Negyedikes tanulóimmal tartottunk az ehavi témában boldogságórát. Örömmel tapasztaltam, hogy a gyerekek mennyi példát tudtak felsorolni az élet apró örömeire. Megbeszéltük annak fontosságát, hogy az apró örömöket észrevéve éljük életünket. Lerajzolták, hogy évszakonként mi jelent számukra örömet.
Apró örömök élvezete
Ebben a hónapban minden héten tudtunk „örömködni”, a témával foglalkozni.
-Átbeszéltük a téma hátterét, hogy mi mindenben találunk örömöt, s mi által.Éljük meg a jelenben a pillanatokat, hisz ez is boldogságot, elégedettséget adhat számunkra. Optimistábbak lehetünk.
– A munkafüzetből, kézikönyvből több feladatot kipróbáltunk. A havi ötletek is nagyon hasznosak voltak. Több ismerős játékkal találkoztunk.
-Ilyen például reggelente a „Jókívánság körünk”, ami hasonlít az „örömforrás” játékhoz. Mindenki egy jókívánságot mond aznap a társának, aki éppen mellé került a tapskörben.
-A ritmusjátékokkal az ének és magyar órákat is szívesen színesítjük. „A mi ritmusunk” , nálunk „Add tovább a ritmust” – Itt szintén körben állunk, mindenki kitalál egy ritmust, amit le kell utánozni a többieknek.
-Csoportokban a gyerekek összegyűjtötték a mindennapi örömeiket, olyan örömforrásokat, amik kedvesek a szívüknek.
Majd az „Apró örömök” szigetét egy kicsit másképp valósították meg. Nálunk bolygók, falvak, földrészek születtek. Amiket elneveztek és bemutattak egymásnak. A közös munkában együttműködve elmélyedtek, így a rajz órákat is befogtuk, hisz igazi örömmunka folyt.
– Elkészült az örömfánk is, ahol a virágok szirmaiba apró örömök megnevezése került. Szintúgy az örömpillangók szárnyaiba is.
– Megbeszéltük, hogy milyen fontosak az érzékszerveink amikkel örömforrásokhoz jutunk. Milyen kellemes dolgokat tapasztalhatunk meg?! „Látom, hallom…,Kakukktojás,Érzékszervek, A kedvenc ételem” játékokat mind kipróbáltuk.
– Dramatizáltuk, feldolgoztuk „A hétdombi csodatévő szivárvány” .
– Iskolánk egyik másodikos osztálya az „Apró örömök szigetét” valósította meg, és szép faliújság született a termükben „Amit egy év adhat” címmel.
– Egy nagy örömben is részesültünk, beszerzésre, megvételre került több társasjáték. Így végre kipróbálhattuk a Pozitivity , Szupererő játékokat. : )
„Az ilyen apróságok vigasztalják a szívet. Egy katicabogár. Az őszi levelek hullása. A napsugár nyalábja. Egy mosoly. ” Pam Brown
A gyerekekkel megbeszéltük, hogy mi okozhat még örömet a tárgyi ajándékokon kívül és próbálja meg lerajzolni.
Örömfát készítettünk, melyre minden alkalommal feltűzünk egy színes pillangót, amikor öröm ér bennünket. Egyre jobban tudunk örülni minden apró dolognak!
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
A mi kis tablónkon megjelenik, mennyire örülünk a tavasznak, a természet újjáéledésének. A gyerekek nagyon ötletesek voltak. Mindenki készített pillangót is, ráírta a szárnyára, milyen öröm érte.
A márciusi idő elkényeztetett bennünket!
Ezért nem is volt kérdés, hanem egyhangú és közös döntés, hogy ebben a hónapban a szabadban elkészíthető feladatot fogjuk választani.
Tanulásban akadályozott végzőseim a fotók készítésekor élvezték a napsütést, a jó levegőt, a növények és virágok változatos színeit és formáit. Ezek mind apró örömöknek bizonyultak lányaim számára, majd közösen kiválasztották és a kollázskészítő segítségével (oldalarány, elrendezés, szegély, háttér) elkészítették a mini természeti tablóikat.
Az ő pici boldogságmorzsáikból tevődött össze az én legnagyobb csodám, annak megtapasztalása, hogy észre veszik és értékelik a körülöttük található természeti szépségeket. A környezettudatosság, a természet szépségeinek középpontba állítása és az esztétikus környezettel való nevelés továbbra is kiemelt fontosságú a mindennapokban, az életben, a hivatásomban.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Nagyon tetszett ez a feladat a gyerekeimnek. Mókásabbnál vidámabbnál, vidámabb, kreatívabbnál kreatívabb ételeket készítettek, és fotózták le azokat. A legnagyobb dicséret mégis az volt, mikor az egyik szülő azt írta a képhez: „Ez jó kis móka volt.” Úgy gondoltam, mindegyik képet feltöltöm.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Nagyon tetszett ez a feladat a gyerekeimnek. Mókásabbnál vidámabbnál, vidámabb, kreatívabbnál kreatívabb ételeket készítettek, és fotózták le azokat. A legnagyobb dicséret mégis az volt, mikor az egyik szülő azt írta a képhez: „Ez jó kis móka volt.” Úgy gondoltam, mindegyik képet feltöltöm.