A téma feldolgozását relaxációval kezdtük. Már jól ismerik a gyermekek a tevékenységeket. Örömmel végzik azokat. Relaxáció után irányított kérdésekkel beszélgettünk az örömökről. Kinek mi okoz örömet. A mese elmondása folytatta. Az ajánlott kérdéseket megbeszéltük. Zárásként kiszíneztük a meséhez kapcsolódó színezőt, közben hallgattuk a témához kapcsolódó dalt.
Apró örömök élvezete
Közösen elkészítettük az osztály örömfalát. A tanulók szívesen alkották meg az örömüket kifejező munkákat, melyeket aztán a büszkeségfal mintájára elhelyeztünk a folyosón.
Az apró örömök mindenhol ott vannak. De nem könnyű őket észre venni és valóban értékelni ezekben a vészterhes időkben.
Nekünk mégis csak sikerült egy varázstérkép segítségével felfedezni az Öröm-szigetet.
A gyerekeknek csupán egy égetett papírlapot adtam azzal az instrucióval, hogy a szigetet csak a csillogó gyermeki szemek láthatják, de most arra kérem őket, hogy amit látnak jelenítsék meg.
Az eredmény magáért beszél. ❤️
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Véletlenül kihúzott feladatokon, szabadon választott technikával ábrázolták a gyerekek az örömről, boldogságról eszükbe jutó dolgokat. Így rajz, szófelhő, vers írás, montage készítés volt a feladat.
Ráhangolódás a tevékenységre: kedvenc dalukból választva: Zöld erdőben jártam … kezdetű fal gitárkísérettel
Mese: Bezzeg Andrea: Újra együtt c. meséje
Beszélgetés a meséről, arról, milyen örömöket éltek át a mese szereplői, valamint a gyermekek ezen a napon.
Közös rajz készítése. Önálló feladatmegolás, kedv szerint.
Lezárás lazítással.
Képzeletbeli utazások az apró örömök világában. Törekednünk kell,hogy minden nap valami szépet tapasztaljunk, meglássuk a boldogságunk alapját.
Képzeletbeli utazások az apró örömök világában. Törekednünk kell,hogy minden nap valami szépet tapasztaljunk, meglássuk a boldogságunk alapját.
Képzeletbeli utazások az apró örömök világában. Törekednünk kell,hogy minden nap valami szépet tapasztaljunk, meglássuk a boldogságunk alapját.