték”. Utána minden tanuló a saját látásvilágával készítette el a rajzát. Bármi bármikor okozhat apró örömet, csak merj élni, merj hinni és elfogadni az örömet, vagy te okozz másnak örömet!
A gyerekekkel arról beszélgettünk , hogy mindenben találhatunk apró örömöt, amit teszünk, akármilyen fárasztó napunk is volt. Mi magunk is okozhatunk apró örömet, akár az anyukánknak , ha megöleljük. Vagy, ha a tányér újat elvisszük mosogatóba, rajzoljuk neki, stb. Felsoroltak a hétköznapjaikban rejlő olyan örömforrásokat is, melyek hozzájárulnak a mindennapi boldogságukhoz. A 12 hónap c. mesét is megnéztük. Nagyon tetszett a gyerekeknek, meg is beszéltük a két embertípust, és, hogy kinek milyen volt az örömet adó dolgokhoz való viszonyulása. Meghallgattuk Bagdi Bella:
Imádok élni c. dalàt is.
Az első feladatot választottuk!
A dal tovább írását!
Mindenki először papírra írta a gondolatait, majd közös erővel, megszületettek az újabb versszakok a dalban! Na ez is nagy örömet okozott mindannyiunk számára!
A gyerekekkel arról beszélgettünk , hogy mindenben találhatunk apró örömöt, amit teszünk, akármilyen fárasztó napunk is volt. Mi magunk is okozhatunk apró örömet, akár az anyukánknak , ha megöleljük. Vagy, ha a tányér újat elvisszük mosogatóba, rajzoljuk neki, stb. Felsoroltak a hétköznapjaikban rejlő olyan örömforrásokat is, melyek hozzájárulnak a mindennapi boldogságukhoz. A 12 hónap c. mesét is megnéztük. Nagyon tetszett a gyerekeknek, meg is beszéltük a két embertípust, és, hogy kinek milyen volt az örömet adó dolgokhoz való viszonyulása. Meghallgattuk Bagdi Bella: Imádok élni c. dalàt is.
Az első feladatot választottuk!
A dal tovább írását!
Mindenki először papírra írta a gondolatait, majd közös erővel, megszületettek az újabb versszakok a dalban! Na ez is nagy örömet okozott mindannyiunk számára!
A gyerekek a versillusztrációs feladatot választották az Apró örömök témájában.
Miután felolvastam a verset, jó érzéssel töltött el, hogy mindenki rögtön megértette a vers mondanivalóját, a lényeget!
A legapróbb dolgoknak is Örülj, ha jó idő van, ha együtt a család, egy jó feleletnek, ha találsz az úton egy szép kavicsot, stb…
Voltak olyan gyerekek, akik verset is szerettek volna írni!
A címnek: Ha varázsló lennék adták.
Azt mondták, most annyi a szomorú ember, vagy azért, mert beteg, vagy azért , mert árva, vagy szegény, ezért a versbe azt akarják beleírni, hogy mit tudnának annak érdekében tenni, hogy mindenki boldogabb legyen, öröm üljön az arcukra!
Megható volt a hónap témájában dolgozni a gyerekekkel, amikor az ötödik hullám( Covid) a végéhez ér, viszont sajnos háború dúl a “ szomszédban”…
Nemcsak tárgyi dolgoknak örülhetünk életünk során, hanem kézzel nem fogható dolgoknak is, mint például:
– egy mosoly
– egy kedves szó
– egy ölelés
– egy segítő kéznyújtás
– egy vigasztalás
– egy puszi
– egy barátság… stb.
A kicsi gyermekek ezt egészen őszintén ki tudják fejezni, mutatni! Munkánk során papírra „vetették”, hogy minek örülnek igazán, ami nem tárgyi dolog! Nagyon szép alkotások születtek! Sok volt a beteg gyermekünk, így sajnos kevés munka született, de annál szebbek! 🙂
Nemcsak tárgyi dolgoknak örülhetünk életünk során, hanem kézzel nem fogható dolgoknak is, mint például:
– egy mosoly
– egy kedves szó
– egy ölelés
– egy segítő kéznyújtás
– egy vigasztalás
– egy puszi
– egy barátság… stb.
A kicsi gyermekek ezt egészen őszintén ki tudják fejezni, mutatni! Munkánk során papírra „vetették”, hogy minek örülnek igazán, ami nem tárgyi dolog! Nagyon szép alkotások születtek! Sok volt a beteg gyermekünk, így sajnos kevés munka született, de annál szebbek! 🙂
A gyermekekkel a hét elején a tavaszi viràgokról beszélgettüno. Fejlesztő jàtèkokkal színesítettem a viràgok megismerèsèt amit mikro csoportos formàban közösen oldottak meg a gyerekek. Ezutàn ültettünk közösen babaot és kis üvegekben babot csíráztattunk amit egész héten megfigyeltünk.
Majd a gyermekekkel motivàciókènt meghallgattuk Bella ehónapi dalát. Majd közösen ötleteltünk milyen apró dolgok okoznak nekik az életben örömet. A gyerekek nagyon ügyesek voltak sok jó ötletük volt. Ezutàn kàrtyàk segìtsègèvel összesítettük a tanultakat. Majd elmeséltem nekio Bezzeg Andrea Újra együtt című meséjét.
A következő napon felhelyeztük a boldogsàg vàrunkra a következő emblémàt ès relaxálciót vègeztünk. A gyerekeknek adtam egy apró ajándékot egy általam gyűjtött követ. Râkoncentràltak a kőre mit súg nekik, milyenek ők, milyen a kő. Mondhattak külső-belső tulajdonságokat is.
A fiúk a kislànyoknak készítetzeknegy apró ajándékot amit kedden majd oda is adnak nekik gipsz viràgot festettek nekik.
Az utolsó napunkon pedig közösen megrajzoltuk az első közös Kedveskönyvünket Az élet apró örömei címmel 🙂 . A gyerekek nagyon élvezztèk hogy sajàt könyvet kèszítettek.
A hét végére megértettèk hogy milyen fontos is minden aprósag az életben és hogy egy kő, a napsütés, egy szivàrvàny, egy mosoly, egy gesztus, egy kedves szó is milyen örömet tud okozni. A barátaink, a családunk pedig mindig támogat minket.