Törteli Szent István Király Általános Iskola
…
Apró, de számunkra fontos örömök……mert…
” Minden apró öröm, mely boldogságunk egyik forrása, képes szárnyakat adni, így megvalósíthatjuk mnd azt, ami bennünk lakozik.” (Lyubominsky)
Apró, de számunkra fontos örömök……mert…
” Minden apró öröm, mely boldogságunk egyik forrása, képes szárnyakat adni, így megvalósíthatjuk mnd azt, ami bennünk lakozik.” (Lyubominsky)
Márciusi témánk az „Apró örömök élvezete” volt. Ez a téma igen, igen fontos a pozitív viszonyulás kialakulásának a folyamatában. A boldogság egyik fontos összetevője az a képesség , hogy élvezni tudjuk életünk pozitív élményeit MOST ,A JELENBEN. „Most van Most!”
A téma feldolgozását egy öröm-tánccal kezdtük-Bagdi Bella kedvelt gyermekdalait hallgatva a gyermekek improvizálva mozoghattak, a varázsszó „Érezd magad jól !!” volt 🙂, majd egy relaxációs gyakorlattal: a napimádással folytattuk.
Ezt követően az érzéseinkről beszélgettünk: mikor vagy boldog, mi az aminek örülsz a mindennapokban? Hogy még izgalmasabb legyen az „Arc-szobrász” játékkal tettük érdekessé a tevékenységet.
A játék után Bezzeg Andrea : Újra együtt ! meséjében két barát találkozását és az újra találkozás örömét ismerhették meg a gyermekek. A mese bemutatását egy általam készített power point mese-videón keresztül valósítottam most meg.
A tevékenység zárásaként mindenki saját elképzelése szerint öltöztethette színekbe a mese szereplőit.
A Rózsa csoportban 2021. szeptemberétől kezdve valósítom meg a Boldogságórákat. Ez a csoport nem a saját ovis csoportom, a szülőkkel így nincs rendszeres napi kapcsolatom. Ezért kiemelt figyelmet fordítok a boldogságórákkal kapcsolatos tapasztalataim megosztására, az Ők tájékoztatására. A gyermekek lelkesedése, motiváltsága óriási. A szülők viszonyulása, visszajelzései határozottan pozitívek.
Az együtt töltött Boldogságórák számomra is nagyon fontosak, meghatározóak.
Márciusi témánk az „Apró örömök élvezet” volt. Ez a téma igen, igen fontos a pozitív viszonyulás kialakulásának a folyamatában. A boldogság egyik fontos összetevője az a képesség , hogy élvezni tudjuk életünk pozitív élményeit MOST ,A JELENBEN. „Most van Most!”
A téma feldolgozását egy öröm-tánccal kezdtük-Bagdi Bella kedvelt gyermekdalait hallgatva a gyermekek improvizálva mozoghattak, a varázsszó „Érezd magad jól !!” volt 🙂, majd egy relaxációs gyakorlattal: a napimádással folytattuk.
Ezt követően az érzéseinkről beszélgettünk: mikor vagy boldog, mi az aminek örülsz a mindennapokban? Hogy még izgalmasabb legyen az „Arc-szobrász” játékkal tettük érdekessé a tevékenységet.
A játék után Bezzeg Andrea : Újra együtt ! meséjében két barát találkozását és az újra találkozás örömét ismerhették meg a gyermekek. A mese bemutatását egy általam készített power point mese-videón keresztül valósítottam most meg.
A tevékenység zárásaként mindenki saját elképzelése szerint öltöztethette színekbe a mese szereplőit.
A Rózsa csoportban 2021. szeptemberétől kezdve valósítom meg a Boldogságórákat. Ez a csoport nem a saját ovis csoportom, a szülőkkel így nincs rendszeres napi kapcsolatom. Ezért kiemelt figyelmet fordítok a boldogságórákkal kapcsolatos tapasztalataim megosztására, az Ők tájékoztatására. A gyermekek lelkesedése, motiváltsága óriási. A szülők viszonyulása, visszajelzései határozottan pozitívek.
Az együtt töltött Boldogságórák számomra is nagyon fontosak, meghatározóak.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Foglalkozás címe: Apró örömök élvezete
Foglalkozást tartó tanár neve: Dr Csehóné Just Réka
Évfolyam: 9-14.
