Boldogságóránkat relaxálással kezdtük.Majd közösen meghallgattuk a hónap dalát.( Bagdi Bella: Imádok élni a Jobb Veled a Világ Boldogság c. albumról ) Beszélgettünk arról, hogy milyen apró örömeik vannak. Voltak akik elmondták, hogy annak örülnek ha nem betegek. Volt aki annak örült, hogy meggyógyult. Többen azt mondták, örülnek, ha valamit kapnak. Elkészítettük a sünit és közben mondogattuk a rövid kis mondókát, melyet gyorsan mindenki megtanult.
Apró örömök élvezete
A mai a foglalkozáson arról beszélgettünk,ki milyen apró örömöket tud felsorolni az életéből, a mindennapjaiból ?!
A gyerekek nagyon ügyesen megértették ezt, és sok mindent felsoroltak ,változatosan.
Ezután átbeszéltük,hogy melyik érzékszervünkkel éljük meg leginkább ezeket az örömöket. Az öt érzékszervi képet felragasztottam pálcikára,emelhetős kis tábla sokat készítettem ahhoz a játékhoz,ami ezt a beszélgetést gyakorlatba valósította meg. Öt gyereket kiválasztottak,egy- egy ilyen érzékszervi táblácska volt a kezükben. A gyerekekből egy választott a felsorolt örömökből egyet,kimondta, S a táblával tartók közül,akinél volt az a tábla,amivel ezt az adott örömet észleljük,az feltartotta a táblát. Mind az öt gyereknek figyelnie kellett, S aki érintett volt,annak kellett a táblát magasba emelni. Voltak olyan örömök,amikor két tábla sokat is felemelhettek. Ilyen volt pl.a gyümölcsfélék, a nyalóka, a fagyi stb. amikor ízleljük is, esszük is, tapintjuk is,ezeknél három táblát is feltudtak emelni a táblázatot gyerekek. Nagyon kellett koncentrálniuk,hogy gyorsan lereagálja,hogy nemcsak egy gyereknek kell emelni táblát.
Nagyon tetszett nekik a játék !
Ezután az öt érzékszervhez rajzolós feladatlapot a nagyokkal töltöttük ki, azt,amelyiken szünetben kellett jelölni az adott érzékszervet a képek alapján kiválasztva, azt a középsősökkel oldottuk meg.
A mai a foglalkozáson arról beszélgettünk,ki milyen apró örömöket tud felsorolni az életéből, a mindennapjaiból ?!
A gyerekek nagyon ügyesen megértették ezt, és sok mindent felsoroltak ,változatosan.
Ezután átbeszéltük,hogy melyik érzékszervünkkel éljük meg leginkább ezeket az örömöket. Az öt érzékszervi képet felragasztottam pálcikára,emelhetős kis tábla sokat készítettem ahhoz a játékhoz,ami ezt a beszélgetést gyakorlatba valósította meg. Öt gyereket kiválasztottak,egy- egy ilyen érzékszervi táblácska volt a kezükben. A gyerekekből egy választott a felsorolt örömökből egyet,kimondta, S a táblával tartók közül,akinél volt az a tábla,amivel ezt az adott örömet észleljük,az feltartotta a táblát. Mind az öt gyereknek figyelnie kellett, S aki érintett volt,annak kellett a táblát magasba emelni. Voltak olyan örömök,amikor két tábla sokat is felemelhettek. Ilyen volt pl.a gyümölcsfélék, a nyalóka, a fagyi stb. amikor ízleljük is, esszük is, tapintjuk is,ezeknél három táblát is feltudtak emelni a táblázatot gyerekek. Nagyon kellett koncentrálniuk,hogy gyorsan lereagálja,hogy nemcsak egy gyereknek kell emelni táblát.
Nagyon tetszett nekik a játék !
Ezután az öt érzékszervhez rajzolós feladatlapot a nagyokkal töltöttük ki, azt,amelyiken szünetben kellett jelölni az adott érzékszervet a képek alapján kiválasztva, azt a középsősökkel oldottuk meg.
Boldogságóránkat relaxálásal kezdtük. Majd közösen meghallgattuk a hónap dalát. ( Bagdi Bella:Imádok élni a Jobb Veled a Világ Boldogság c. albumról) Beszélgettünk arról, hogy milyen apró örömeik vannak. Voltak akik elmondták, hogy annak örülnek, hogy nem betegek. Volt aki örült, hogy meggyógyult. Többen azt modták örülnek, ha valamit kapnak. Elkészítettük sünit és közben mondogattuk a süniről a rövid kis mondókát, melyet gyorsan mindenki megtanult.
Pápai Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola
Nagy örömmel készítették a gyerekeim a kreatívabbnál kreatívabb ételeket. Még a szülők is megjegyezték, jó kis móka volt.
Hosszú betegséges idő után újra együtt tudtuk tölteni a mindennapjainkat a Tulipán csoportban. A hónap elején a Boldogságvárunkba léptünk egy lépcsőfokot, és beszélgettünk arról, hogy ki, minek tud örülni, kinek mit jelent az apró öröm.
A gyerekek nagyon nagy szociális érzékenységgel tudták megfogalmazni azokat a „kis” öröm pillanatokat is, ami már rég óta nem volt jelen a csoportunkban. Az együtt játszás a barátommal, a jó idő, a napsütés…
Készítettünk egy listát, hogy mivel tudunk mi örömet szerezni nem csak másoknak, de magunknak is.
Sok szép gondolat fogalmazódott meg: rollerezhessek, homokozhassak, jöjjön a barátom, a barátomnak foghassam a kezét a sétán, én vihessem Babócát (a csoportbábot) a sétára, menjünk kirándulni.
Azt figyeltük meg a csoportunkban, hogy az apró örömök témakör erősítette a csoportunkba járó gyermekek szociális érzékenységét.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Az örömünket kifejezni mindig nagyon jóérzés! A 3. c osztály is így van ezzel. A tavasz kezdetéhez, a megújuló természet színes csodái közé tartozik a pillangó megjelenése. Így külön örömöt jelentett a kisdiákoknak elhelyezni az osztály örömfáján a saját örömlepkéiket!