Épület: M21
Foglalkozás pontos ideje: 2022. március 23. 17:00
Foglalkozáson részt vevő diákok száma: 8 fő
Pedagógiai módszerek: tanári ismertető, kiselőadás, beszélgetés feladatokon keresztül
Eszközök: laptop, nyomtatott színes képek, papír, tollak, ceruzák, Pozitivity társasjáték
A foglalkozás célja: A Boldogságóra program március havi témája az apró örömök megbecsülését vette célba. A diákok törekedjenek a hétköznapi apró csodák felfedezésére és megélésére, majd ezt tudatosan építsék be a már korábban megismert boldogságfokozó technikáik közé.
A foglalkozás rövid tartalma:
– a program céljának ismertetése az újonnan becsatlakozó diákokkal
– ráhangoló gondolatok, a jelentudatosság fogalma
– téma feldolgozása az ajánlott régebbi és új feladatok közül szemezgetve
„Ébredéstől érkezésig”
„Téged mi tesz boldoggá?” Hétköznapi példák,csatolt cikk; saját bakancslista írása
https://www.stylemagazin.hu/hir/Az-elet-apro-oromei-teged-mi-tesz-boldogga/14426/divat-es-stilus/fesztelen-
mindennapok/?fbclid=IwAR2EHg9bGLRJWk5lI_-2cimy3w1f6qiz8zPKpDqK8kZdZRATxiqBCNYyiow
– játék a Pozitivity társasjátékkal
– „Zárókör” című feladat az ajánlott megkezdett mondatok segítségével
Reflektálás a célokra, a foglalkozás tartalmára: Mind az újonnan érkezett, mind a korábbi foglalkozásokon már résztvevő diákok nyitott, oldott jelenlévői voltak az órának, érzelmi érettségről, fejlett empátiáról tettek tanúbizonyságot. Az óra elején kitűzött témát véleményem szerint teljes mértékben, megfelelő színvonalon sikerült feldolgozni.
Budapest,2022. március 23.
Dr Csehóné Just Réka
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
A gyerekek a víz világnapja kapcsán, filctollak és kávé filter segítségével vízzel alkothattak, majd közös kooperatív munka formájában sünöket vágtak ki és ragasztottak fel, az általuk létrehozott tavaszi képre. Egész héten nagyon oda figyeltünk arra, hogy mi okoz örömet, minek tudunk örülni. Mindennap megbeszéltük ebéd előtt, ki hogyan érezte magát, mi tetszett neki a legjobban. Érzelmeket kifejező babbal töltött lufifejeket is készítettünk, melyeket egymásnak is adományoztak, a közös élmények alapján, egymás jutalmazására. El is mondták, mit tettek másokért, milyennek érzik és látják önmagukat.
Relaxáció a foglalkozás előtt
Közös éneklés
Beszélgetés olyan hétköznapi dolgokról amelyek örömet okoznak számunkra
Örömke elkészítése : a gyerekek szerettek volna lányt és fiút is készíteni, így született meg Tündérfény és Öröm Zoli. Bár kicsit átalakult az eredeti tervhez képest, hagytam őket szárnyalni. A két rajz kikerült a folyosóra, így minden gyermek és szülő látja.
Zárásként kiszìnezték az optimizmus jelét.
A hónap témájának feldolgozására készítettünk egy tavaszi vidám apró örömök fácskát, amelyre szívecskékből kerültek a „falevelek”, melyekre az apró örömöket írták meg a gyerekek.
Ez a hónap még valamiben más volt, mint a többi…..hiszen a Boldogságnapot is végre sikerült megszervezni és megtartani két év várakozás után.
Ezért a hónap feldolgozása egy kicsit összefüggött ezzel a különleges nappal.
Volt izgatott készülődés, dekoráció készítés, lufi fújás és közös éneklés is. A nap során kedves üzeneteket írtak egymásnak a gyerekek, sőt még a tanító nénik is kaptak Boldogságos üziket!
És, hogy valóban másképp legyen, a napközis foglalkozást a szabadban engedte az időjárás, az első tavaszi délután!
Kell ettől több apró öröm?
Szerintem nálunk ez a hónap igazán Boldogságosra sikerült!
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
Főleg az érzékelés útján közelítettük meg ezt a témát a gyerekekkel.A mesét nagy figyelemmel kísérték a kis óvodásaim,utána hosszasan beszélgettünk. Sokat játszottunk,zenét hallgattunk. Jó kis feladatokat oldottunk meg.